Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

Lilla Ego 07 skrev 2010-03-26 13:08:47 följande:
    Håller med, det är jäkligt irriterande! Samt att de har bytt tid på tömmning också. "Min" postlåda som ligger nära töms numera kl 1000. Det är ju aptrist ju. Då har man ju inte hunnit få koll på vilka som har betalat in, det syns ju ibland inte förrän efter lunch. Detta gör ju att det tar en dag extra oftast för paketen att komma fram.Dock så brukar jag ta bilen efter middagen på kvällen och åka en bit bort där de tömmer kl 18. Där är det också en stor öppning på lådan
    Så gör jag med, vi har en låda i stan som de tömmer 19.00 och som har stor öppning...eller jag, jag skickar min man
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon

Nu i veckan fick jag räkning från posten...hade tydligen "glömt" skrymmande avgiften på 2 paket

Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    mysungarna skrev 2010-03-26 13:15:21 följande:
    villken lyx vi har 2 vid post terminalen ett par minuter härifrån men gubben kan bara köra dit på kvällen och varje gång han kört dit så är dom smetfulla ligger företags område så dom tömmer väl all sin post där. lyx min gubbe vägrar köra mer  
    Ja det är lyx..har ju eget körkort och bil men jag gör ju allt annat jobb med tradera så han kan gott och väl åka och posta dem {#lang_emotions_wink} fast han är ganska trött med det också
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Smultronhjärta skrev 2010-03-26 13:18:15 följande:
    Ooops- den glömmer jag numera väldigt ofta
    Ja jag med...så den smällen får jag väl ta
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon

idag när jag skulle boka schenker till ett paket fick jag se att köparen bor i samma stad som jag, jag har skrivit att avhämtning är okej men hon hade inte frågat.
    Jag sms:a iaf och frågade om hon inte skulle hämta och det ville hon gärna...vågar folk inte fråga eller!?

Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon

Åh borde verkligen lägga ut lite mer...ska till gekås imorgon och göra av med veckans vinstpengar

Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    mysungarna skrev 2010-03-26 13:27:24 följande:
    tror inte det fast jag har haft 4 st som hämtat denna månaden, dock så kan det vara jobbigt ibland jag har haft 1 som hämtat som bokat om 3 gånger *trist* eftersom man ställer in dagen kring det ibland
    oj, det lät jobbigt. Jag har en stammis på gatan, hon hämtar givetvis jämt. Sist la jag paketet i vår brevlåda och hon la även pengarna där. Smidigt {#lang_emotions_smile}
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Pumanprinsen skrev 2010-03-26 13:45:01 följande:
    Hej,Sålde nyss ett köp nu för 150 kr och såg att Tradera tog 15kr dvs 10 % Kan det verkligen stämma???
    De tar 3kr+7,5% av försäljningspriset
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Pumanprinsen skrev 2010-03-26 14:32:16 följande:
    Ingen som kan svara på det?
    Det stämmer
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Jessika82 skrev 2010-03-27 20:23:36 följande:
    vilken affär har my wear märket på sina baby kläder
    Är inte det Maxi som har det{#lang_emotions_undecided}
    Simon-Ludvig-Molly