Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

Tessou skrev 2011-02-07 15:38:51 följande:
    Testar att fråga igen...

Det va några auktioner som inte blev uppladdade.. kan man se vilka det är - vart då isåfall?
    Orkar inte leta igenom nästan 100 (!!!) auktioner......
    tror inte det, har iaf aldrig hittat nån sådan funktion
  • Mamma till Simon
    Raira skrev 2011-02-08 09:56:26 följande:
    Vågade inte köpa ett ds lite  på T så man messade broder på fejjan och fick honom att sälja sin flashade för 450 kr .
    Vågar inte köpa dyra grejer på T längre när man hör att fler å fler som blir lurade ,
    vågar ni betala 700-800 kr för något på T
    ja det har jag gjort många gånger och än sålänge har allt dykt upp, men jag kollar ju så att säljaren har bra omdömen innan jag budar
  • Mamma till Simon
    Viktorsmamma skrev 2011-02-11 12:25:52 följande:

Didriksson regnställ i 90, vad kan man få för det? helt nytt. (nypriset 399)

samma med kavathöst/vårskorna 22. nyskick (nypriset 499)

vill ju få endel för dem och gärna få dem sålda direkt på köpnu

har du sett skogruppen på FB? pröva där först annars
  • Mamma till Simon
    Doodies skrev 2011-02-11 14:53:27 följande:
    Hur lång tid är accepterat innan man får en levererad vara?
    Jag betalade i söndags.. alltså borde hon haft pengarna på måndagen men jag har fortfarande inte fått sakerna. Jag är jättenoga med att skicka så fort jag sett pengarna så skickar jag samma dag eller SENAST dagen efter betalningen.
    Hon har satt pos omdöme för mig för betalningen men jag har inte satt något ännu eftersom jag fortfarande inte vet hur kläderna är.

Vad tror ni?
    jag brukar maila efter en vecka och fråga om de sett betalningen och om paketet är på väg.
    Skickar själv alltid senast dagen efter jag har fått betalt, men alla är ju inte lika noga med sånt, men en vecka tycker jag nog de kan få på sig även om jag helst ser att varan kommer dagen efter
  • Mamma till Simon
    tessum skrev 2011-02-12 10:40:11 följande:
    Vad less jag blir på Tradera. Tycker att många köpare verkar vara missnöjda =/

Får jag fråga er, vilken färg är den här?
    www.tradera.com/T-shirt-104-auktion_302801_12...

Jag skulle ha skrivit färgen i objektbeskrivningen men nu missade jag det och har en skitsur köpare som inte insåg att den var ljusblå, utan hon trodde den var vit!
    ja den ser faktiskt vit ut
  • Mamma till Simon
    LillTussen skrev 2011-02-12 11:19:10 följande:
    Måste fråga er erfarna traderare hur ni organiserar er? Om ni lägger ut många annonser tänkte jag. Jag tyckte det var illa nog att behöva hålla koll på 5 annonser, vilka som vunnit, vilka som betalat osv. Hur gör ni?
    det finns en plocklista som du kan skriva ut där namn adress vilka auktioner de vunnit samt vad total summan blir.
    Väldigt smidigt att bara bocka av på den.
    Gå in på sålda>visa plocklista
  • Mamma till Simon
    LillTussen skrev 2011-02-12 12:24:00 följande:
    Tack! Det har jag totalt missat. Det underlättar ju massor!
    vassegod
  • Mamma till Simon
    Glittrax skrev 2011-02-12 18:31:08 följande:
    Är schenker alltid billigare är posten? Är det säkrare?alltså får man nåt kolliid med schenker?
     behöver gärna svar snart...
    nej det är inte alltid billigare, minsta summan med schenker är 42kr så det varierar.
    Vad är det du ska skicka, vad väger det?
    Man får ett paketid. med schenker så man kan följa sitt paket på så vis är det ju säkrare än att skicka paket som skrymmande brev med posten.
  • Mamma till Simon
    Glittrax skrev 2011-02-12 18:43:22 följande:
    nej jag vann en auktion på en fleeceoverall, så jag tänkte fråga säljaren om hon går med på schenker,

I auktionen står endast fraktsätt med posten och att hon kan reka det..men vill inte betala 50 kr extra.. såg på fraktjakt.se att med schenker blir det 10 kr mer än att skicka med posten, men det är det värt, tjänar ju 40 kr då just att man får ett paketid känns bättre...
    fast för att få rätt pris på schenker måste du boka via traderas sida http://privpakportal.schenker.nu/privatpaket2/calculate.aspx?tradera=1
Svar på tråden Traderatråden nr 16