30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Snow, jag ringde fl och hon skrattade lite och sa att det var nog slemproppen Så långt hade inte jag tänkt
Snow, jag ringde fl och hon skrattade lite och sa att det var nog slemproppen Så långt hade inte jag tänkt
Snow, det låter ju bra! Fortsatt tumhållning!!
Resande, förvärkar sen igår. Som mest 12 min mellan, som minst 4 min (imorse). Jag tycker det lugnar ner sig om jag vilar. Vi är bokade för igångsättning imorgon. Så nu ska jag försöka sova i natt. Lycka till med det typ
Ja nu har vi lillasyster hos oss!
Vattnet gick natten till måndagen, det var missfärgat så vi åkte in och fick värkstimulerande dropp. Men jag kom inte igång tillräckligt bra, efter 12 timmar med tuffa värkar bara öppen ett par cm. Så det blev snitt. Men det känns helt ok! Hon är jättefin <3
Tack för fina grattis! Vi mår jättebra. Lillan är snäll, och vill snutta mycket och länge. Det är så mysigt!
Siggan, hoppas det lyckas för er snart!
Snow, hoppas illamåendet återkommer Graviditeter är ju olika, men det blir att man jämför och drar paralleller ändå givetvis. Med L gick mitt illamående upp och ner (så himla påfrestande psykiskt med MA färskt i minnet) medan nu mer konstant första tiden.
Elsis, tufft att veta om kromosomavvikelsen. Förstår att ni analyserar! Jag kan inte så mycket om sådant, men jag gissar att den kunskapen ändå kan vara till nytta för honom den dagen han själv vill ha barn?
Pysslig, Mosing, Siggan o Kasperina, Tack!
Vi5, tack! Vi mår jättebra. Lillan växer så det knakar Amningen går bra, och hon sover på nätterna. Vaknar väl var 3:e timme ungefär, så jag tycker nog att jag får sova emellanåt så jag är ok pigg på dagarna Jag försöker njuta nu, tiden går så hemskt fort!!! Rensat ut en stor hög kläder som blivit för små och bytt till blöjor storlek 2. Hur mår du? Kram!
Chiqita, söt skrutt Skönt att du tog det beslutet, det är mysigt med flaskmatning också. Och praktiskt, vem som helst kan ju mata.
Snow, tyvärr brukar magkänslan vara rätt men jag håller ändå tummar och tår för dig!
Jag behöver köpa nya skalbyxor till L. Jag tycker att de flesta modeller är så tighta i midjan! PoP i synnerhet, men även Kaxs som vi har nu. Längden stämmer men för tight i midjan alltså. Och hon är inte precis överviktig. Jag letar efter hängslebyxor men hittar inga, bara regnbyxor. Vill helst ha sådana som andas. Alltså sådana utan midjeresår. Tips?
Galia, precis!! Det får bli en tur till xxl Tack!
Snowgirl, grattis!!! Så glad för din skull!!! Vilken vecka är det? Kram
Någon som provat bönpasta? Är det gott? Gillar barnen?
Galia, grattis till passerad milstolpe!
Vi ska ha namngivning för A, och jag får frågor om vilka presenter hon önskar sig. Hon kommer att få en tavla med namnet på, en bok med sagosamling och ett halsband. Men har ni fler tips vad hon kan önska sig? Vill ju inte ha silverskedar
Snowgirl, vilken tråkig väntan Håller tummarna!
Tack för tips! Fruktträd är en bra idé
Snowgirl, hur går det? Hur mår du? Har ni bokat tid för fvp?
Tips på bra barnvagnsvänligt och amningsvänligt lunchställe eller fik i Göteborg?
Galia, vilken kul prick!
Sniwgirl, tänker på dig och håller tummarna!
Ego, A har sovit hela natten! Ammade innan jag gick och la mig 21:30. Hon brukar vakna och äta en gång runt tre, men nu vaknade jag av att brösten höll på att sprängas...
Jag skulle sätta in en kopparspiral igår, men det gick inte. Min livmoder är på gränsen till för liten. Så det blev p-piller. Känns ju helt galet att börja med preventivmedel med vår historia, men vi är mer än nöjda med två fina barn.
mammamage.se/inte-bara-relaxinet-som-spelar-roll-backenbesvar/
Intressant läsning för er som har problem med fogarna.
Här var det lugnt! Hur är det med alla gravida?
Vad är smartast, att fasa ut amningen eller avbryta tvärt? Har börjat med lite ersättning någon gång om dagen för att vänja babymagen. Men vad är bäst för brösten?
Snowgirl, underbar nyhet! Grattis!! Hur mår du nu? När är bf?
Resande o Galia, tack för input Jag fasade ut med L och tyckte det var jobbigt varje gång jag minskade. Och det gjorde jätteont när jag väl slutade, även om jag då bara ammade någon gång per dag. Tänkte att jag skulle göra plågan kort den här gången, men det kanske bara blir värre då.
Hursomhelst vägrar A flaskan just nu
Galia, jag har inte ammat på tre veckor nu, och det gick bra att sluta. Jag pumpade de två första kvällarna, sen behövde jag inte det mer. Men det tog nog två veckor innan det sinade helt. Det går bra med flaskan nu, lillan har liksom inget val...
Hur gick det hos bm?
Grattis Galia!! Underbart!!