Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

Viktorsmamma skrev 2010-10-16 09:53:04 följande:
    ska buda på ett par fodrade stövlar men vad är LEJON för märke?

är dom smala el. breda?

nån som vet, snabbt svar. den gårut om 30min
    skopunkten brukar sälja lejon, vi hade ett par sådana för några år sedan och då var de iaf normala tycker jag
  • Mamma till Simon
    gumtree skrev 2010-10-19 11:00:20 följande:
    Usch vilken människa! Jag ska absolut inte gå med på att ta bort omdömena - bättre det finns ett negativt hos mig (som jag hoppas folk ser igenom) än att mitt på henne försvinner.

Och det känns bra att jag anmält henne iaf. Bara hoppas att fler gör det!

En fråga - kan man spärra sig själv mot en säljare? Vill inte riskera att buda på hennes auktioner nåt mer...
    men om de ligger på spärrlistan är de inte spärrade från båda håll då!?
  • Mamma till Simon

Nån som är bra på det här med dhl?
    Jag köpte ett vinterset på T som säljaren skulle skicka med dhl dagen efter, kollade några dagar efter och det stod inte ens att paketet gick att spåra än, dvs att hon inte ens hade bokat frakten.
    Mailade henne och frågade om hon bokat frakt/skickat paketet än och fick då detta svar:

Hej Eva,
    Bokat frakt? Ajdå. Jag har varit på fd Statoil i Kinna som skickar paket.
    Fraktsedelnummer: xxxxxxxxxx
    Hoppas inte jag krånglat till det nu!? :(
    Mvh

xxxx

Vad menar hon, har hon skickat med dhl fast inte bokat frakten via T då eller?
    Fraktsedelnummer är det samma som kollinummer och paketid?
    Har prövat att söka med det nummer som hon skickade men ingen träff kommer fram

Nån som begriper nått av detta?
  • Mamma till Simon
    Tonarslisa skrev 2010-10-22 13:44:33 följande:
    Okej! Men då verkar det som hon skickat med posten.
    Man brukar få ett kvitto när man lämnar in ett paket. Kan va numret (på kvittot) hon skrev i mejlet.
    men det stod ju dhl i auktionen och betalade 88kr i frakt och den summan stämmer ju med dhl, fattar ingenting Obestämd
    Får väl vänta nån dag till så får jag väl ringa människan annars
  • Mamma till Simon
    Tonarslisa skrev 2010-10-22 13:54:46 följande:
    Hon kan omöjligt ha skickat med DHL utan att bokat på T för då blir ju frakten 150 kr eller liknande.
    Hade hon skickat med schenker så hade du nog känt igen siffrorna.

Nu vet jag inte hur mkt setet väger men om det inte väger mer än 2kg kostar det 84 kr (inkl. skrymmande) med posten..
    ja precis, mailade och frågade om hon verkligen dkickat med dhl men det svarade hon inte på
Svar på tråden Traderatråden nr 16