mini2007 skrev 2010-09-18 14:49:49 följande:
Hallå i tråden!
Jag har fått ett mail på mina Katvig regnbyxor från en köpare som undrar om jag skickar till Tyskland. Jag har klickat i Norden på annonsen, eftersom jag bor i Malmö och inte vill missa ev danska köpare (har avhämtning som alternativ och en del danskar jobbar ju i malmö, så jag tänkte att det kanske kunde locka..)
Jag undrar nu om nån av er har erfarenhet av att skicka utanför norden? Kollat med DHL, typ 700 spänn, är ju inget alternativ. Posten tar runt 92 kr utan tillägg, med rek500 tar de 145kr, och med mottagningsbevis 160kr (kanske lite overkill, men ändå
).
Vad tycker ni? Är det värt att maila och säga att hon kan bjuda, och uppge priserna? Om jag gör så, måste jag ju vara beredd att skicka också. Jag tar ingen emballageavgift (köpt mailingbags nu), så jag vet inte om jag kan få ner fraktkostnaden mer (tog exempel A4-pärm när jag räknade på frakten, men drog ner vikten till 450gram).
Vad jag menar är, är det värt att skicka till Tyskland? Vilka risker finns det?
Lite besviken på de byxorna, trodde att de skulle gå bättre eftersom nya, men det är ju ett tag kvar förstås..
Om du ska kunna sälja de till Tyskland så måste du be Tradera öppna upp auktionen för bud utanför Norden iom att du redan har fått bud. Posten är troligen att föredra..vad det kostar är egentligen inte dina bekymmer utan det får köparna räkna med när de är i Sverige och budar
Och gällande priset så lär de gå upp- jag hade själv ninjat de om vi inte redan hade ett par i 92
mini2007 skrev 2010-09-18 14:51:21 följande:
Hehe en kommer jag att knipa åt mig *hoppas*