• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jag känner mig inte speciellt konstig trots mina tre barn. Har hört att tre är det nya två, så man är väl bara en vanlig Svensson.

• asap

Kaz - Jag fick också tårar i ögonen, jag förstår Sara! Och lyckliga bebis med två sådana storasyskon som ska lära honom saker. Hoppas han hittar taget snart.

Vi4 - Underbare E! Så gulligt sagt.

• asap

Vi4 - Skönt att höra! Vila på nu, kram.

Kaz - Har ni kommit hem än? Hur går det med amningen?

• asap

Kaz - Tack för rapporten, vad det låter härligt med de stora barnen, sötnosar! Skönt att vara hemma, och så bra att Philip (fint namn!) äter ordentligt nu. Njuuut nu, allting går ännu fortare den tredje gången än första och andra. Kram!

• asap

Upp i - Jag blev också väldigt rörd av dina ord om dottern. Det är en jättefin tanke att ni ska få träffas igen, det tror jag också. Men jag tror även på att hon finns med er redan nu, och vet hur älskad och saknad hon är, trots att du inte kan säga det till henne. Kram!

Jossan - Att ul-bm var dum i huvudet visste du ju redan, men det är ju också skandal att du skulle få henne trots att du utryckligen bett att inte få det! Usch och fy.

Kaz - Hur går det för er? Du får gärna berätta lite om hur du lever trebarnslivet.

• asap

Kramar till alla som behöver just nu!

Blomster - Hoppsan! Förstår att det känns irriterande, man tar ju testet för att få VETA. Hoppas mensen dyker upp, eller också inte, beroende på vilket scenario du helst önskar!

Och jag måste hålla med Galia: nej. Alla föräldrar är inte sådana. Man kan ha turen att ha fyra far- och morföräldrar till sina barn som gör allt för barnen, som ställer upp i vått och torrt så fort man behöver, och som tar sig an strykhögar, middagskok, bygge av sandlåda, klippning av vinbärsbuskar och blomvattning mm när de ändå är och hälsar på.

• asap

Vi4 - Bra gjort! Och skönt att det gick så bra för mamma o E.

Upp i - Så fantastiska siffror! Underbart!

• asap

Pysslig och Elsis - Ida vill gärna ha likadana kläder som E. E bryr sig inte om sådant, men härmar storasyskonens alla gester och utrop mm. Man riktigt ser hur hon tittar och studerar för att sedan göra lika.

Snow - känner igen det där med maten. Det är det bästa med att jobba, den där timmen med matlådan i sällskap av andra vuxna.

Kaz - Jobbigt att han inte vill lägga på sig.

Ela - Ibland behöver man bara fundera ett varv till. Visst är det härligt nu när nya möjligheter öppnar sig, när barnen är större. Vår Elsa har lagt av med middagsluren de flesta dagar, och jösses vilka långa flexibla dagar man får helt plötsligt!

• asap

Kaz - Förlåt, nu minns jag inte riktigt, men visst var P rätt stor när han föddes? Det har mina barn ju också varit, och ingen av dem har ökat speciellt mycket i vikt i början (periodvis inte alls). Det är ju rätt logiskt egentligen, kurvan kan ju inte peka spikrätt uppåt oavsett startvikt.
    Nu säger du iofs att han inte varit helt nöjd ett par dagar, men det är inte bara en sådan där tillväxtperiod då? Det kommer ju med jämna mellanrum en dag eller två då de vill äta mer för att produktionen ska boostas.
    Lite svammel kanske. Egentligen ville jag ge dig en kram, och säga att man inte behöver stirra sig blind på kurvorna, jag har upplevt att de inte riktigt är anpassade till "större" barn.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8