Hemlighet skrev 2010-05-06 20:50:45 följande:
Jo men om vi som köpare är missnöjd med varan och lämnar negativt. Då får man ju negativt av säljaren utan att man har gjort något fel som köpare.Det som ni säljare skall lämna omdöme på är ju i stort sett betalningen. Och det är ju det som sker innan ni skickar varan.Alltså tycker jag att det är du ni skall lämna omdömet.Jag skriver det i mina mail som jag mailar till säljaren.Och lämnar dom inte så lämnar inte jag.
Fast jag tycker inte att en köpare är schysst om h*n klagar på varan och vägrar "göra upp" fast man erbjuder sig, och sedan lämnar negativt. Man är inte felfri som säljare heller... I mitt fall påstod köparen att plagget inte var oanvänt, fast det var det, och när jag bad om en bild på det påstådda slitaget och erbjöd kompensation så svarade h*n aldrig. Jag mailade flera gånger. Hade hon där lämnat neg hade jag blivit jättebesviken.
Jag anser att köparen är den som först kan bekräfta att köpet är avklarat och då lämnar båda sitt omdöme. Det vore ju jättekonstigt om en köpare har betalat i rimligt tid och är nöjd med hela affären skulle få ett negativt...