Inlägg från: Linastrumpan |Visa alla inlägg
  • Linastrumpan

Traderatråden nr 16

Lilla Ego 07 skrev 2010-04-20 20:22:41 följande:
    Asså det här med posten. Jag hörde att posten numera skickar mest med tåg. Alltså inte pga det här med askan utan att de gjort det innan. Det var en webshop som sa till mig för ett tag sedan att posten har ändrat sina rutiner och skickar mer med tåg än flyg.
    Störningsinformation. På grund av att delar av Sveriges och Europas luftrum är stängt har vi störningar i postdistributionen till, från och inom hela Sverige.

Taget från postens hemsida....
    Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • Linastrumpan
    Hejpådig skrev 2010-04-20 20:36:13 följande:
    det gäller nog garanterat mer utrikes post än inrikes =)
    Ja det gör det säkert men det står även inom sverige så då kan man väl anta att det även är störningar där, eller? Kan ju bidra till att det går lite långsammare om mer post kommer bil/tågvägen än annars.
  • Linastrumpan

Nä, eller hur! Fattar inte vad det är för märkligt med dessa bodys.....Men det är väl det som är tjusningen med tradera....det man tror ska betala sig får man skänka bort och tvärt om!

• Linastrumpan
    nericia77 skrev 2010-05-04 21:05:19 följande:
    om man får ett paket åter till sig, o köparen har uppgett fel adress, (hade flyttat), nu får jag ju skicka det på nytt efter mailkontakt, o hon betalar in för frakt igen.hur gör ni, får de betala hela summan igen eller? nu var jag snäll o drog av 5 kr, kanske inte mycket men kände att det kändes fel o ta hela summan, för jag tog en hel del för frakten, men o andra sidan fick hon ett par badbyxor för 1 kr
    Mina har inte betalt något alls, jag har stukit över den felaktiga adressen och skrivit eftersändning, och sedan den nya adressen och lagt allt på lådan Tips från här i tråden för länge sedan
  • Linastrumpan
    nericia77 skrev 2010-05-04 21:12:17 följande:
    ok fast den här personen har inte gjort någon eftersändning så då fick jag tillbaka det. kunde man ha gjort så alltså?för posten har strukit över hennes adress o skrivit att den har inte begärt någon eftersändning så då skicka dom tillbaka det till mig.hmmm. hoppas hon inte ger mig negativt nu då, fast det var hon som skrev att hon betalar in frakten igen.
    Jag har fått tillbaka paket med en grön(?) lapp på från posten där det stått ikryssat adressaten okänd. Den lappen har jag pillat bort och sen skrivit den nya brevid den gamla med efters. innan. Så gör jag med all post åt min mamma på sommaren när hon är på landet. Inga problem
  • Linastrumpan
    nericia77 skrev 2010-05-04 21:17:56 följande:
    ok. här är hela den adressen som jag skrev (hennes) överstruken, sen sitter det en orange lapp under där det står i kryssat, adressaten har ingen eftersändning.men undra om jag ska pilla bort den oranga, o så testar jag med det. eller?
    Ja det är så jag gjorde, då funkar det som en "vanlig" tillfällig adressändring privatpersoner emellan. Posten vet ju inte att paketet kommit tillbaka till dig, det kan ju lika gärna vara den nya boenden på gamla adressen som eftersänder hennes post! Men om du gör så, betala tillbaka pengarna, annars blir hon nog sur
  • Linastrumpan
    maadicken skrev 2010-05-04 21:24:30 följande:
    fy vad tråkigt det är att få ett tomt omdöme! en ny t-shirt som skickas dagen efter auktionsslutet. skulle man inte kunna lägga till en liiiiten liiiiten fin komentar i omdömet då? tomma omdömen för mig är på nåt vis inte helt positiva...*gnällig*
    Jag håller med dig! Varför inte bara skriva bra. Tre små bokstäver men betydligt positivare
Svar på tråden Traderatråden nr 16