Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

AochJsMamma skrev 2011-03-12 19:41:14 följande:
    nu har jag mailat två ggr o förslt ringa en gång (inget svar) ang en auktion som gick ut i slutet av februari. Inte jättelängesen kankse, men hon har fått negativt pga ej kontakt/ej fullföljt köpet på en auktion som var samtiidgt som min ca, känner på mig att hon inte kommer svara eller betala. Ska jag lägga ut på nytt? Vill inte vänta för länge efetrsom det är en windstopper som ju går som bäst nu, o vill ha bra då jag fick jättebra för den av denna skumma köparen (plus att den är värd det, är den superfina turkosa).. hur ska jag göra tycker ni? Sätta neg? Lägga ut igen? Etc..
    Jag hade skickat sms först,får man inget svar då så se till att det har gått 14 dagar sen avslut för att då lägga ut på nytt med ett negativt som följd
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    annie dark skrev 2011-03-12 20:14:59 följande:
    Det är ett par allvädersstövlar, viking cherrox, ser ingen spricka men kan ju vara en liten. Får jag inget svar på de mejl och sms jag skickat tänker jag ge neg omdöme. hade jag varit säljaren hade jag gett opengarna tillbaka iaf.
    Sista ggn jag köper beggade dojjor iaf.
    Men just cherrox måste ju ha sprickor för att läcka..det är ju inte ens tygskor utan "hårda" skor
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    annie dark skrev 2011-03-12 20:33:06 följande:
    Väldigt små sprickor för de syns inte, kanske borde kika med förstoringsglas men blöt om fötterna är hon iaf .
    Ja säkerligen små men ser inte du sprickorna så kan man ju inte heller klandra säljaren eftersom h*n säkerligen inte heller har sett de då..
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    AochJsMamma skrev 2011-03-13 19:20:34 följande:
    samma här! Strax efter att solsidan är slut, eller på måndagar. Inga avslut alls denna helgen dock! Men nästa..  o mer ska ut, måste se till att bli av med allt till denna lönen, så att jag kan börja koncentrera mig på sommarkläder sen. Men har en fråga! SKOR!!?? 1 kr? Höga utrop?? Superfit, Kavat o Puma, samtliga nya eller toppskick med nåt undantag där skorna använts mer flitigt vid lek etc.. vågar man 1 kr? i princip aldrig sålt skor innan... gummistövlar, 1 kr?? Har två par som är helt nya som jag köpte i januari utan att mäta innermått utan bara titta på storleken, de är för små.. FINA Katvig o POP.. så sjukt trist. så, vad tror ni?
    Jag tror att du ska börja på FB- finns ju flera grupper där du kan sälja sådant.
    Jag köpte själv ett par skor där idag
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    AochJsMamma skrev 2011-03-13 19:54:45 följande:
    jag la ut massa par för nån vecka sen, endast ett par såldes (Conversen) o då tycker jag att jag har helt ok priser, hade själv köpt dem för de priserna om det erbjöds.. får väl testa på nytt.
    Testa Pölsetråden! Sen finns ju dansktråden och även en ren skotråd
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Smultronhjärta skrev 2011-03-13 19:58:10 följande:
    Testa Pölsetråden! Sen finns ju dansktråden och även en ren skotråd
    eeh..inkörd på FL Menar såklart grupp
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    gavagai skrev 2011-03-13 22:45:09 följande:
    Förlåt en okunnig, men vad innebär detta?
    Det finns köp och säljgrupper på Facebook-där jag numera säljer hälften av allt som jag tidigare sålde på Tradera Jag testar FB först och blir jag inte av med det där så lägger jag ut det på Tradera alternativt loppis. Har testat att sälja danskt etc på loppis för Traderapriser och det går strålande!
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    September09 skrev 2011-03-15 09:59:08 följande:
    Tradera måste ju förlorat mängder av kunder till Fb? Tror du det märks i deras stora omsättning? Hope so....
    Menar du att du kan ta ut lite högre på loppis också och får det sålt? Funderar på om jag ska våga sälja danskt på loppis?
    Jag har stått på två loppisar och sålt bra med danskt till "danska" priser Känns bättre att sälja sådant som man får skriva "ner"  mkt pga att det är använt iom att jag är överpetig i mina beskrivningar. Så jag kommer plocka med danskt på kommande loppisar också
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Viktorsmamma skrev 2011-03-17 16:08:06 följande:
    jo den ha kommit nu dock först efter posten hade varit och tömt.

men den hade vunnit 3 auktioner, ja skickade ett samfraktsmail i söndags då de blev 24kr billigare frakt, men ändå har köparen betalat in de 24kronorna, dvs gjort 3 insättningar 1 för varje auktion....jaja. vissa konstiga finns det med.
    När det händer brukar jag ändå samfrakta och skicka med frimärken i paketet
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    pomola skrev 2011-03-21 23:46:36 följande:
    Nej, det tror jag inte att du kan göra. Kontot registrerades väl med personnummer från början.
    Men det beror på hur länge man har haft kontot..Jag har haft mitt så länge att jag inte är kopplad till personnummerDrömmer
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    charmmiss skrev 2011-03-22 10:26:25 följande:
    nu såg jag, sen 2004 har du varit medlem. ja då är inte mitt personnr heller kopplat
    Såvida du inte har skickat in personbevis Tradera har skickat trisslotter till mig i hopp om att jag ska regga mitt pers.nr. Visst skulle jag kunna göra det men jag har inte fått tummen ur att beställa personbevisDrömmer
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    star67 skrev 2011-03-22 13:45:25 följande:
    jaha nej 50 000 kr man får inte i bara ett år som vinst, men undrar hur de kan veta om man har gjort vinst eller inte?
    De kan kräva att du ska ha underlag dvs kvitton etc på dina inköp
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Viktorsmamma skrev 2011-03-25 12:39:14 följande:
    nu har ja än en gång glömt att betala räkningen "itid" de kan ju ta 5dar för bet. att synas för tradera och de får ju pengarna först på måndag... suck..

gör alltid misstaget att säga när den kommer "jag gör de ikväll" och kommer sen på i sista stund att de inte är gjort. jaja
    Jag betalar alltid min i samband med övriga räkningar dvs idag Har aldrig varit några problem.
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    star67 skrev 2011-03-29 20:11:35 följande:
    ni som har anmälan saknade paket fick ni något sen av posten ?? brukar de skicka paket till avsändare eller till mottogare??

jag har skickat från november till nu ca 100 paket inte saknat något , idag första gång en köpare hörde av sig att inte fått paket har skickat 24/3 kan det ta så länge ibland?? tror ni den kan dyka upp?? ska köpare vänta lite till??
    Det är 5 dagar inkl helg-man får ju vänta iaf 4 veckor tycker. Anmälan till PTS kan man göra runt dag 10 tycker jag
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Scruffy skrev 2011-04-26 08:29:13 följande:
    Hur löser ni situationer med outhämtade paket. I detta fall schenker???

Jag mailade henne förra veckan och hon tackade så mycket för påminnelsen med hade varit bortrest när det kommit till ombudet. Hon skulle hämta ut det onsdag eller torsdag. Ser nu på schenkers hemsida att paketet betraktas som outlöst och returneras till avsändare.
    Den frakten får ju jag stå för.
    Tänkte erbjuda henne att antingen får hon göra en överföring på returfrakten samt portokostnaden om hon nu vill ha regnstället och så skickar jag det med post eller så betalar jag tillbaka vinnande bud - returnfrakten till henne.

Nu mailade jag bara henne med spårningsresultaten där det står att paketet är outlöst och att det returneras till avsändaren, får se vad jag får för reaktion.

Hon har 210 positiva omdömmen.
    Jag hade ringt till hennes utlämningsställe och kollat ifall det har hunnit gå tillbaka. De är sällan snabba med returer och jag har för mina köpares skull flera ggr lyckats förhindra det. Sen att det egentligen borde vara köparen som gör detta är en annan sak men jag föredrar att se det som att jag på så sätt slapp krångla extra
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Scruffy skrev 2011-04-26 08:52:46 följande:
    Ringde dit och hon hade ringt och sagt att det inte skulle returneras.
    Konstigt att det står så på spårningsresultaten.
    Nu får jag väl avvakta och se vad hon svarar på mina mail.
    Men vad skönt Du borde ju nu kunna se det som ordnat!
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    MassiiMotoo skrev 2011-04-28 12:25:26 följande:
    Var ett tag sen jag kikade in här=)
    Får man fortfarande länka till sina egna auktioner=)?
    Hej och nope det får man inte
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    AochJsMamma skrev 2011-05-01 19:40:20 följande:
    samma här, de som är kvar har inga bud, men släpper inte för mindre, då får det vara..detta är vad jag själv betalat på reor o vill inte gå back en massa, då väntar jag hellre.. men hade såklart helst sålt allt.. har inte plats för allt!

Har en massa beggat fr kedjorna, ska ta tag i att fota o sälja det nån dag, då vågar jag nog på 1 kr igen...
    anette 81 skrev 2011-04-30 18:43:47 följande:
    har köpt där 1 gång
    jag oxå, minns att vi var många här i tråden som köpte från Kappahls Vintage collection samma dag den släpptes och attt vi diskuterade hur hon kunde sälja så billigt. Minns att jag köpte ett armband, o att jag faktikst köpte helt att hon jobbade som lastbilschaufför som körde åt Lindex o att hon fick handla billigt. Jag har själv jobbat på Lindex, som provmodell, och alla på HK får gå på utförsäljning 1 gång per månad där allt säljs för 10 kr styck....så heeelt otippat kändes det inte..sen när man såg vilka kvantiteter det rörde sig om, då blev det såklrt mer misstänksamt...
    Men jag tror fortfarande att det måste vara mer bakom än vad som har kommit fram. Inte kan man snatta en hel storleksrad 86-122 på Lindex,kontinuerligt,på samma sätt med väska eller Kellogspaket liksom,Gbg med omnejd utan att man drar uppmärksamhet till sig på fyra årObestämd
    Tror att det har funnits fler inblandade på lagernivå..
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
Svar på tråden Traderatråden nr 16