Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

cissi: Underbart besök på vc låter det som

Ela: H har inte ont längre nu, ska kolla på förskolan imorgon om hon sagt nåt. Konstigt det där.. Stackars indianunge som måste hålla koll, iofs sover båda våra barn gärna med ena ögat lite öppet

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Fio: Han sover som en liten gris dagtid, totalt brukar det bli fyra timmar. Om han får sova ostört i vagnen sover han gärna 3,5 tim på raken mitt på dagen coh sedan en kortare lur vid 17. Om han blir störd så sover han när han får, men det brukar bli samma totaltid ändå.

Det konstiga de två senaste nätterna är att han gruffar att han vill amma, men i vanliga fall när han egentligen inte borde vara hungrig (=mamman tycker det gått för kort tid sen senast) så kan man stoppa in nappen istället. Nu skriker han högljutt och väcker maken om jag försöker med nappen . Jaja, fas eller gröt gissar jag på, det spelar ingen roll vilket, bara det går fort över

Härliga nyheter Hanya!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Ela: Den brukar jag köra när jag är arg på hästarna, den mjka rösten kan säga precis vad som helst

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Har röjt barnkläder idag, lyckades lämpa av tre lådor till en kompis förra veckan så nu var det dags att rensa nya Vi hade stl 74-92 blandat på tre ställen men nu har jag iaf rensat ut 74-80 till ett eget ställe. Nu ska de bara fixas plats i garderoben. Vissa plagg i 68 börjar bli korta nu, medan andra i 62 funkar utmärkt - visst är det konstigt med barnkläder?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Boomie: jag såg att UJ har en stå bräda soman kan koppla loss och ha som sparkcykel, det skulle varit perfekt om H varit yngre. Nu klarar hon sig utan

• Piggley Wink

Fio: Bra tanke om dag och natt, men han vill inte vara vaken på natten, bara ÄTA; sova, ÄTA sova... men lite för snabba intervaller för mammans behov Ska fundera vidare på din tanke där!

Lycklig: Det är ju så jäklar jobbigt att fixa ersättning på natten, jag är för lat Skäms. Men jag har en plan på den fronten, jag har börjat fylla ut med lite risvälling på kvällen (blandat med ersättning för att fylla honom inför natten). När jag kan ge en portion risvälling så kan man ju ha den i kylen färdig - och bara stoppa i micron. Så en långtidsplan har jag

Jag funderar på barnmässan på fredag, skriver in i fikatråden om nån har lust att ses där...

Fio: Jag har mest Hoodtröjor och stickade tröjor med knappar/dragkedja fram som kan kan öppna när man ammar. Med amningstop under såklart.

Idag är en dålig dag om jag ska glömma fort. Skönt med fredag imorgon!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Cissi: men man får ju inte värma den i micron och på paketet står det att man bara får blanda Max nån timme i förväg tror jag. Plus att pulvret ska värmas till minst 70 grader för att det kan finnas nån bakterie i det

• Piggley Wink

Ja tänker att det går åt fortare på BB, min förhoppning är ju att han ska sova läääänge innan ersättningen ska användas Denna natten var lite bättre, har iaf sovit två Tim mellan amningarna. Trist att H vaknar så tidigt nu. Hoppsan , hör att liten vaknat och "pratar" lite.

• Piggley Wink

Men han har inte varit upprörd i natt så det kanske var havregröten iaf. Hoppas på risvällingen istället.

• Piggley Wink

Well done cissi! Jag var också på Ikea för ett tag sen själv med båda. Som du säger är allt lättare än att vara hemma och undvika konflikter

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8