Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

h80 skrev 2010-03-26 20:11:47 följande:
    Tänkte lägga ut lite ikväll, men vilken dag ska man ha avslut? Kanske dumt med mitt i påskhelgen, vad tror ni om tisdag? (nästa tisdag alltså)
    Funkar säkert bra.
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★
  • x karin76
    milizza skrev 2010-03-26 20:36:57 följande:
    Hallå tjejer Har suiitit och budat på 2 auktioner jag VERLIGEN ville ha. En odd molly klänning och en mjukisdräkt, av samma säljare.Satt uppe sent för att inte missa.Bjöd och bjöd, men kom aldrig över säljaren som lagt bud innan mej.När auktionerna gick ut, vann dom ej.Så kollade jag säljarens omdämen 90% var från samma person, känndes riktigt skumt.Så jag mailade säljaren och frågade om hon/han hade en annan tradera sida som hon bjöd på sina egna auktioner ifån, eller om det var hennes kompis eller liknande. Svaret jag fick gjorde mej skit förbannad!!!Såna människor borde stängas av och använda sig av blocket!! Vad tycker ni? Under kan ni läsa mailet hon/han skrev!Hej.För det första så var det inte scubajoe som van nolita toppen!För det andra så säljer jag just nu iväg mycket kläder som varit väldigt dyra. Allt jag säljer är i topp skick, och kläder som jag älskar. Jag ger alltså upp fina kläder för att jag behöver pengar. Jag hade tex en klänning som jag köpt för 3000 som var uppe i 51 kr, om du tror jag släpper iväg så fina kläder till skambud är du dum. Jag säljer trots allt mina kläder väldigt billigt, då dom är frå¨n början dyra, och de är i perfekt skick.Klart jag ber en kompis buda på de kläderna som ligger för lågt.Mvh
    Vilken idiot!! Vidarebefordra hennes mail till Traderas support så hon blir avstängd omedelbart. (Korkad hon var som svarade dig dessutom...)

Inboxa gärna länken till auktionen om du vill..
  • x karin76
    Linastrumpan skrev 2010-03-26 20:43:34 följande:
    Var det i denna tråden jag läste om lurvfleece från ICA maxi?? Någon som har en bild på en rosa eller kan säga vilken sorts rosa färg det var? Ljus eller mörk? Fyndade en rosa mololurv till min minsta för ett tag sen o nu vill stora också ha en rosa men inte ljus! Någon som vet vart jag kan hitta en mörkare rosa lurvfleece till en rimlig slant i st 110?
    Den är tuggummirosa - inte ljuspastell och inte cerise, utan mittemellan, som förra årets skaljacka från pop ungefär, med gröna kanter. Har den inte men har sett den i butiken.
  • x karin76
    milizza skrev 2010-03-26 20:52:17 följande:
    Exakt! Men hon är väll så pass snål att hon inte vill ha reservationspris.. skit trist när man verkligen vill köpa något! Ska maila tradera, och bifoga hennes mail.
    Anmälde henne med... (Hittade personen via "kompisen" som nämndes..)
    Blir förhoppningsvis avstängd omgående.

Vill hon ha mer betalt får hon sätta högre utropspris, eller reservationspris. Eller som du nämnde.. använda Blocket i stället.
  • x karin76
    Viktorsmamma skrev 2010-03-27 09:38:30 följande:
    hörrni ni som kan de lite bättre än mig förhoppningsvis!funderade på om jag ska skicka babybjörnen med schenker för att köparen får större säkerhet då, då det är så pass mycket pengar det handlar om.Vad kan man skicka i? hittar ingen kartong här hemma som den går ner i =/ ge mig tips på nån låda man kanske har hemma som den går ner i!
    Det går att skicka även med Schenker i ut-å-in-vända plastpåsar, t ex polarns eller någon annan seg. Brukar inte vara nåt problem. Annars kanske du har en vällingkartong (sån flerpack 6-8 st)? De brukar vara styva och bra.
  • x karin76
    ominte skrev 2010-03-27 09:53:24 följande:
    Skokartong? Annars kanske man kan rulla den i en plastpåse? Eller måste det vara kartong?
    Det går jättebra med mailingbags hos Schenker, så det bör inte vara nåt problem med plastpåse.
  • x karin76
    MejaKiZnic skrev 2010-03-26 22:53:27 följande:
    Ingen anning men verkar krångligt och stämmer det säljaren skriver så är det tråkigt att folks ska buda på ens auktioner på det sättet. En av mina köpare har inte fått sitt paket, skicka med posten ej rek. ska ner till mitt ombud där jag lämna in och se om det ligger där. Någon som har mer tips hur man kan göra för att hitta paketet? Känns rätt omöjligt men synd att det blir såhär, första gången för mig någonsin
    Är det skickat som brev (dvs under 2 kg) så är det inte spårbart. Hur lång tid har det gått? Ibland kan ju brev ta en vecka på sig när det råkat sorteras fel eller nåt.. Annars kan du inte göra så mycket mer än att vänta, har du skrivit avsändare så kommer det tillbaka till dig. Visst kan du göra en efterlysning på posten.se eller pts.se, men det hjälper nog föga. Har aldrig hört talas om någon som fått tillbaka brevet pga en efterlysning där..
  • x karin76
    MejaKiZnic skrev 2010-03-27 10:06:23 följande:
     Jag skickade med 60 kronor inkl skrymmande, skickade i måndags så det borde varit framme redan i osndags tycker man. Ska ner till mitt ombud om det råkat förlora adresslappen men himla konstigt i så fall. Jag skriver allltid avsändaren. Så tråkigt för köparen för hon behövde de till sin dotter som skulle iväg på en resa Har aldrig hänt mig men innan så nu håller tummarna att de kommer fram.
    Ja det borde ju ha kommit fram, men det kan ju ha hänt som det hände mig en gång.. Skickade en overall skrymmande, och hos mottagarens postombud hade man tappat bort eller glömt att dela ut avin för uthämtning. Så paketet låg hos hennes ombud hela tiden. Du kan ju be henne gå och fråga hos sitt ombud också, och beskriva hur paketet ser ut, så kanske det ligger där men avin är på villovägar. (En del får ju inte skrymmande paket i brevlådan, t ex de som bor i lägenhet, utan de måste hämta ut dem hos ombudet..)
  • x karin76
    x karin76 skrev 2010-03-26 20:53:57 följande:
    Anmälde henne med... (Hittade personen via "kompisen" som nämndes..)Blir förhoppningsvis avstängd omgående.Vill hon ha mer betalt får hon sätta högre utropspris, eller reservationspris. Eller som du nämnde.. använda Blocket i stället.
    På min anmälan svarade Tradera:

Hej
    Jag kommer att titta igenom dessa konton och se om jag kan hitta något samband mellan dem och självklart kommer vi att agera om det rör sig om budtrissning.
    Vi kan dessvärre inte informera andra medlemmar om vad resultatet av våra handlingar blir men jag hoppas du har förståelse för det.
    Ta hand om dig och ha en jätte fin dag!

Undrar just varför Tradera vill att jag ska ta hand om mig?
    Hehe.. De kanske har fått låga omdömen på "vänlighet" i sina kundundersökningar och vill bättra sig?
Svar på tråden Traderatråden nr 16