Inlägg från: Minimalla |Visa alla inlägg
  • Minimalla

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vi bor ju i lägenhet och har en sån där tvättmaskin som också är en torktumlare. Det begränsar ju så klart antalet maskiner man kan köra på en dag om man också vill tumla, men det sparar också plats om man som vi vill ha "skötbordet" ovanpå tvättmaskinen. Och så har vi ju även tillgång till stora tvättstugan i huset när det krisar.

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Minimirakel BF 100813 ♥
  • Minimalla

Milla: Era stackare! Krya på er!

• Minimalla

Vi har inga regler för bortakvällar, men så har vi inte så mycket för oss heller . Maken tränar på morgonen, så det är väl jag som piper iväg och tränar på kvällstid och det ser han nog gärna att jag gör också . Sen smiter jag iväg på en fika eller promenad med någon kompis någon gång i veckan. Maken är nog den som mest är hemma på kvällstid, det blir väl någon afterwork i månaden eller så och han jobbar aldrig över. Å andra sidan är han lite flitigare med att åka bort över natten. Han åker till kompisarna i Stockholm ibland och varje år åker han på en långweekend till kompisen i Dublin. Jag är ju väldigt hemmakär av mig så jag har inga problem med att vara hemma och pyssla om kvällarna och maken sysselsätter sig gärna med att läsa eller spela wee eller liknande .

• Minimalla

wii kanske det heter... {#lang_emotions_foot_in_mouth}

• Minimalla

Grattis emmli!! Hon är ljuvligt söt er lilla Juni och vackert namn har hon fått också. Vad kul att höra att det gick bra med snittandet. Skönt att mjölken kommit nu, hoppas såren försvinner snart.
    Kram!

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Lillebror BF 100813 ♥
  • Minimalla

Hej på er! Nu har jag varit frånvarande i tråden så länge så det börjar bli svårt att veta vad man ska börja kommentera eller inte....
    Jag nöjer mig med att berätta om mig själv : Idag har jag varit inne på sin första orolighetskoll på förlossningen. Det var väl inte helt oväntat att det skulle komma en sådan någon gång, men jag trodde nog att det skulle dröja lite till. Jag fick för mig att det var för lugnt i magen och när jag väl kände sparkar så kunde jag inte riktigt tro på dem utan trodde att jag kände för att jag så gärna ville känna. Sakta men säkert har oron krupit längre och längre in i kroppen och till slut kunde jag inte tänka en enda vettig tanke. Jag visste inte vad som var vad och var helt säker på att lillebror dött eller höll på att dö i magen. Inte så konstigt med tanke på vår historia.

Av någon anledning har jag så otroligt svårt att be om hjälp till och med när hela min värld håller på att falla samman, men idag insåg jag att oron inte skulle gå att prata bort här hemma så till slut tog jag mig samman och ringde förlossningen. Den snälla barnmorskan som tog emot mitt samtal varken skrattade eller skällde på mig, hon var inte ens nonchalant eller otrevlig. Hon tog min oro på allvar och sa att jag var välkommen dit på kontroll, hon gav också olika anledningar till varför det kan vara lugnt i magen utan att det behöver betyda att något är fel. Tänk så enkelt det kan vara...

En timme senare hade jag hunnit både lyssna och titta på lillebror som lever och mår bra. Det låter nästan som en kliché men när jag väl fått lyssna på hjärtat så var det inga problem att känna sparkar. Konstigt. Enligt förlossningens rutiner fick jag även träffa en läkare som gjorde ett ultraljud och jag tror att jag kan börja slappna av lite nu. Jag hoppas det. Annars är jag välkommen tillbaka.

Hoppas ni andra mår bra!! Och att ni som är sjuka snart mår bättre. Kram!!

• Minimalla

Lena: Grattis till lyckat KUB och så bra siffror. Vad mysigt med en liten tumsugare.

• Minimalla

eller NUPP kanske det var...

• Minimalla

Säljer ni kläder på tradera? Jag har rensat bland bebiskläderna och funderar på om det kan vara värt besväret att lägga ut dem till auktion, men har inte särskilt mycket märkeskläder så egentligen det är enklare att bara skänka bort dem?
    Hur gör ni?

• Minimalla

Lena: Japp, jag har haft ont i blygdbenet i alla fall de två senaste graviditeterna. Om man försöker nudda försiktigt på det onda stället så ömmar det som på ett blåmärke och det värker när jag går. Det låter ju väldigt mycket som om du fått foglossning. För mig kommer det och går och var som värst i vintrars när det var så halt ute och jag spände mig för att inte halka. Just nu är det rätt lugnt och jag har främst ont mitt bak på fogarna, men det kommer tillbaka så fort jag går mycket.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8