Inlägg från: Olivers Mamma |Visa alla inlägg
  • Olivers  Mamma

Traderatråden nr 16

MariaJuj skrev 2010-06-30 20:14:27 följande:
    budade hem en kjol jag varit sugen på sååå länge Drömmer
    Länk?
  • Olivers  Mamma
    Scruffy skrev 2010-06-30 20:50:25 följande:
    Hur länge är egentligen skälig tid att vänta? En säljare mailar och skriver att hon har lagt det på lådan idag, 3 veckor efter att jag har betalt.
    Jag tänkter utan tvekan dra ned hennes stapel rejält på leveranstid, men vad kan jag skriva för kommentar?
    Låååååååång leveranstid
  • Olivers  Mamma

hade massa saker som blev osålda, lite avslut kvar dock

Vad tycker ni jag ska göra med det osålda (som inte är sommarplagg) lägga en vända igen och sänka utropen lite eller vänta till hösten?

• Olivers  Mamma
    Viktorsmamma skrev 2010-07-07 22:55:23 följande:
    brukar baa påminna köpare om omdömmet vid dyrare köp, 300>

annars blir man självklart lite småsur att man inte får alla omdömmen....

påtal om omdömmen!

ska lämna omdömme på säljaren som sålde de SUPER tvättblekta Nova Star jeansen som det stod i objektbesk. "Fint skick" jag skulle själv skrivit  " synligt tvättblekta och lite noppiga muddar"

vad ska man skriva som bästa text och vad tycker ni man ska lägga staplarna på?

hon tog dessutom ut extremfrakt, som skulle gått på 24kr enligt vikten men tog 40kr
    Sänka stapeln på obj.beskr så in i norden, detsamma på frakten.
    Sen skrivit ngt i i stil med:
    Fick ej vad jag betalade för, varken när det gäller vara eller frakt
  • Olivers  Mamma
    AnnelieTyresö skrev 2010-07-11 02:58:00 följande:
    Så trist, vann 3 plagg från en säljare som inte hade nån bild, men jag tänkte hur illa kan det vara?
    Bara jag som budade så jag fick plaggen för 1kr å frakt 24kr. Så jag satte in pengarna på hennes konto å ff har inga kläder kommit, å nu har barnet inte den strl längre :(
    Jag har påmint säljaren om att skicka 2 ggr, får inget svar.

så pengarna ville säljaren ha, men kan inte skicka kläderna?

Hon verkar ju vilja lägga ut dem igen å kanske då få mer för dem, om hon har en bild denna gång.

Så hur ska jag göra, be om att få pengarna tillbaka, eftersom barnet ändå inte kan ha vinsten längre?
    Eller räknas det då som om jag inte vill fullfölja köpet?
    när avslutades auktionen?
  • Olivers  Mamma
    Jontesfru skrev 2010-07-14 10:11:59 följande:
    åh jag hade begärt för hög frakt på en. Har nu mailat 2ggr om att jag vill betala tillbaka. Hon har fått varan o gett omdöme (dragit ner fraktkostnadsstapeln...) men hon har inte gett mig möjligheten att betala tillbaka. Jaja jag har ju försökt, men känns ju kymigt. Tycker hon borde ha hört av sig tillbaka inte bara dra ner staplarna.
    Tänker dock inte maila mer hon får ju ta lite initiativ själv eller?
    Ja, du kan ju inte göra mer. Tråkigt att fraktstapeln sjunkit men den höjs säkert igen

Man blir lite less på folk som saknar förmågan att kommunicera men man får skaka av sig det och inte låta det påverka en
  • Olivers  Mamma
    piiiinkcat skrev 2010-07-16 12:15:54 följande:
    Hejsan, jag har ett litet stort bekymmer. Jag köpte en växt på Tradera och när jag hade fått hem den så hade säljaren skrivit att man inte skulle ta bort pappret för att rötterna kunde ramla av då?. Jag planerade lltså plantan med pappret på och gissa vad. Dagen efter var plantan död.. det var inte mycket til planta egentligen.. mer en liten "kvist" med tre blad på.

Mailade säljaren om detta men hon vägrar ersätta.

Skall man lämna rött, eller vad?

Säljaren säger att hon skrev avsändare på paketet, men det fanns ingen avsändare på den när jag fick den.
    Det är ju ganska så uppenbart att växten mådde dåligt redan när  den skickades tycker jag. annars dör ju inte växter så knall o fall
  • Olivers  Mamma
    piiiinkcat skrev 2010-07-16 17:24:13 följande:
    Nej det sa jag också... nu har hon lovat att skicka två nya plantor till mig om jag betalar extra frakt.

Tyvärr har jag inga pengar men hon skulle skicka dem på måndag.. så betalar jag när jag kan.
    tycker egentligen inte ens att du ska behöva stå för frakten men dt eär ju bra hon skickar nya
  • Olivers  Mamma

oj, det går ju ganska huffsat på t ändå

Ska åka bort några dagar nu o skadad som man är tar jag med mig allt jag har ute om ngn skulle ta ett köp nu, vill ju inte ha sänkt på leveranstidsstapeln

• Olivers  Mamma
    h80 skrev 2010-07-19 22:55:59 följande:
    hihi, så gör jag med
    härligt o höra att jag ite är ensam om att vara så ambitiös
Svar på tråden Traderatråden nr 16