Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

Zvartaliljan skrev 2010-11-17 11:13:56 följande:
    Ja du behöver inte ens göra det, en säljare har ingen skyldighet att avgöra om storleken stämmer eller inte. Inte ditt fel att NS storlekar är stora, det är ju för att det ska vara en BAGGY mössa, men om inte köparen vet det så är det ju inte ditt fel. Du har ju inte skrivit 48/50 någonstans heller. Nej hade jag varit du hade jag bett henne vända sig till Nova Star med sina klagomål...absolut inte ditt fel.
    Nej jag skrev bara L i auktionen men det står iofs både L och 48/50 i mössan men det har ju inte riktigt med saken att göra tycker jag. Får se hur hon väljer att göra. Min man tycker jag ska betala frakten med men jag vill inte ge med mej när jag inte tycker att det är jag som gjort fel.
  • Mamma till Simon
    Prodin skrev 2010-11-17 11:20:37 följande:
    Jag vann ett par cheap mondayjeans i Linköping, endast avhämtning stod det. 11 kr. Allt var fine tänkte jag, jag kan skicka min syster att hämta dom. Inga betalningsuppgifter kom, så jag mejlade och frågade efter det när det gått ett par dagar. Så fick jag ett mejl från säljaren; "bara så du vet kommer jag inte släppa jeansen för 11 kr, för de kostade över 300 kr nya! Det borde du faktiskt fatta!!!"

När jag svarade struntade hon bara i mig, enkelt och bra. Hon var ny, men jag tycker att hon kunde svarat mig och hållit en trevlig ton i alla fall. Det var ju knappast MITT fel att hon satt för lågt utropspris. Så jag blev sur och tänkte att jag skulle vänta tiden ut och sen sätta neg. Men så fick jag igår ett positivt nomdöme av henne. Utan kommentar givetvis.
    Ska jag skita i det tycker ni? Det känns lite hårt att sätta neg, även att hon var jäkla sur och tråkig.
    jag hade iaf gett negativt
  • Mamma till Simon
    StaffenAssar skrev 2010-11-17 12:16:14 följande:
    Mamma till Simon - jag instämmer med övriga och tycker du gjort helt rätt och att du är snäll som ens erbjuder återköp! Dessutom är min son snart 4 och han har stl L på ns mössa... Du ska verkligen inte betala frakten iaf, det är en principsak tycker jag!
    javisst är det. Ska verkligen inte ge med mej utan hon får stå för den, men jag har inte hört något mer ifrån henne efter mitt senaste mail.
  • Mamma till Simon
    HonSomVet skrev 2010-11-17 22:49:24 följande:
    Åååh, jag minns inte, vem är det som syr de fina mössorna? Jag köpe en, en i velour i rosa och orange (ränder), så fin! Men så klart, jag min jäkla klant råkade få med den i en mörk tvätt. Ja och nu är den inte direkt lika fin längre... Grådaskig och ful. Jag sörjer detta, jag vill ha en nyyyyy!
    http://sarabellabusa.blogg.se/ (lillaego heter hon här)
  • Mamma till Simon
    iser skrev 2010-11-19 11:15:00 följande:
    Bha, vad svårt jag tycker att det är att välja vilken kategori man ska lägga barnkläder i. Exempelvis ska jag lägga ut en body från lindex som är grön med en rosa fågel på. Jag tror att de flesta säkert skulle ha den på en flicka, men det bär mig lite emot att lägga den under flickkategorin. Helst av allt skulle jag vilja lägga alla kläder i unisex. Hur tänker ni? Förlorar man på att lägga i unisex tror ni?
    jag hade lagt den på tjej och får du inga bud så flyttar du den till unisex någon dag innan avslut
  • Mamma till Simon
    LoveMyChildren skrev 2010-11-19 18:16:21 följande:
    Skit också,jag har gjort bort mig....Satte ut annons på en ullkappa och glömde naturligtvis att sätta reservationspris och nu är den såld för världens skitpris Vad gör man?Bara  att gilla läget el har ni nåt bra tips?
    ja bara att gilla läget, tyvärr!
  • Mamma till Simon
    Viktorsmamma skrev 2010-11-20 16:40:34 följande:
    Blå Vindflecce jacka.

vad är de här för märke? liknar pop väldgt mycket
    är det inte h&m ser ut som den min son hade förra året
  • Mamma till Simon
    Lilla Ego 07 skrev 2010-11-20 17:39:08 följande:
    Kan vara Kappahl också, har en liknande iaf här hemma.
    mycket möjligt orkar inte rota fram våran för att kolla
  • Mamma till Simon
    LitenBlomma skrev 2010-11-20 20:08:51 följande:
    Imorgon har jag 39 avslut, är lite nervöööös! Tungan ute Hittills har det gått bra, vissa mycket bättre än vad jag väntade!
    håller tummarna för att de går upp ännu mera innan imorgon då Glad
  • Mamma till Simon
    LitenBlomma skrev 2010-11-20 20:15:48 följande:
    Tack!
    De som gått bra har redan gått ut, de som är kvar är däremot lite sisådär men jag hoppas på ninjor!
    jag har med avslut imorgon, men inga bud alls Rynkar på näsan 
Svar på tråden Traderatråden nr 16