Inlägg från: Linastrumpan |Visa alla inlägg
  • Linastrumpan

Traderatråden nr 16

x karin76 skrev 2010-04-13 18:46:58 följande:
    Tycker gott det minsta hon kunde ha gjort vore att be om ursäkt för att hon skrivit fel i sina automatiska vinnarmail och sen bjudit dig på frakten... Är ju hon som skrivit fel.
    Ja, jag tycker det samma, men hon hävdade att det var jag som är "korkad" och missförstår när jag tyckte det stod klart o tydligt vem som skulle betala frakten....
    Nåja, alla är inte trevliga tyvärr. Själv hade jag tackat för påpekandet och stått för frakten som ju var ynklig i sammanhangen (12kr)
    Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • Linastrumpan
    Pink Muffin skrev 2010-04-13 19:44:06 följande:
    Jag har en köpare som inte hämtat ut sitt Schenker-paket... Hur länge ligger dom kvar? Vill ju inte gärna ha tillbaka grejerna!
    1mån tror jag....
  • Linastrumpan
    Jontesfru skrev 2010-04-13 19:40:39 följande:
    henne vill man inte handla av inte.
    Näe, hon kanske hade en dålig dag men jag är hellre för trevlig en otrevlig vid kontakt med köpare (säljare med). När jag frågade varför hon var så otrevlig så blev hon lite mer ödmjuk, men kunde ändå inte förmå sig att säga att det var hennes miss o att hon skulle stå för det {#lang_emotions_yell}
  • Linastrumpan
    h80 skrev 2010-04-13 20:05:04 följande:
    neeej fick precis ett neg omdöme, en body som inte kom fram. Jag skickade den i torsdags, köparen mailade idag o frågade om jag hade postat, jag sa ja o att jag hade skrivit avsändare på. Så att den förhoppningsvis kom tillbaka till mig. Åhhh hon kunde ju ha hört av sig innan hon la neg. omdöme, bodyn kostade 21kr, det hade jag hellre betalat tillbaka än fått ett neg
    Men torsdags är väl inte så länge sedan??? Väntar på ett paket som är skickat 1april (bet 25mars) som inte kommit än, men inte skulle jag ge neg för det.
  • Linastrumpan
    snappi81 skrev 2010-04-14 21:37:58 följande:
    Nån som vet vad man ska välja för bank när man ska göra överföring till denna "Östgöta Enskilda Bank (Danske Bank)." Enligt rulllistan på Nordea finns det 2 olika "Danske Bank" och människan vägrar ju svara på mail.. suck..
    Den första har jag för mig att det nästan alltid är. eller var det den andra...
    Äh ring supporten och fråga
    Internetsupport 0771-42 15 16 öppet till 23, jättehyggliga
  • Linastrumpan

Kommer ni ihåg att jag för några dagar sedan skrev om en säljare som behandlade mig som att jag var en idiot för att jag ansåg att hon skulle stå för frakten eftersom det stod så i vinnarmejlet....??
    Nu kom tröjan och enligt annonsen fanns ett mindre hål som var lagat. (ok för dottern ville så gärna ha en sån tröja och den var ganska billig)
    Det visar sig att det var ett ganska stort hål (ok) men det fanns två hål till på axeln vid sömmen. Hade det varit en annan säljare hade jag mejla o påpekat det, men denna känns inte så rolig att ha att göra med{#lang_emotions_undecided} Hon har dock lämnat positivt omdöme redan....
    Hur skulle ni gjort? Mejat en bild på hålen, eller struntat i det och dragit ner staplarna i omdömet?

• Linastrumpan
    Pumanprinsen skrev 2010-04-16 10:21:42 följande:
    Jag hade nog lagt neg och dragit ner staplarna,,, Lite payback för sån hon har varit mot dig. Sen spärra
    Är sugen på det, men det känns som att hon  kommer att mejlbomba mig då...{#lang_emotions_undecided} Är lite feg för att lämna neg, men spärrad är hon redan!
  • Linastrumpan
    Viktorsmamma skrev 2010-04-16 12:42:40 följande:
    ""- Följande mottagare har bearbetats på e-post systemet:@glocalnet.net Misslyckades; 5.2.2 (brevlådan är full)""Skiver inte ut hennes epost. men det står att inboxen är full? hur går det ihop?kommer inte fram så jag kan skicka bilderna till henne.... SUCK!blev nått galet i förra meddelandet
    Man har ju en begränsad volym på sitt epostkonto så det är bara för dig att vänta tills hon raderat lite....Jag får i alla fall ett varningsmeddelande innan att jag måste plocka bort mejl för att det är för mycket och att det då inte går att ta emot mer. Vet dock inte hur det funkar med hennes e-post klient. Prova att skicka igen senare eller imorgon. Har hon inget nr du kan sms på o säga att du inte lyckas få fram mejlen?
  • Linastrumpan
    Päron1986 skrev 2010-04-20 19:27:36 följande:
    47 böcker :)jaa, mailade en annan som hade 175kr i frakt vad hon hade gjort.. men hon skrev bara "Posten" som svar... :S(för den som inte är med så funderar jag på om det är värt att lägga ut isfolket seriren på 47st böcker med en frakt på 225kr, också via posten!)
    Har du inte möklighet att skicka med schenker? De tar max 79kr i frakt.
  • Linastrumpan
    LinneaEleonora skrev 2010-04-20 20:07:20 följande:
    2 veckor. känns surt :(
    Tänk på att posten haft problem nu när flyget inte gått. Dock dåligt av säljaren att inte svara på mejl. Hota med anmälan till tradera och neg omdöme. Brukar skrämma de flesta så su åtminstone får svar. Jag har dock fått grejer efter 1mån. Så än behöver det inte vara kört!
Svar på tråden Traderatråden nr 16