Fiji: Både min mamma och svärmor sa att man skulle klippa av för att de skulle få mer hår. Jag tror bara det ser tjockare ut om det är jämnlångt
Boomie: Kan du ha koll på blodsockret själv hemma? Hur gör du om det blir "fel" och du inte kan äta? Får du åka in och få dropp då? "Göra en Marge" Eller hur funkar det?
Fio: I natt tog jag striden och gömde tutten till förmån för nappen, han sov kortare men å andra sidan så skreka han inte heller. Jag fick stoppa in nappen typ varje halvtimme, men jag hoppas han vänjer sig på några nätter att man inte får tutte jämt. Jag orkar iaf inte vara vaken så ofta Chips dip och choklad låter som en bra plan!
Sara: Jag har oftast gjort som du, men H är hittills rätt lättövertalad om hon och jag inte vill samma Igår fick hon dock syn på ett par Hello Kittysandaler som var läckra, men mer att hon ville berätta att de fanns och hur fina de var, inte att vi nödvändigtvis måste köpa dem. Tre av de fyra paren skor passar bra i vår, men kommer kanske bli lite små i höst. Vi får väl se... Ett par är lika långa som Hs fötter, men de är ju så snygga så H hade dem igår iaf Hon klagade inte på hela dagen så jag antar att hennes tår är lägre än änden av skostickan, så hon får några extra millimeter
Vi var som sagt och shoppade igår. Fem timmar i ett köpcentrum med två barn och inga stora katastrofer . H fick en cykelhjälm (99 kr på Stadium, måste ha varit nåt medlemserbjudande för på prislappen stod det 199 kr, superfin cerise med vita blommor på. Grönt spänne och ställbar storlek. Hur bra som helst! I cykelaffären hade inte alla hjälmar i Hs storlek grönt spänne, och expediten var upptagen med att skvallra cykelträning med nån kund/kompis så vi strutade i dem.
Sen fick honen baddräkt - blå med volang Hur söt som helst, hon fick själv välja på fyra olika. Sen fick hon en rödrutig klänning - dansklänning tyckte hon själv för den var rätt vid så den fladdrade så fint när hon snurrade . N fick gubbrutiga bomulsshorts, med gubbkeps i samma tyg att ha i sommar - underbara! Han kommer ju förmodligen sitta mest i vagnen så då måste han ju få in lite luft innanför kläderna för att inte bli helt överhettad... H föddes ju i juni, så hon kunde ju ligga i bara blöjan i vagnen när det var varmt, nästa sommar var hon ju ett och kunde ha klänning där det blir luftigt under. Hur för man med killar för att skydda mot solen men ändå ha luftigt? Klänning känns ju inte riktigt som någon option - eller?