• mage06

Traderatråden nr 16

x karin76 skrev 2010-04-28 09:58:13 följande:
    Både Lindex och HM har en nästan exakt likadan byxdress för typ halva det priset. Vi köpte den från HM.
    tack för tipset! De har en UNDERBAR på Coop forum också, OTROLIGT NOG! Liknar Noa Noa som jag gillar Sen kan man ju sy själv förstås
  • mage06
    Kajsan skrev 2010-04-28 10:23:59 följande:
    Åh vad ledsen jag blir! Jag budade hem en helt underbar hemsydd klänning, helt ny sydd av retrotyger. Nu ser jag att det är en stor, men visserligen svag ,gul fläck direkt rakt fram på bröstet i det vita tyget. Klänningen är ju ny, men fläcken syns tydligt. Jag har redan lämnat omdöme, ska jag ändå mejla säljaren?
    Klart att du skall maila säljaren! Tygerna är väl begagnade, så det kan ju vara en gammal kaffefläck från en duk som säljaren missat tex... Trist

Åh, jag sitter och väntar på att en auktion skall gå ut med något som jag VERKLIGEN vill ha... Önskar att jag inte köpt den dumma skolplanschen....jag hade hellre gått högt på den här auktionen!

Det är lite som en sport för mig att bara använda pengarna på Traderakontot haha men de är slut nu
  • mage06
    lyckligjanuari skrev 2010-04-28 15:00:58 följande:
    Är det någon mer än mig som drabbats av detta jag har traderas automatiska vinnarmail jag sålde två par barnskor igår det jag har skrivit in auktionen att frakten är 33kr med schenker 48 kr med posten. Men när jag får vinnarmailet så står det 10 kr med posten och nu har köparna betalat in 10 kr i fraktkostnad....jag ska ringa tradera genast imorgon
    Jag fick ett sånt vinnarmail.
    Soltoa skrev 2010-04-28 14:42:16 följande:
    Hejsan! Hoppar in med en liten fråga till er traderaeliter :D Kan man sälja barnkläder där storleken är bortklippt? Köper folk det ändå? Har massor av kartonger med i princip nya barnkläder men alla lappar är bortklippta för dem bara kliade.. Går det att sälja ändå? Om man skriver mått noga och så? :)
    Absolut, allt går att sälja Men du bör så klart skriva i annonsen att de är bortklippta. Tvättråden står ju ofta på samma lapp så det kan ju vara intressant att veta...
    Tullemi skrev 2010-04-28 15:31:32 följande:
    Jag har en fråga till er: Om säljaren inte skriver ut i vilket skick varan är, ska hon då komma undan med att en vara är skabbig pga det? "Ja, men jag skrev ju aldrig att den var i fint skick" tex? Finns det nån etik på Tradera *hoppas* . Jag har nämligen fått hem en vara i hemskt skick så jag är lite (mycket) besviken.
    Haha, intressant, någon slags omvänd objektsbeskrivning eller? Klart hon måste skriva ut vad som är fel. Knasbollar det finns
  • mage06
    Mamma till Simon skrev 2010-04-30 11:57:05 följande:
     Vem tusan betalar så mycket för en begagnad 12 tums cykel från coop www.tradera.com/Barncykel-med-stodhjul-12-tum...
    Haha, kanske skall sälja dotterns, köpa en ny och tjäna pengar på det *fniss* knasiga människor!

Jag letar skalbyxor som knasig men det finns inte så mycket ute och det som är ute blir lite dyrt kanske...{#lang_emotions_undecided} Var på Polarn igår och tänkte att nu orkar jag inte leta på Tradera och blocket längre men så kände jag att neee, över 1000 kr på skalbyxor (behöver till båda barnen) känns inte kul direkt efter nedslag på besiktningen...
  • mage06
    stockrosen skrev 2010-05-02 22:37:52 följande:
    kan man reklamera dragkedja? Men då måste man ha kvittot kvar antar jag.... Sparar ni alla era kvitton?
    Kikade bara förbi en snabbis... Du behöver inte kvitto för att reklamera dragkedjan. De skickar till skräddare och man får en ny Så förnämligt är det!
  • mage06
    StaffenAssar skrev 2010-05-07 14:54:55 följande:
    Var nyss och hämtade ut de fina denim skalbyxorna som jag impulsshoppade i förrgår. Är supernöjd! Men nu tänkte jag göra mig av med de gamla. Frågan är bara om det är lite sent på säsongen att lägga ut dem nu? Ska jag vänta till hösten ist?
    Nej, ut med dem! Jag letar Är de i storlek 98 och dessutom denim så är de i princip sålda
Svar på tråden Traderatråden nr 16