• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

(Jag gör pussgubben med kolon, bindestreck och p)

• asap

Snow, vi5 - När E föddes gick vattnet i ett sent skede med ett stort splosh! och hela golvet blev blött. Jag minns att jag tyckte personalen daltade med maken när de var så oroliga att han blivit blöt att de frågade flera gånger och var så noga att svabba golvet just vid honom. Tänkte "hallå! Jag föder barn här. Han klarar sig nog!"

• asap

Vi5 - Jag har hört att ju fler barn man har av samma kön desto större chans att även nästa barn blir av det könet. Vet inte om det stämmer, men jag tycker det låter rimligt.

• asap

Galia - Jag tyckte det var komplicerat att byta blöja på G när han var ny. Jag var ju van vid byte på en tjej och visste inte hur jag skulle göra när det var "en massa grejer" som hängde i vägen, svårtorkat!

Gabi - Vad menas med bebissitsen? Är det någon speciallösning? Eller menar du bara den där träbågen, grenremmen och ryggstödet man kan sätta dit så att mindre barn kan använda stolen? I så fall har vi använt den jättemycket till alla tre barn!

Vi5 - Otäckt med bästisens sjuka! Ursäkta min okunskap, men vad ÄR egentligen en hinnsvepning?

• asap

Vi5 - Tack för förklaringen! Typiskt att det ska komma en sjuk bästis och en helg emellan och göra beslutet svårt.

Ela - Där ser man. SCB bör ju ha koll. Jag har blivit missinformerad, alltså. Men eftersom vi har en familj i släkten med fyra pojkar tyckte jag det kändes logiskt på något sätt.
    Som att det funkar så att just de föräldrarna av någon anledning har större benägenhet att göra barn av just det könet. Så att det för de föräldrarna faktiskt inte är 51/49 procent chans för pojke/flicka, utan större övervikt på endera.

• asap

Firren - Men vi har en plastgrej som är som ett ryggstöd man fäster i stolsryggen, och som kombineras med bygel och rem. Men den är inköpt 2006, så jag kan väl gå med på att det kan ha ändrats sedan dess.

• asap
    Mrs Firren skrev 2013-10-17 20:28:32 följande:

Asap - Det jag menar är mer än ett ryggstöd, det är en front i plast också. Jag klipper in en länk, hoppas det funkar. www.stokke.com/en-se/highchair/tripp-trapp/accessories-range/baby-set.aspx

Ah, ser ut som att de utvecklat lite. Men är nog egentligen samma sak, funktionsmässigt. Ryggen/bakstycket se r ut som vårt, men framstycket motsvarar ju både bygeln och remmen i ett stycke. Och som sagt så har vi varit helnöjda med den från det att barnen har börjat sitta där (ca 2-3 mån har jag för mig) tills dess de nästan fastnat med magen och vi har bytt till den rymligare antilopen.
  • asap
    Kasperina skrev 2013-10-17 20:57:32 följande:

asap: Bebisinsatsen är den här http://www.stokke.com/en-se/highchair/tripp-trapp/accessories-range/newborn-set.aspx som alltså är för de riktigt små som inte kan sitta än. Jag hade inte tänkt köpa den utan dömt ut den som onödig, tills Freja blev fullständigt galen när hon var 2-3 månader och bara vägrade låta mig och K äta i fred, men när hon kunde sitta med gick det bra. Den är värd pengarna smile1.gif

Ja, det var ju ngt helt annat. Den har jag inte testat. Och tror inte den skulle vara värd pengarna för mig i det här läget.
  • asap

Vi5 - Nej, lille skrutt! Så jobbigt för E. Det passar ju aldrig bra att bli sjuk, men nu passar det ju lite sämre ändå. Hoppas han blir fort frisk och att bebis väntar.

• asap

Elsis - Men usch så sjuk han blev! Hoppas det blir bättre fort!

Vi 5 - Hur mår ditt och Es huvud idag?

Kate - Förlåt, jag har dålig koll, men när är du beräknad? Ska du jobba länge till? För det låter som att en bra idé vore att INTE jobba länge till...

Snow - Matplanering mitt i natten, minsann!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8