30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Vi5 - Jag hade en svart trikåkjol från Boob som hette typ "once on never off" och det stämde! Det var som att ha pyjamas på sig. usch ja, det får inte sitta åt!
Vi5 - Jag hade en svart trikåkjol från Boob som hette typ "once on never off" och det stämde! Det var som att ha pyjamas på sig. usch ja, det får inte sitta åt!
Chiq - Grattis Agnes!
Kate - Ja! Den boken är så fin! Vi har den, läste den för I och G när jag väntade Elsa. Jag kanske ska leta upp den och läsa den som godnattsaga för mig själv.
Stramalj - Underbara medmänniska där på Ikea! Mer sånt.
Minns när jag var i Paris som gravid, tyckte det var oerhört fascinerande skyltar på metron - någon sorts rangordning över vilka man borde lämna sin plats till. Krigsveteraner var nr1 men jag har för mig att jag som gravid var på plats tre, kanske? Jag tyckte det kändes bra att det var uttalat, med en tågresa Eskilstuna-Uppsala i färskt minne. Det var ståplats, och ingen som erbjöd mig sin plats. Det slutade med att jag satte mig inne på toan till slut när jag inte kunde stå längre.
Vi kör också Liberos 7a, både byxblöjor och vanliga, till Elsa som väger drygt 16 kg. Har aldrig läckage på natten.
Kate - Vilket spännande resmål ni har valt! Nu är du kanske redan där, eller åtminstone på väg, så: ha en skön semester!
Hemulen - Så jobbigt ni har det, hoppas de små får ordning på magarna snart!
Upp i - Det låter inte ett dugg konstigt att du vill dra ner persiennerna mot omvärlden just nu. Hoppas du och mannen hittar en öppning att börja prata med varandra, det ni går igenom nu måste vara outhärdligt att bära ensam, ni behöver nog varandra? Kram!
Älgen - Oh ja, jag har också njutit av bebistiden. Särskilt första och tredje gången. Andra gången hann jag inte riktigt med det på samma sätt, tyvärr. Men det var väldigt tydligt med Elsa, jag var så väldigt medveten om att det var sista gången, och också så väldigt medveten om att det går så jäkla fort. Minns att jag kunde sitta i min säng om natten när hon somnat i min famn när jag ammat henne, och kunde inte förmå mig att lägga ner henne i spjälsängen igen. Det är ju så underbart att hålla en sovande liten bebis i sin famn i ett mörkt och tyst hus där resten av familjen sover.
Jag blir helt tårögd när jag skriver det här. Idag har vi nämligen tagit bort trappgrindarna. Hon är ingen bebis längre, och jag kommer inte få uppleva det igen.
Firren - Det får man absolut! Jag förstår vad du menar, hade liknande erfarenhet vid lunchen igår- inte lätt att få i sig någon näring själv då man ska fixa för tre barn också. Det är väldigt mycket enklare att vara två vuxna!
Skönt att det är bättre idag.
Kaz - Vad skönt med andningen! Ingen erfarenhet av fläckarna du beskriver dock.
Hemulen - Så bra att det börjar kännas lite bättre!
Stramalj - Jag har inte testat eda, så jag kan eg. inte råda dig. Men måste fråga: kan du alltså välja att bli igångsatt om du vill? Här har man inte det valet, vad jag vet. Jag hade förmodligen tyckt att det var ett bra val min tredje gång, om valet hade funnits. Eftersom andra fl var grymt snabb och vi knappt hann till sjukhuset så var jag väldigt orolig för det när det var dags för tredje. Tänkte väldigt mycket på risken att ligga och föda i ett dike längs vägen till sjukan.
Men med facit i hand så gick det väldigt bra ändå, och jag tror egentligen att det är bättre att låta det starta självt så att hela kroppen är med på vad som händer. Och att man får acceptera att det faktiskt finns vissa saker här i livet som inte kan detaljstyras, även om det vore praktiskt och bekvämt.
Men har inte testat varken eda eller igångsättning, som sagt, så vet väl just inte. Men jag har svårt att tro att jag skulle ha kunnat få bättre förlossningar än de jag haft.
Stramalj - Men så klart! Förlåt, tänkte inte på din historia med blodförtunnande. Det ger ju en extra dimension till oron och osäkerheten, det förstår jag.
Stramalj - Hoppas du slipper långdragen fl oavsett hur det blir! Det kanske inte blir aktuellt med eda ändå, om du har tur. Själv tycker jag det verkar riktigt skräck-läskigt att få en nål/slang i ryggen sådär, det knyter sig i magen på mig när jag tänker på det. Huvva!
Vi5 - Bra att du kollade upp det, och så himla skönt att allt var bra! Håller med övriga här - Vila och ta det lugnt nu!
Vi 5 - bra att du ringer, klok make du har. Hoppas allt är ok nu.