Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

Viktorsmamma skrev 2010-04-02 10:07:01 följande:
    viktorsmamma.blogg.se/första inlägget^^kanske funkar så=)
    Nu fungerar det...jättefina kläder...och kille {#lang_emotions_smile}
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    mariahammarberg skrev 2010-04-04 13:20:18 följande:
    hm undrar över posten och porto, varför finns inte alt 18kr med i portoguiden dvs 3frimärken? www.posten.se/c/postguideLetterDom
    Finns inget porto på 18kr, upp till 100g är 12kr och över det upp till 250g är 24kr
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Pixxi skrev 2010-04-04 19:55:59 följande:
    Jag tycker det är jättesvårt... basketsko? låter det bra?
    det låter bra
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Mollly skrev 2010-04-05 16:26:08 följande:
    Skriver igen och hoppas på att få svar :Jag har funderat på att börja sälja lite barnkläder på tradera. Men hur går man tillväga när det gäller frakten? Jag har ingen våg så kan inte väga ex: en boddy, byxor eller vad det nu är jag ska sälja.
    Ja, antingen köper du en hushållsvåg(finns billiga) eller så går du till posten och väger paketet du ska skicka...smidigast är ju att skaffa en egen
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Jessika82 skrev 2010-04-05 21:18:52 följande:
    jag har betalning max 5dagar efter auktionensslut. den 30mars slutade en auktion och fortfarande inte hört av sig, hur hade ni gjort?
    Men du kan väl inte räkna helgdagarna??...vänta till imorgon och se om pengarna kommer
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    h80 skrev 2010-04-05 22:02:59 följande:
    Att jag faktiskt inte hade köpt något nytt o inte betalat för det heller o att man fick räkna med att det var slitet om man inte köpte nytt. Om jag ville ha något i fint skick så var det bättre att jag gick till affären o köpte nytt.
    Då hade jag lagt negativt precis 60dagar efter avslut!
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    h80 skrev 2010-04-05 22:06:41 följande:
    Får försöka komma ihåg det om 60 dagar o lägga neg då.
    ja det blir ju det svåra...skriv det i din kalender {#lang_emotions_wink}
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon

idag kom denna underbara overall hem till mej {#lang_emotions_laughing}
    http://www.tradera.com/Rosa-lurvoverall-fran-Smafolk-stl-80-Helt-underbar--auktion_302760_109831711

fick även hem denna klänning som var hemskt urtvättad, visst rött bleks fort, men jag har redan denna i en mindre storlek och den är också använd ett fåtal gånger och den är inte alls så blekt som denna var...tror inte ens att jag kommer använda den {#lang_emotions_frown}
    http://www.tradera.com/Fin-katt-klaning-fran-Me-and-i-auktion_302967_109554092

Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Litet moln skrev 2010-04-06 21:32:48 följande:
    Varför tar vissa säljare ut högre avgift för porto än vad de sen sätter på paketet? Blir så arg, det är 3:e gången detta händer på kort tid. Idag hade jag betalat 24 kr men satt bara 12 kr på, förra gången hade jag betalt 36 kr och där satt 24 kr osv...!!! Gör folk detta för att tjäna lite extra eller varför????En gång har jag mailat och fått tillbaka 12 kr men jag orkar inte, ger dåligt på fraktkostnaden i omdömet istället! Händer detta er andra också och vad gör ni?
    japp...jämt och ständigt {#lang_emotions_yell} 
    förut har jag mailat och då fått pengar tillbaka av de flesta men orkar inte heller det längre utan sänker omdömet istället
    Simon-Ludvig-Molly
Svar på tråden Traderatråden nr 16