Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Smultronhjärta skrev 2010-03-20 09:09:39 följande:
    Enkelt- Du tvingar dig till att lägga ut ett gäng och när du väl får lön för mödan så är du igång! Jag är rätt säker på att dina auktioner dessutom kommer att sälja bra med tanke på vilka märken du föredrar att lägga slantarna på
    Min sambo säljer för första ggn denna vecka, hans 7 auktioner är uppe i 1800 spänn, gissa om han lär få blodad tand..?
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★
  • x karin76
    nikki2006 skrev 2010-03-20 18:14:36 följande:
    tradera går inte så bra rent allmänt tycker jag nuförtiden. Om man jämnför med för ett år sen så fick man dubbelt så mycket för saker än nu, märke jag säljer är mest molo, småfolk, meandi alla dessa går mycket sämre nu. Tom nova star som folk varit helt galna i har börjat gå sämre, detta och sen då höjda priser från tradera gör att det inte är lika roligt längre. Tydligen skall man vara köpare på tradera nu inte säljare
    Tror det beror på att så MÅNGA har börjat sälja på Tradera, det blir ett ENORMT utbud av saker och man kan kosta på sig att låta bli att buda på en grej man vill ha för en vecka senare ligger en likadan ute igen från någon annan säljare.. Eller så ligger samma vara ute i 3-4 exemplar samtidigt och drar ner varandra.. Så tyvärr går saker för lägre bud men man har större chans att fynda. En loose/win-situation...?
  • x karin76
    lyckligmamma skrev 2010-03-20 21:47:36 följande:
    Har inte sålt på länge. Men har de höjt priset mkt? Synd, tycker blocket är svårt att sälja kläder på
    Tycker det är ganska talande att titta på gamla fakturor...

Brukar nästan enbart sälja barnkläder de senaste 2-3 åren.. Och om jag jämför två fakturor ser det ut så här:

323 kr 56 auktioner april 2008
    336 kr 33 auktioner februari 2010

Alltså.. Betalar nästan dubbelt så mycket nu jämfört med för två år sedan. Då fick man iofs betala för att lägga upp auktioner med bilder i galleriet (1 kr per auktion), men provisionen var MYCKET lägre och hamnade ofta på 1-3 kr per auktion, i stället för nu då det MINST är 3 kr.

Numera tjänar man bara på att sälja FÅ och DYRA auktioner, inte MÅNGA och BILLIGA.
  • x karin76

Mina gårdagens gick väl okej tycker jag. Störande bara att internet hängde sig vid 22-tiden när jag skulle logga in och kolla om jag skulle maila någon om samfrakt.. Really irriterande!

Hoppas på att alla betalar fort denna gång för jag bokade visst en Paris-resa i morse.. 8-12 juli för 1398 kr t/r inkl skatt... HELT OKEJ! Sista dagen att boka billigt m SAS idag 22/3 (ej mitt flygbolag! ).

Ska åka barnfritt med en kompis, en riktig slapparweekend!

Det värsta är att när jag bokar en biljett för att åka med barnen till mina föräldrar i Norrland kostar det alltid MINST 4500 kr t/r. Sjukt egentligen att det kostar så mkt resa inrikes...

Sorry, lite ot.

• x karin76
    TheStar skrev 2010-03-22 10:04:56 följande:
    Nybörjarfråga: Hur gör man egentligen för att få bilderna på "rätt ledd"? När jag fotar t.ex. byxor eller overaller så vill jag gärna fota på höjden så att man kan komma så nära som möjligt och ändå få med mycket. Men när jag lägger upp auktioner så läggs bilderna ändå in horisontellt. Hittar inget sätt att rotera, men ser att många andra lyckas lägga upp "stående" bilder. Så hur gör man? Tacksam för tips!
    Du måste antingen rotera bilden med ett bildredigeringsprogram innan du lägger upp det, eller göra det i windows. Högerklicka på filen i mappen, välj i menyn som ploppar upp "högerrotera" eller "vänsterrotera" beroende på vilket håll den är.
  • x karin76
    Solglimten 06 skrev 2010-03-22 09:07:55 följande:
  • x karin76
    x karin76 skrev 2010-03-22 10:20:55 följande:
    Vad konstigt det blev med citatfunktionen.....
  • x karin76
    TheStar skrev 2010-03-22 11:10:55 följande:
    Å - man måste liksom "preppa" bilderna innan man ens börjar traderandet - då förstår jag! Tack så mycket - kände mig väldigt dum och blind där ett tag...
    Det är därför det är bra att fråga! Bara glad att kunna hjälpa till, så som så många andra här i tråden. Hoppas det går bra med dina auktioner.
  • x karin76
    amomentlikethis skrev 2010-03-22 11:19:31 följande:
    Det var billigt vi funderade på att boka resa, så kanske skulle kika jag med. Längtar efter sol!Fast Paris får jag nog hoppa eftersom min man tillbrigade mesta tiden där med jobbet nu i 2 veckor...Han är trött på franska nu
    Dom har många bra kampanjpriser just nu, även till andra destinationer.. men som sagt, bara t o m idag.

Har varit där tidigare iom jag har bott i Frankrike, men för min kompis är det första ggn så det blir kul att visa henne runt.

För att inte vara helt ot, här är ett till fynd jag visst gjorde igår, var inte hemma men la ett ganska högt bud, gillar verkligen färgerna, vi har byxorna men de är nog för små nu tyvärr.. : http://www.tradera.com/Molo-Dalmatiner-tunika-strl-80-Ny-auktion_302967_109081032
Svar på tråden Traderatråden nr 16