Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

dicny skrev 2010-12-19 15:20:42 följande:
    Den ligger ju i analoga kategorin så jag skulle gissa att den inte är digital.
    jo jag såg de sen :-P sökte bara på kamera så tänkte inte på att de låg i kategorier.
  • Viktorsmamma

fick spelet sålt för köpnu priset, då "tjänade" 24kr eftersom de satta köpnu priset(som itne togs) var inkl. frakten.

härligt, packade de direkt så jag kan ta med mig de imorgon och skicka och förhoppningsvis hinner de fram innan julafton. skrev PRIO BREV (A) upp till.

• Viktorsmamma

Alltså, lite humor måste de ju va..

i torsdags sålde jag en större leksak, skickade den efter bet. i fredags och köparen gav omdömme i lördags? hon har ju inte fått den men va fan? haha iallafall, bra för mig

sen sålde jag ett wii spel i eftermiddag, hade en mailkonversation med köparen och han betalade direkt, jag ska skicka imorgonbitti, han lämnade omdömme nyss med?

är de nått nytt att man lämnar omdömmen på sin köpta vara innan man fått den?

• Viktorsmamma
    star67 skrev 2010-12-20 22:41:06 följande:
    vilken penor använder ni när ni skriver adress på mailingbags, går med vanliga.??
    Använder vanlig bläckpenna, funkar fint de.
  • Viktorsmamma

åh upptäckte precis att mitt omdömme blivit bättre!!

hade innan  4.7 (4.8 på kommunikation).

nu har jag 4.8 på alla utom objektbesk. där de är 4.7

hur kul som helst att komma upp lte i bättre omdömme =)

• Viktorsmamma
    Zäta skrev 2010-12-22 11:07:29 följande:
    Hej igen!

Jag skrev för ett tag sedan om en säljare som var så långsam med att skicka ut var jag skulle sätta in pengar osv.

Nu mailade samma säljare till mig om att hon helt plötsligt insett att paketet blir skrymmande så jag ska betala ytterligare 24 kr (totalt 48 kr) för en väska... tycker det känns riktigt mycket och dåligt av henne då det stod frakt i auktionen och i mailet hon skickade ut sen.

Ska jag betala ytterligare 24 kr och ge henne vad för omdöme? Eller säga att jag inte vill ha varan alls då.. eller säga att jag ska få varan för det hon skrev? 

Behöver lite råd.
    Känns så himla tråkigt för väskan är inte ens värd så mycket...

Vore tacksam för lite hjälp.. 
    du ska betala den som står i auktionen, de är hennes fel att hon har räknat fel.

jag hade själv räknat fel härrom veckan och skrivit ut 60kr i fraktkostnad, men då ja kom till kontoret och lämnade kostade de 84kr.

får bita i de sura äpplet som säljare i de läget, skulle aldrig be en köpare om mer i frakt än jag skrivt ut.
  • Viktorsmamma

YES hittade äntligen min undanstädade kamera 1½ vecka sen den försvann.

efter julhelgen blir det att fota och lägga ut.

• Viktorsmamma

vann de här i förrgår kväll:

http://www.tradera.com/Meindl-Gore-tex-kanga--auktion_302334_124521601

de sambon ville ha, óch ja har kikat på blocket osv och där ska alla ha 1000-1500 för dem så tackvare att de va dan före jul så fick jag de väldigt billigt.

men hur länge ska jag vänta, de har inte kommit nått vinnarmail men de va ju somsagt julafton igår och den avslutades hyffsat sent i torsdags.

ska jag maila idag el. hur skulle ni göra? skulle ni vänta tills imorgon kväll då julen är "över" så att säga med högtidsdagarna.

• Viktorsmamma

jag ska lägga ut först början på januari typ.

sen en till omgång med tshirts i februari och sen shorts och linnen + bodysuit men när ska man lägga sånt? är februari förtidigt?

Svar på tråden Traderatråden nr 16