• Tettan

Traderatråden nr 16

VARFÖR har ingen övertalat mig att använda mig av prolistern förut?? Det är ju hur smidigt som helst. Bara att ladda några listor och ladda upp när man vill. Jag vill inte gärna ha fler auktioner än 5 st / kväll som går ut (hinner inte packa annars...), och med prolistern så är det ju bara att ladda upp en lista när man vill!!!

• Tettan
    ominte skrev 2010-05-20 21:03:03 följande:
    Är det bara jag som upplever att det har blivit färre annonser på tradera? När jag tex söker på skor får jag "bara" upp en massa skräp, gamla slitna skor och inte alls så stort utbud so mdet var för nåt halvår sen..SÅ trist!Men jag är själv rätt trött på tradera måste jag medge efter senaste räkningen som kom.
    För min del passar det perfekt med både gamla "slitna" kläder och med märkeskläder. Då finns ju nåt för alla i alla kvalitéer och prisklasser...

Om inte annat så är det mycket roligare att rensa garderober när man sedan kan följa auktionerna på T.
  • Tettan
    ominte skrev 2010-05-20 21:50:51 följande:
    Håller med. Kläder gillar jag faktiskt mer gammalt än nytt. Men skor, njä. Det värsta jag vet är faktiskt gamlaa smutsig superslitna skor i nån modell som var populär i slutet på 90-talet
    Okej - men att ge en tia för ett par nötta extra-träningsskor åt dottern funkar ju...
  • Tettan

Har ni sett att Schenker höjer sina priser från 1 juni?? Att tänka på om ni lägger ut nya annonser som går ut efter det datumet...

• Tettan
    Doodies skrev 2010-05-21 19:53:37 följande:
    Blir att fota och lägga ut nu i helgen då .. lite surt att jag inte har sån där måttpinne .. vet inte hur många cm dom är inuti
    När jag säljer skor så använder jag ett måttband och mäter inuti. Lite pillrigt, men det går. Och så skriver jag "ca" framför det mått jag får...
  • Tettan
    Smultronhjärta skrev 2010-05-21 19:58:22 följande:
    Eller så kan du göra en "klassiker" och mäta med ett sugrör som du sen mäter med linjal
    Vilken smart idè!
  • Tettan

Klantskalle jag är. Lade ut ett par shorts och angav frakten... Felet var bara att jag vägde dem utan emballage, och nu när jag packat så väger den 6g för mycket....

Hur skulle ni ha gjort. Bita i det sura äpplet och sätta på ett frimärke till, eller chansa? Jag anger ju avsändare, så det är ju jag själv som får "straffet". Huvudsaken är ju att inte köparen drabbas. Shortsen gick för 9 kr, så min vinst minskar ju från 9 kr till 3 kr... Och avgiften till T är 3,68 kr....

Hör ni vilket i-landsproblem... Som om jag skulle få svälta för ynka 6 kr...

• Tettan
    x karin76 skrev 2010-05-22 17:39:48 följande:
    Godkväll i stugan! Attans att det är fint väder.. och grilltajm om en stund. Jag hade planerat att lägga in några auktioner, men tji fick jag. Får väl vänta till natten i stället. Inget i minneslistan heller, trodde det skulle finnas ett bra utbud så här vid lön/bb osv, men icke??!
    Hmm - får hoppas på sämre väder till veckan då mina auktioner går ut....
  • Tettan
    Olivers Mamma skrev 2010-05-22 18:35:44 följande:
    hoppsan ,jag råkade visst buda OOOOoooooooj då :-O
    Ska bli spännande och se vad som händer...
  • Tettan
    Bellevue skrev 2010-05-23 21:25:08 följande:
    Nån som har lite koll som orkar titta på den här?www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=...Aution på 7 likadana sjuksköterskeur, alla med olika utgångspris och ett par med köp nu....Är det skumt eller bara förvirrat?
    En hel del lika knivar också....
Svar på tråden Traderatråden nr 16