Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Lalalong skrev 2010-04-01 16:25:51 följande:
    Ijjj, vad sugen jag blev på ett köp nu av dig... Ska fundera! Får hoppas den inte försvunnit till jag bestämt mig
    Spännande.. Blir nyfiken på vilken.
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★
  • x karin76
    Lalalong skrev 2010-04-01 19:19:49 följande:
    Hihi, en rosa sak med bruna klättrande djur! Fortf suuugen... Men nu slog jag till på auktionen i länken ovan. Har varit ute efter den klänningen länge. Men som sagt.... fortfarande mycket sugen på din också Får se vad som händer
    Ah I see. Jättefin! Så trist att den är på gränsen till för liten nu.. Kommer sakna den, trots att den knappt är använd!
  • x karin76
    Lalalong skrev 2010-04-01 20:37:39 följande:
    Ja, jag tror det. De som köpt och sålt mycket och som inte säljer längre p.g.a. avgifterna tror jag har försvunnit som köpare också. Jag hade nog också det om jag inte fortsatte sälja (och det vet jag inte om jag ska...). FÖr mig är det en grej alltihopa lixom... att köpa OCH sälja. Kan jag inte sälja vet jag inte om det är så kul att köpa där heller.
    Nä instämmer lite.. Kommer fortfarande sälja nu i vår, men sen vet jag inte om jag fortsätter i samma omfattning i sommar och senare. Får hålla ner inköpen i stället. Som det är nu köper jag nog aningen för mycket, både på Tradera och annars.. men man har ju gjort det för man vet att det brukar gå ok att sälja vidare fina plagg sen. Går inte det längre så får man shoppa mindre helt enkelt.
  • x karin76
    Maskrosbarn 74 skrev 2010-04-01 21:54:59 följande:
    Helt ny här på familjeliv och har stora funderingar på att börja Tradera igen, sålde mycket när jag var mammaledig. Hur är det på Tradera nu? vet att de tänkte höja priserna tidigare men hur blev det? Nåja ett tips www.tradera.com/Polarn-o-pyret-JEANS-Stl-92-P...
    Tycker det generellt går segt att sälja, vissa enstaka auktioner går bra men överlag har antalet budare och prisnivån sjunkit. Har lyckats göra ett par fynd själv på sistone (och även gått på ett par nitar, ett plagg som var svagt tvättblekt var helt utslitet, nåväl - för 20 kr var det värt en chansning..).
  • x karin76
    mariahammarberg skrev 2010-04-01 21:37:42 följande:
    har kanske missat mitt svar men undrade vad mailingbags är? Var köper man dem - posten? Antar att ni kommit fram till att de är enklast att skicka i...Finns det många olika mått?
    Sök på Tradera på MAILING BAGS eller EMBALLAGE så hittar du säkert jättemånga olika storlekar.

Jag brukar oftast använda 16,5x25 cm - 20x26 cm - 25x32 cm (ungefär). Alla går att skicka som oskrymmande om de är tillräckligt platta (max 3 cm), så tänk på hur du viker plaggen inuti.

Finns många som säljer i egna internetbutiker med, sök på samma ord på Google med tillägget "sidor från Sverige" så hittar du säkert fler.
  • x karin76
    AochJsMamma skrev 2010-04-01 20:31:02 följande:
    Hörrni... vad tror ni om att sälja filtar? Typ Klippan, Nova star etc?? Superfint skick...  kan det vara nåt som funkar??
    Har sålt ett par filtar för ett halvår sedan och det gick bra, kan inte säga hur det går just nu men det går säkert nu med. Sätt kanske inte för lågt utrop bara, låt auktionen hellre rulla på en eller två omgångar till. Kostar "bara" 3 kr extra i osåltavgift per auktion, men kan ju förhindra att de slumpas bort för 10-20 kr om du vill ha t ex minst 50.
  • x karin76
    StaffenAssar skrev 2010-04-02 08:21:28 följande:
    Mina auktioner som gick ut igår var verkligen ingen höjdare, det blev lite ninjande på slutet, men inte tillräckligt. Galonisarna är jag iofs nöjd med, för jag hade inte räknat med så mycket för dem, men skalbyxorna gick för 191 kr och det känns trist... Kommer nog att lägga ut lite sommarkläder i slutet på april, men annars får det nog bli blocket och polarn o pyrets köp o sälj i framtiden. Tråkigt!
    Provat Köp-Sälj här på fl? Har bara använt det till att söka efter vissa plagg ibland.. Vet inte hur många som kikar där dock.
  • x karin76
    x karin76 skrev 2010-04-02 08:23:30 följande:
    Provat Köp-Sälj här på fl? Har bara använt det till att söka efter vissa plagg ibland.. Vet inte hur många som kikar där dock.
    Ska tillägga att jag kommer ev prova den innan jag provar Blocket när jag ska sälja barnvagnen, ju mindre avgifter desto bättre! Sen känner sig folk kanske tryggare med att föra över pengar för en dyr barnvagn och frakt om de ser att man är användare sen lång tid tillbaka, jämfört med att betala någon på Blocket. Visserligen finns Internetgirot på Blocket, men det kostar ju ofta 100 kr extra att använda sig av då man säljer dyra saker..
  • x karin76

Lindex vuxenkläder.. Är det nån idé att ens prova, även om det är ett plagg i nyskick? Någon som har erfarenhet?

• x karin76

Provar nog iaf.. Friskt vågat, hälften vunnit!

Svar på tråden Traderatråden nr 16