Inlägg från: Olivers Mamma |Visa alla inlägg
  • Olivers  Mamma
    VanligLitenMy skrev 2010-09-13 14:50:50 följande:
    Jaaa va kul med en tradera tråd :) .. börjat med det i sommras.
    Måste fråga er om ni oxå upplever att den som budat för mest pengar betalar först och minst sist ?
    Har bara kört 3 omgångar men varje gång så har jag fått pengarna i den ordningen
    Jag kan nog stämma in på den teorin
  • Olivers  Mamma
    Tonarslisa skrev 2010-09-13 15:24:54 följande:
    Frågar igen : )

Vad skulle ni gjort i min situation?

Förra veckan vann jag en t-shirt som kom i fredags (11:e).
    I objektbeskrivningen stod det att varan var oanvänd, inget mer.
    När jag väl fick hem den var den mer än oanvänd.
    Jag fann en massa långa hårstrån, inte på utan i.
    Orangea fläckar/märken vid halsringen.
    Ljusa svettfläckar som doftade svagt.
    Sömmar som gått upp.
    Sist men inte minst, tog hon 36:- i frakt men frankerade för 24:-
    Det handlar om totalt: 50 + 36 - 24 = 62 kronor

Skickade iväg ett mail samma dag jag öppnade paketet, alltså i fredags.
    Säljaren hade en auktion som slutade igår.
    Svarar hon inte på mitt mail idag eller imorgon betyder det att hon försöker komma undan.

Det stör mig otroligt mycket!

Först så undrar jag varför du tagit med -24 i beräkningarna. Du har ju betalt dem och inte fått dem om jag förstått det hela rätt, eller?

jag tycker att du ska påpeka allt du skriver till säljaren, det är inte ok att ge fel obj. beskr och h*n bör gå med på ett återköp. Säljaren ska stå för frakt+returfrakt+auktionspriset isf.
  • Olivers  Mamma
    Greksmurfen skrev 2010-09-13 19:27:39 följande:
    hmm tjejer hur ska ja göra? sälde en pop overall på T i nyskick sonen har haft den typ 3-4ggr stl 80 skidoverallen.. nypris var 1195:- lr ngt har för mej dem kostar det.. såldeden för 410 kr så personen i fråga gjorde ju ett kap. skrev frakt på 48 men den gick på 60 å tänkte inte krabba för dem 12 kr. Nu till sak.. kom på att jag glömt skrivit att den var namnad =S......
    va ska ja göra om hon kontaktar mej kring det? brukar alltid vara nog med det ja lägger ut.. men visst ingen e vella felfri =/
    frågan är hu rmkt hon störs av det. Alla skriver ju inte med om plaggen är namnade så det är inte hela världen tycker jag
  • Olivers  Mamma
    Labolinas skrev 2010-09-15 09:31:17 följande:

Nu är mina första auktioner avslutade, nu väntar jag bara på pengar på kontot innan jag skickar paketen Det här är ju riktigt kul

När ni sätter reservationspris och köp nu, för vilka plagg är det ni gör det, de lite bättre märkena antar jag?

Väldigt sällan jag sätter reservationspris, dels så kostar det sen får jag uppfattningen att folk blir irriterade om deras bud aldrig blir vinnande, men det är ju så olika. Tror hellre på högre utrop då
  • Olivers  Mamma
    Jontesfru skrev 2010-09-16 09:22:42 följande:

Har en auktion som går ut den 19 september o nu fick jag frågan om hon kan betala den 26 oktober om hon vinner auktionen. Alltså om man inte har pengar så budar man väl inte? Mailade tillbaka att vänta in september månads lön går bra men inte oktoberlönen. Hon har vunnit av mig innan o jag har fått maila 2-3ggr varje gång för att få betalt, så det var väl ett steg i rätt riktning att hon mailade o frågade...

Men så jobbigt, ja att vänta över en månad är kanske inte riktigt rimligt. Detta känner jag dock igen väldigt mkt från en traderare, men det är kanske ett vanligt beteende
  • Olivers  Mamma
    liv10 skrev 2010-09-16 10:39:06 följande:
    åh så härligt! idag hade hon återkallat omdömet och tackade mig för att jag varit så tillmötesgående! roligt när man kan komma överrens trots att ena parten gjort fel (i detta fall jag!)
     slutet gott allting gott
    sicken tur!!!
    hur kommer det sig att hon gjorde det?
  • Olivers  Mamma
    maadicken skrev 2010-09-18 23:07:05 följande:
    jag har ute, fast dom är bara 16,2 cm. nära iaf
    å va e d för strl då?
  • Olivers  Mamma
    Hannah74 skrev 2010-09-19 21:15:56 följande:
    Tradera segar som fan nu när jag ska lägga ut! suck..
    men maila tradera så få du säkert lite dispens o lägga ut till kaampanjerbjudandena
Svar på tråden Traderatråden nr 16