• Jemema

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Kikar in
    Känner många sedan tidigare, de senaste åren har jag hängt i kämpar för syskon-tråden. Idag 10+3 och börjar så smått våga hoppas att det kanske kan bli en bebis Jag fick se den lill* på ul en kortis i måndags Hjärta

Liten fråga, är det här en "hemlig" tråd eller kan vem som helst läsa?

• Jemema

Tack Galia, då vet jag

Det som är en utmaning för mig är att vara en bra mamma till L som snart är 4 år. Hon utmanar mig dagligen och jag har väldigt svårt att behålla tålamodet. Minst en gång i veckan slutar det med att vi båda skriker och gråter Jag skäms för att jag inte kan hantera situationerna bättre. Men hormonerna, illamående och trötthet gör mig till en annan människa Mannen börjar förstå att han måste dra ett tyngre lass nu (han jobbar mycket och vill träna efteråt) men ofta känns det som att jag måste be om ursäkt för att jag inte orkar.

• Jemema

Snowgirl, "skönt" att veta att det är så i fler familjer

Mosing, vi pratade lite igår. Det visade sig att han tror att han gör mer än han i verkligheten gör. Jag fick påminna honom om att jag haft L ensam fyra eftermiddagar av fem i veckan som gått från hämtning på förskolan tills hon somnat. Jag tror det gick upp ett litet ljus

• Jemema

Chiqita, hoppas det blir bättre snart!

Ego, kunde inte låta bli att prova Angelsound. Vilken lycka att höra tickandet! KUB på onsdag, hemskt nervös...

• Jemema

Grattis Pixer!

Det gick bra för oss också, vi fick en risk på 1:20000 En liten sprattlig krabat som verkligen ville visa upp sig. Lagom stor för sin "ålder" också. Jag är så glad!

Vi5, <3

• Jemema

Elsis, jag är på jakt efter mjuka mysiga svarta byxor. Alla är så smala i modellen, jag vill ha lite pösiga kanske med mudd nertill. Helst med fickor. Jag har väl inte så höga krav? Och ett svart linne, det var utplockat bland storlekarna på H&M. Small tror jag. Har du som du vill sälja?

• Jemema

Elsis, de skulle få in nya linnen nästa vecka Sådana klädesplagg är nog förbrukningsvaror för de flesta Så klättra inte upp på vinden för min skull

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8