Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ela: mitt svar på frågan om sex är: Väldigt sällan! Inte ens varje månad faktiskt... Önskar att jag ville mer, men har inte så mkt lust tyvärr. Hoppas på bättring allteftersom att barnen växer till sig och man är mindre trött.

Juni: Helt klart impad av din pluggtakt!!!

Just så här års saknar jag vår hund extra mycket, hon var så himla lycklig när hon fick springa i skogen coh nosa upp vilt!

• Gladhannapanna

Vid min första förlossning hade jag ingen fungerande smärtlindring alls och kände mig värdelös.
    Andra gången hade jag fungerande eda, pudendusblockad och lustgas och kände mig som superwoman!!!

Båda mina förlossningar börjadfe med vattenavgång men det dröjde innan värkarna började. Andra gången blev jag igångsatt. Har öppnat mig de sista cm snabbt båda gångerna, 1 timma första gången och 20 min andra!

Så för mig stämmer det att andra förlossningen var "Bättre" och snabbade än första.

Dessutom skriver jag underpå det Milla skriver om att man ju varit med en gång och känner igen vissa stadier även om det är olika från gång till gång.

• Gladhannapanna

Föresten; Jag ahr aldrig haft värkar som börjat i överdelen av magen, mina har alltid varit i nedre delen av magen och ryggen.

• Gladhannapanna

Vi4: Om det är någon tröst är vi i liknande sits när det gäller sex, ibland får man helt enkelt ha sex även om man inte har så mkt lust innan. Det brukar ju bli trevligt när man väl sätter igång.

• Gladhannapanna

Fia: Jag sprack massor första gången, syddes i flera timmar på förlossningen utan fungerande bedövning. Hade traumatiska minnen därifrån, kunde inte prata om det utan att gråta under låååång tid. Gick på aurorasamtal under min andra graviditet.

Sprack bara lite andra gången, 3-4 stygn kanske. En enorm skillnad!!!

• Gladhannapanna

Mini mfl: Jag önskar att jag hade mer lust och vill ha sex oftare, men jag har sällan lust. Framförallt inte just nu så klart när jag är opererad i området!

• Gladhannapanna

aigee: Usch så läskigt med högt tryck och huvudvärk!!!

Jag har själv aldrig haft högt tryck, hade sådär 90/55 när jag var gravid.... I vanliga fall typ 125/75, supernormalt.

• Gladhannapanna
    IdaVi skrev 2010-10-13 13:08:49 följande:
    pyttis: Rätt svar! Hur mår du??Var och åt lunch med en kompis nyss och hon hölll på att skratta ihjäl sig för jag fick kramper flera gånger i rumpan och ljumskarna. Jag skriker ju till då och försöker stretcha. Är nog ingen vacker syn!
    ~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~

Morrar åt fl som precis raderade mitt inlägg när jag skulle posta det!!!

Jotack, jag har mycket mindre ont nu än under helgen när jag tom satt på en ispack ett tag! Familjen är på ingående under eftermiddagen och det ser jag fram emot men det har varit skönt att vara ensam hemma också, har ju mest legat pga smärtan så det var bra att de var borta!!!

Kramp gör ju jätteont!!!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8