Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vi får superfina kläder, min kompis nästan skäms ibland om nåt (ex termobyxor) är nött så det syns, många plagg ser knappt använda ut! Idag fick vi Pop skaljacka med windstopperfleece, Pop skalbyxor, två Didriksson regnjackor, fyra par skor (Kavat, Pac, Sketchers och Adidas) och två par gummistövlar. Plus en del vanliga kläder såklart. Hur bra som helst!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Kramar till Lycklig, håller helt med alla kloka om att förtroende och tillit är det allra viktigaste i en bm-relation!

Jag har lämnat bort alla tjejiga kläder till barnens kusin. N slipper volanger, kjolar och klänningar. Däremot kommer såklart prinsessutklädningsklänningen vara kvar

Hål i öronen på BB

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Ela: Jag funderade också på det när jag hade otroligt ont i magen och det gick magsjuka på förskolan. Pratade med mammas väninna som är barnsjuksköterska (BB och BVC) i Norge och hon sa att "Det märker man". N kräks ju jämt i vanliga fall, men hon sa att det missar man inte!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Pysslig: haha, sammandragningar är ett bra hot på jobbet ja, visst är det super att ärva så fina kläder. De systrarnas farmor älskar att shoppa

• Piggley Wink

Lycklig: jag är också lågtryckare, men ju mer jag håller igång ju bättre funkar det. Kanske har det sjunkit för att du har tagit det lugnt sista dagarna?

Mitt blodtryck ökade ju drastiskt till gränsen för havandeskapsförg helt plötsligt, dessutom svullnade jag upp och det började klia på hela kroppen. Det togs massor av prover men allt var normalt och ett par dagar senare så var trycket sitt vanliga superlåga igen. Förmodligen var det en allergisk reaktion på hostmedicin (receptfri quinoa complex från Apoteket)

• Piggley Wink

Lycklig: Sömn med några små gymnastikrörelser emellan för att höja blodtrycket Låter som en plan!

Imorgon ska jag och barnen åka till makens jobb och luncha med honom. Vi skulle ju köpa vårskor åt H också, men hon fick ju fyra par igår av en kompis så det kanske inte behövs Jag har mätt skorna nu (har en sån där mätare hemma) så imorgon får vi slinka in i nån affär och mäta hennes fötter. Makens kontor är i övervåningen av ett köpcentrum så det blir perfekt. har lite annat vi behöver shoppa också. Bl a en ta tre bet två på HM så jag tänkte köpa lite shorts om de fått in dem än (de har det i webbutiken iaf). Eftersom H ska lära sig cykla i sommar så tänkte jag att vi ska fortsätta med jeansshorts som räcker nedanför knäna. De är dessutom bra när man klättrar i berg eller allmän bara röjer omkring i full fart. Min kompis kallade henne kvicksilver idag och det är helt sant

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Näe, det var ju inte ens det som var konstigt, bara ett "en" för mycket - jaja, det får ni på köpet

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8