Lantani skrev 2010-05-31 20:50:42 följande:
Sålde en pop t-shirt för ett tag sedan för 15 kr + frakt.Såg när jag skulle packa den att den var fläckig, liksom grårandig, vilket jag inte sett innan.Skrev till köparen som det var och att jag gärna skickade tillbaka pengarna till henne direkt, men hon svarade att hon bjöd ju på varan för att hon ville ha den och undrade om jag inte kunde skicka den och sen att hon kunde tvätta den, gick då fläckarna inte bort ville hon ha pengarna tillbaka.Jag skrev tillbaka att jag själv kunde tvätta tröjan, då jag inte ville stå för dubbel frakt, jag såg ju faktiskt fläckarna innan jag skickade den.Jag tvättade tröjan och fläckarna gick inte bort, skrev till köparen och erbjöd igen att skicka tillbaka hennes pengar, men nej hon ville ha tröjan, om jag kunde tänka mig att skicka tillbaka lite av budet, så att tröjan inte kostade många kr.Okej, inga problem för mig, jag skickade tröjan och idag har hon tydligen fått tröjan.Då får jag ett mejl om att tröjan var så fläckig och svartrandig (nej den var lite grårandig, som man inte såg supermycket, men visst man såg ränderna helt klart).Nu vill hon ha tillbaka pengarna, eftersom att den inte duger som dagiströja. Hon kunde nämligen inte alls tänka sig att den såg ut så, när jag själv inte sett ränderna förrän jag skulle packa den.Hur skulle ni gjort?Varit snäll, fört tillbaka pengarna inkl frakt och låta henne behålla tröjan eller på rent djälvulskap betala 12 kr extra i frakt och kräva att hon skickar tillbaka den igen?
Jag hade låtit henne betala frakten tillbaka och satt tillbaka de övriga pengarna när jag fått hem tröjan du har ju talat om för henne att den var fläckig men hon ville ju promt ha den