• Tettan

Traderatråden nr 16

Usch - jag är lite nervös nu... Jag har lagt ut väl använda påslakan på T, och tänkte att det kanske är nå'n som vill ge en tia för extra påslakan... I kväll gick de ut för
    77 kr!!!!

Fast jag har ju inte tvingat någon att buda...

• Tettan

Någon som har haft problem med mail som skickades i onsdags? Jag hade två auktioner som gick ut då. Jag skickade separata vinnarmail till köparna, och INGEN av dem har hört av sig ännu. Den ena hade ett hotmail-konto och den andre hade ett comhem-konto...

I och för sig så har jag skrivit betalning inom en vecka, men att ingen av dem hört av sig är ju lite konstigt...

• Tettan
    Miss Maya skrev 2010-05-02 21:45:29 följande:
    Du menar för att det är lättare, eller hur tänker du? Annars så är det inget som blir billigare. Man går ju fortfarande efter vikt. Orsaken till att många använder påsar är förmodligen just för att de väger lite och är billiga för att man har dem hemma. I övrigt så får man ju följa postens viktgränser precis som vanligt, oavsett vad man väljer att packa sakerna i.
    Plastpåsar är ju även bra eftersom det då är lättare att forma och platta till "paketet" så att man därmed kan slippa skrymmandeavgift...
  • Tettan
    MejaKiZnic skrev 2010-05-03 19:48:31 följande:
    Ang. mail som inte kommer fram till en så fick jag veta att det berode på Hotmail, de har ändrat sina säkerhetskrav nu och ansett att tradera är spammail. Genom några klick så ska kan man ändra det
    Hoppsan! Jag som väntar betalning från en som har hotmail - kan det även betyda att mina mail inte nått fram till henne?
  • Tettan
    maadicken skrev 2010-05-04 23:16:50 följande:
    nån som vet hur denna är i storlek? är på jakt efter en och missade den här, men funderar på om det var lika bra. är den lite stor som me&i brukar vara? köper 110 på t-shirts nu, men han kan ha 104 oxå fortfarande. frågan är om han drunknar i 110/116...?www.tradera.com/Meandi-troja-t-shirt-storlek-...
    Oj - såna har jag två stycken - kanske ska lägga ut...?

Fast mina grabbar kan nog ha dem fortfarande...
  • Tettan
    Hemlighet skrev 2010-05-06 20:34:11 följande:
    Varför väntar ni på att köparen skall lämna omdömme först??Vi som köpar behöver ju endast betala och sen är våran bit avklarad.Det ni som säljare lämnar omdöme på är ju hur snabbt vi köpare betalar.Vi som köpare lämnar omdöme efter det att vi har fått och granskat varan.Oftast så skriver säljaren att mitt ansvar slutar när varan ligger på lådan, ja då skall ni ju lämna omdömer också.Jag lämnar aldrig omdöme innan säljaren har lämnat.Jag maila jämt och talar om att jag har fått varan.
    Jag väntar tills köparen har lämnat eftersom jag råkat ut för köpare som klagat och gnällt men inte svarat på mail med erbjudande om ersättning eller återköp... Nu lämnade hon som tur är inget omdöme alls, men jag hade blivit jätteledsen om hon lämnat neg för en skitsak som vi kunnat reda ut om hon varit öppen för det...
  • Tettan
    Hemlighet skrev 2010-05-06 20:50:45 följande:
    Jo men om vi som köpare är missnöjd med varan och lämnar negativt. Då får man ju negativt av säljaren utan att man har gjort något fel som köpare.Det som ni säljare skall lämna omdöme på är ju i stort sett betalningen. Och det är ju det som sker innan ni skickar varan.Alltså tycker jag att det är du ni skall lämna omdömet.Jag skriver det i mina mail som jag mailar till säljaren.Och lämnar dom inte så lämnar inte jag.
    Fast jag tycker inte att en köpare är schysst om h*n klagar på varan och vägrar "göra upp" fast man erbjuder sig, och sedan lämnar negativt. Man är inte felfri som säljare heller... I mitt fall påstod köparen att plagget inte var oanvänt, fast det var det, och när jag bad om en bild på det påstådda slitaget och erbjöd kompensation så svarade h*n aldrig. Jag mailade flera gånger. Hade hon där lämnat neg hade jag blivit jättebesviken.

Jag anser att köparen är den som först kan bekräfta att köpet är avklarat och då lämnar båda sitt omdöme. Det vore ju jättekonstigt om en köpare har betalat i rimligt tid och är nöjd med hela affären skulle få ett negativt...
  • Tettan

Funderar på att börja använda mig av traderas vinnarmail, men ser att det står "ej html" där man skriver...

Vad menar de med det?

• Tettan
    mage06 skrev 2010-05-07 22:04:21 följande:
    Haha! Mountain Horse gör ju ridkläder... Varken bilder eller objektsbeskrivning var särskilt upplysande dock
    Nej precis!
Svar på tråden Traderatråden nr 16