30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Resande - Skönt! Bra att du blev kollad.
Resande - Skönt! Bra att du blev kollad.
Jag tittar in och utbrister i ett rungande HERREGUD för alla gravidkrämpor ni har era stackare! Måtte det bli lite lindring snart! Kramar till er och alla andra, och godnatt!
Usch, vad ledsen jag skulle bli om barnens far- och morföräldrar inte ville vara med dem.
Vi 5 - Hoppas natten blir lugn!
Grattis till de som fyllt år!
Kate - Älska-frågan är inte svår här, barnen är helt med på att de är tre som kommer på delad förstaplats, inget konstigt med det. Storasyskonen tom är så vansinnigt förtjusta i Elsa att de nästan inte kan förstå att vi tycker de är lika gulliga som hon.
Vi5 och resande - Bra jobbat med vilan, fortsätt så!!
Jag har inte heller hört talas om att fsk skulle kräva in arbetstiderna.
Jossan - Fint med en liten Ida.
Jag kom just på ett namn som hade passat Elsa: Virve! Det finns både på estniska och finska och funkar på svenska också, jättefint tycker jag. Betyder "liten kvist".
Asap - Jättefint namn! Ni får gå för en fyra.
Vi5, Vad bra att personalen är bra för övrigt. Jag har nog läste lite för många trådar med bittra förskollärare som helst skulle vilja att föräldrarna har barnen hemma för det mesta. Förhoppningsvis är de inte så många.
Firren - Vilket fint sms! Ska försöka komma ihåg att skicka sådana till mina barn när de är vuxna.
Upp i - vad glad man blir av att läsa att du blickar framåt och tycker det känns spännande att ge dig ut igen. Och skor med klack, bra där!
Resande och Elsis - Mammigheten har kanske med åldern att göra också? Min E har också blivit jättemammig plötsligt, och här finns ju inget nytt litet syskon på ingång. Fast i vårt fall kan det väl handla om fsk-starten, kanske.
Resande - Varför bäckenmätning?
Elsis - Åh, ett jättegrattis till dig! Så fantastiskt att han är här nu.