-
Haha, jag skulle nog skriva tillbaka att så snart jag genom ditt omdöme får bekräftelse på att du fått din vara och är nöjd så kan jag lämna mitt...eller nåtAnnaFreja skrev 2010-05-08 20:21:39 följande:Jag blir snart galen på en köpare jag har på tradera. Jag skrev om det för ett tag sen. Hon ringde och smsade och hade sig. Sen fick jag ett mail där det stod att hon ville att jag skulle lämna omdöme. Hon hade fortfarande inte lämnat och jag skrev att jag hade som policy att lämna efter att köparen lämnat. Idag fick jag ett mail: hej tjejer! jag ser att ni inte lämnat några omdömen på auktioner där jag har handlat av er. jag förväntar mig att ni gör detta! ha en bra dag! Vad ska jag göra? Lämna trots att hon inte lämnat?
-
Men gaaah, en auktion med bud avslutades 2 minuter för tidigt! Har aldrig varit med om det tidigare. Jag satt och uppdaterade sidan och det var enligt Traderas egen tidsangivelse. Blöö
-
Nej eller hur!? Mest synd om säljaren...mal skrev 2010-05-27 18:10:20 följande:VA? Så får det väl inte vara?!Avstängd köpare? Avstängd budare & avslutad auktion av säljaren?stockrosen skrev 2010-05-27 18:14:12 följande:Jag hade ett par skor i minneslistan som jag ville köpa. Auktionen var påbörjad av andra och den skulle ta slut den 30/5. Idag är den HELT PLÖTSLIGT avslutad. HUR kan det ske??????????????? Det står ingen vinstsumma utan bara att den är avslutad. Vet ni vad det kan bero på?????
-
Avstängd säljare menade jag ju... men jag antar att du klurade ut detstockrosen skrev 2010-05-27 18:24:54 följande:jaha.....trist...ville ha dem............ Tack för ditt svar!
-
Jag måste bara tipsa om värsta, fina, nya, kvalitetssandalerna! Säljaren har glömt att skriva märket i rubriken och de verkar gå plågsamt billigt...
www.tradera.com/Nya-sandaler-i-skinn-st-25-auktion_340163_113315216 -
Det där är ju så komiskt men kanske smart...Smultronhjärta skrev 2010-05-29 14:24:31 följande:Vad gör man inte för att synas...för visst vill alla ha en Odd Mollypåse,eller? www.tradera.com/Romantiska-garden-collection-...
Jag vann den här nyss, lite mer än jag tänkt men jag är så intresserad av japan så geishatrycket var oemotståndligt för mig
www.tradera.com/NY-meandi-me-i-geisha-stl-98-104-auktion_302969_113505550
Jag funderade bara, i brist på annat, på det där med att skriva att man lämnar neg, lägger ut varan igen efter 3 dagar och inte ens skickar påminnelsemail är så underligt... Fick ett vinnarmail med samma "hot" nyligen. Jag betalar alltid direkt efter jag fått vinnarmailet. Däremot kan saker hända. Tex nyligen då mitt vinnarmail inte kom fram till köparen. Jag skickade tre stycken men fick mail av köparen att hon inte fått något. Då skickade jag ett sms och ett från min gmail och med gmail fungerade det. -
När det gäller försäljningen på Tradera... Jag skulle önska att det fanns fler kategorier. Tex så verkar det finnas ett behov av en kategori för Odd Molly-liknande kläder. Helt enkelt kläder för folk med den klädsmaken. Det gäller så klart alla möjliga saker...retroinspirirerat, shabby mm. Det är svårt att klämma in allt i rubrikerna och allt får ju inte ens stå.
Jag tycker att det är gör-jobbigt att leta igenom alla miljoner tunikor eller klänningar som finns på tradera. Så jag orkar knappt längre. Jag skulle också vilja slippa den enorma mängden av samma plagg som säljs av företag... Fler nischade kategorier för att hantera det stora utbudet som köpare tror jag skulle hjälpa en del. -
Prova att "lyfta bort" med ett annat, tuggat tuggummicharmmiss skrev 2010-05-29 22:25:03 följande:någon som har tips på hur man ska få bort tuggummi under skosulan på dotterns crocs. stoppade in dem i frysen men det funkade inte kanske någon som har bättre förslag
-
Jag menade en viss stil på kläder, tex Odd Molly liknande kläder, Noa Noa osv. Idag får man ju bara upp de kläder som det står märket i rubriken och man får ju inte skriva "liknar" och ett märke... Jag kan förstå de som skriver så när man vill få rätt typ av köpare att hitta annonsen... Så behovet finns ju helt klart. Däremot vet jag inte vad kategorierna skulle hetaAnnelieTyresö skrev 2010-05-30 02:07:05 följande:Men även om man inte har en kategori, så kan du söka på ett sökord, tex Odd Molly, så får du fram det som finns :)
-
Knepigt... som säljare ansvarar man ju för packningen... Om jag själv kände att jag kanske kunnat gjort det bättre hade jag bett köparen skicka tillbaka den och ersatt denne. En köksmaskin kräver nog frigolit eller annat stötdämpande för att vara säker.tessum skrev 2010-05-31 10:33:16 följande:Jag har inte skrivit i annonsen att mitt ansvar upphör, trodde det var ganska självklart när man är en privatperson. Det är en köksmaskin det handlar om och tydligen har en bit av plasten spruckit. Köparen är förbannad (verkar det som) för att jag packeterat den i en blöjkartong med bara tunt papper runt. Jag vet inte vad han väntade sig att jag skulle ha packat i? Är det inte lite upp till köparen också att ta kontakt efter avslutad auktion om de vill ha packetet paketerat på ett speciellt sätt? Jag har varit med om det tidigare iaf. Den kan inte ha gått sönder av normal hantering, inte heller att man tappat den från ca 1 meters höjd utan paketet måste blivit utsatt för något mer. Han har ca 370 omdömmen och inget negativt. Han vill ha tillbaka hela summan och säger att det var min "tabbe" Enda anledningen till varför jag sålde den var för att jag behövde pengar så jag tycker inte att det är rättvist att jag ska bli utan både pengar och köksmaskin. Hur hade ni löst det? Ska jag ge tillbaka en del av summan? Ska han få hela summan? Ska jag strunta i att jag får ett negativt?