• Jemema

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hejhej! Här är allt bra, v 33 nu Mycket aktivitet i magen, det är så mysigt! Tiden går så fort, försöker stanna upp och njuta. Jobbar inte längre men L går på förskolan ett par timmar om dagen ändå. Så jag kan ta det lugnt en stund iaf.

chiqita, här skulle spjälsängen bäddas typ i v 16 bestämde storasyster

• Jemema

Mosing, det gör hon verkligen! Hon pratar ofta med magen Samtidigt har hennes behov av att vara med sin mamma nått nya höjder, när man hela tiden tror att nu kan det inte bli värre... Hon känner väl på sig att det kommer att bli "konkurrens" om mammas uppmärksamhet.
    Oroar mig lite för hur det ska bli när vi åker till förlossningen, barnvakt har aldrig funkat särskilt bra. Och nu kan det bli tal om flera dagar. Men vi pratar om det och försöker förbereda henne så gott det går.
    Hon längtar väldigt mycket efter att få träffa sin lillasyster iaf

• Jemema

Det brukar finnas en del gratis babysaker som gravida kan beställa, någon som har tips?

• Jemema

Pixerpie, ja det är väl min tur nu! 37+3 idag, börjar bli knepigt att sitta eller ligga bekvämt. L föddes med KS efter misslyckad igångsättning. Hoppas den här bebisen vill komma ut själv

• Jemema

Pysslig, tack

Någon som vet hur genetiskt det är med förlossning? Min mamma gick över tiden, blev igångsatt, misslyckat, och KS. Precis som min första fl. Med andra barnet gick min mamma också över tiden med tre veckor (!) men det kom igång av sig självt och blev en normal men långdragen fl.
    Vad tror ni? Blir det likadant för mig?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8