Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

Lilla Ego 07 skrev 2010-12-30 19:25:21 följande:
    Hallå i tråden!

Ska verkligen försöka få ut lite på T ikväll, behöver verkligen göra det då jag har en stor låda som tar plats samt att jag behöver pengarna Glad

Men jag har en känsla av att T går dåligt just nu, är det rätt känsla jag har eller?

Betalade en faktura påå 400kr nyss, fattar inte för vad för jag har ju  knappt sålt nåt på länge ju! By the way, var det någon kampanj i november? tänkte om de har glömt att dra bort på min räkningFlört
    oj, jag hade senaste på 124kr och nästa är hittills på 80kr blir väl lite till då jag har lite ute nu. men de har blivit dyra
  • Viktorsmamma
    JohannaOMikael skrev 2010-12-30 20:46:36 följande:
    Ok, kanske skulle testa då. Förmodligen får jag mer om någon månad. :)

Suck har 6st auktioner ute nu. Men de verkar segt.

har 14-15 auktioner ute (orkar inte logga in och kolla) sist va r de uppe i 500kr ganska precis, men då är de inte bud på 5 av de..

hoppas de drar iväg då vi är lite ekonomiskt krisläge nu denna månad.

• Viktorsmamma
    StaffenAssar skrev 2010-12-30 22:30:02 följande:
    För mig går det okej. Har bara bud på tre saker, men har sålt tre på köp nu också. Och så har jag ju höga utrop också. Och nu steg buden på min ws upp över mitt köp nu Så nu funderar jag på om jag orkar lägga ut en ws till, måste bara gräva fram den först... Tänker dock att man kanske inte får lika bra för en stl 80? Stl 86 sålde jag ju på köp nu för 199 och stl 98 är uppe i 206 kr nu, men var går gränsen för när man börjar använda ws? Min stora började ju använda vid stl 86, och min lilla är pytteliten, så han hade stl 74 i sin första när han var 18 månader... Men han är verkligen pytteliten för sin ålder. Men andra kanske börjar använda det tidigare?
    vi började använda WS vid 10-11mån då hade han 74 på kläder men tog 80 på WS och den  hade han i 13-14månader  innan vi då köpte helt ny i 92.

jag tror andra börjar använda tidigare, vi ville helt enkelt inte lägga pengarna spec. då han fick jackor i 62, 68, 74 av bekanta
  • Viktorsmamma
    StaffenAssar skrev 2010-12-30 22:50:01 följande:
    Aha, vad bra
    Sophie81 skrev 2010-12-30 22:38:39 följande:
    jag vet inte när man börjar använda ws. Men POPs kläder är ju rymliga och strl 80 hade min son förra vintern i POPs kläder då han var ca 1,5 år (han är oxå väldigt liten för sin ålder iofs). M
    jag tror du får helt ok för den. fast ha högt utrop...
    Ja, jag får göra så Min son är 2,5 och kan egentligen ha den i stl 80 fortfarande Glad  Men jag har en ny svart som jag vill att han ska ha, och man tröttnar ju...

Viktor kunde ha sin WS tills han va 2år precis, då vi sålde den då jag tyckte den satt precis + att ja ville ha den gröna ECO
  • Viktorsmamma
    Lilla Ego 07 skrev 2011-01-01 14:09:22 följande:
    Hmm T går riktigt trögt tycker jag. Får hoppas att det händer nåt framåt våren iaf för så här segt ska det ju inte behöva vara kan man ju tycka. Iofs kanske alla är panka nu efter julen och alla mellandagsreor Flört
    hehe jo de går trögt dock är mina uppe i 550 kr ca men hade hoppats på lite till. men de är inte över än
  • Viktorsmamma

va irriterad ja blir.

betalde in min faktura i måndags(drogs i tisdags)
    den står forf. som obetald.

om de inte ser pengarna på måndag stängs min sida ner då eller? :-S

• Viktorsmamma
    Sophie81 skrev 2011-01-01 14:22:48 följande:
    Kikade precis in på mina auktioner med glatt humör. Men är nu sårad och rädd inför morgondagen. Hoppas verkligen det går upp lite. Verkar vara fyndläge på T, men allt jag har i min minneslista rusar ju upp...Så typiskt mig.
    men det är väl så att alla är lite panka efter julen, men det är inga superstora summor man handlar för på T så det borde ju gå ändå tycker jag.
    jo, här är minneslistan tom.

idag börjar köpstopp.
    endast ev. saker som verkligen behövs kommer inhandlas.
    komme bli svårt men ska försöka hålla mig.
    vill hellre ha in lite pengar så de känns som att man ligger på + sidan
  • Viktorsmamma
    Lilla Ego 07 skrev 2011-01-01 14:25:30 följande:
    Ja du, jag har lagt in om betalning men den har inte gått iväg ännu..... Var samma sak förra månaden, fattar inte hur jag kan glömma det. Betalar jag inte in på en gång så glömmer jag av nån konstig anledning. Men då mejlade jag dem och det verkade inte vara nån fara för att de stänger av en iaf, tror de tar lite tid till innan de gör så.
    ja, jag fattar inte att ja inte betalar den den 15.e då den finns tillgänlig.

men har glömt en gång innan och då fick ja påminnelse + 50 avgift.
    men nu är den j betalat. de va ju ändå röd dag igår så de har väl inte hänsyn till det. h

hoppas jag
  • Viktorsmamma
    Sophie81 skrev 2011-01-01 14:28:49 följande:
    fint resonemang du har... Jag har snart tömt mina shoppingkonton till botten. Jag tycker det är lättare att hålla reda på kontona om det är plus minus nollFlört
    jo men de kommer bli svårt.

men i kriser som denna behövs de.
    hoppas bara  jobb ruljansen kommer igång snart igen så man slipper tänka på pengarna. :-S

de är endast därför jag valde att ta köpstopp nu.
Svar på tråden Traderatråden nr 16