Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

Snöa skrev 2010-10-07 13:35:17 följande:

Hej,

Fick en Me and I tröja i går som jag ropat in till bra pris. Ser sedan en rätt tydlig fläck mitt på tröjan som annars var i bra skick. På bilden var ärmarna ihopvikat över bröstet så den ej syntes. Jag tror jag fått bort det mesta av fläcken med lite brysk o riskabel behandling ( läs klorin..).

Är lite tveksam hur jag ska göra, vill ju behålla tröjan men det stod inget om en fläck i annonsen. Kan ju vara ett misstag, det kan ju alla göra men den var verkligen super tydlig mitt på i ett vitt fält..

Ska jag bara låta det vara, ge bra betyg eller maila och påpeka?

Häls Snöa

jag tycker du ska maila säljaren
  • Mamma till Simon
    Tonarslisa skrev 2010-10-07 14:12:22 följande:
    Tycker du borde nämnt att hon inte löste ut paketet.
    Har du hört från henne nå mer?
    vad har det med omdömet att göra?
    jag menar att hon struntar i att hämta ut paketet behöver ju egentligen inte säljaren bry sig om, eller har jag missat något?
  • Mamma till Simon
    Tonarslisa skrev 2010-10-07 14:28:29 följande:
    Jag tänkte faktiskt fråga om det orsakat några problem för henne, men struntade i att göra det.
    Har aldrig varit med om att en köpare inte löst ut paketet. Tänkte att säljaren måste då göra det..
    nä det måste man ju inte, det är ju bara att strunta i det och så är det köparens förlust
  • Mamma till Simon
    annat82 skrev 2010-10-07 14:31:43 följande:
    Har varit med om köpare som "missat" hämta sitt paket på Schenker. Det innebär att man själv får ta sig dit man lämnade in det och lösa ut det mot avgift, kommer inte ihåg vad det kostade. Nu ville hon ändå ha det och betalade både denna avgift och nytt porto för att få varan
    Så jag tycker också att det kan vara relevant i ett omdöme då det skapar merjobb och merkostnad för säljaren
    ja om man nu väljer att göra det så kostar det 50kr att hämta ut tillbaka sända paket från schenker men det är ju ingen som tvingar en att göra det.
  • Mamma till Simon
    annat82 skrev 2010-10-07 14:41:13 följande:
    Nej, man måste inte, men jag kan på sitt sätt ändå tycka att det kan vara relevant information
    men det kan ju faktiskt ha hänt något som gör att man inte kunde hämta ut det...jag tror nog inte att det finns många som sitter och budar hem saker, betala och sedan struntar i att hämta ut...jag hade istället inte lämnat något omdöme förrens köparen har gjort det
  • Mamma till Simon
    Ia 70 skrev 2010-10-07 15:27:02 följande:
    Någon som har erfarenhet av skillnad mellan windstopper från Polarn O Pyret o ex H&M. Är det värt att betala för pop´s eller funkar H&M lika bra?
    vi hade h&m förra året...den var så kort i modellen tycker jag och så har den ju inte de bra muddarna som pop har som gör att den varar längre i storlek...jag föredrar pop helt enkelt!
  • Mamma till Simon
    Tonarslisa skrev 2010-10-07 21:07:38 följande:
    HAr hon fått paketet, så kmr du inte få ngn avgift. Så visst verkar det ha funkat
    hon får ju paketet även om det är underfrankerat sålänge som det står avsändare är det ju säljaren som åker på räkningen
  • Mamma till Simon
    Viktorsmamma skrev 2010-10-07 21:03:18 följande:

Hur långt efter man skickat kan man få "avgifter" för förlågt satt porto?

för för ca 1½månad sen sålde ja ett par byxor ja va helt 100% att jag vägt in under 100gr så satte 12kr porto. fick sen bara 12kr för byxan.

när jag vägde byxan igen mest för kontroll så vägde de 120gr packat (i mailingbag) jag skrev avsändare och chansade och la de på lådan med endast 12kr frakt dvs 12kr under frankerat. fick omdömme me massa beröm om snabb skickning bra osv osv 2 dar efter ja skickat.

ja har fortf. inte fått nån avgift för de paketet, tror ni de gick igenom ändå? ja visste ju att OM de kommer så får ja stå mitt kast att betala men tog en chansning så jag inte gav bort byxan gratis. och den verkar ha funkat?

tror nog att du klarade dej annars skulle du nog fått räkningen nu
  • Mamma till Simon
    Zvartaliljan skrev 2010-10-07 21:03:39 följande:
    Behöver lite råd...

vann denna

www.tradera.com/3-Bodysuit-MeandI-IdaT-Ida-T-...

såg sen att den är ute igen av samma säljare redan dagen efter

www.tradera.com/3-Bodysuit-MeandI-43-IdaT-Ida...

har inte vågat betala än....skulle ni våga betala?? Hon kan väl knappast ha två exakt likadana klädpaket??
    verkar ju väldigt skumt Obestämd
Svar på tråden Traderatråden nr 16