lyckligjanuari skrev 2010-04-28 15:00:58 följande:
Är det någon mer än mig som drabbats av detta jag har traderas automatiska vinnarmail jag sålde två par barnskor igår det jag har skrivit in auktionen att frakten är 33kr med schenker 48 kr med posten. Men när jag får vinnarmailet så står det 10 kr med posten och nu har köparna betalat in 10 kr i fraktkostnad....jag ska ringa tradera genast imorgon
Jag fick ett sånt vinnarmail.
Soltoa skrev 2010-04-28 14:42:16 följande:
Hejsan! Hoppar in med en liten fråga till er traderaeliter :D Kan man sälja barnkläder där storleken är bortklippt? Köper folk det ändå? Har massor av kartonger med i princip nya barnkläder men alla lappar är bortklippta för dem bara kliade.. Går det att sälja ändå? Om man skriver mått noga och så? :)
Absolut, allt går att sälja
Men du bör så klart skriva i annonsen att de är bortklippta. Tvättråden står ju ofta på samma lapp så det kan ju vara intressant att veta...
Tullemi skrev 2010-04-28 15:31:32 följande:
Jag har en fråga till er: Om säljaren inte skriver ut i vilket skick varan är, ska hon då komma undan med att en vara är skabbig pga det? "Ja, men jag skrev ju aldrig att den var i fint skick" tex? Finns det nån etik på Tradera *hoppas* . Jag har nämligen fått hem en vara i hemskt skick så jag är lite (mycket) besviken.
Haha, intressant, någon slags omvänd objektsbeskrivning eller?
Klart hon måste skriva ut vad som är fel. Knasbollar det finns