Inlägg från: TheStar |Visa alla inlägg
  • TheStar

Traderatråden nr 16

Det är konstigt hur olika det kan vara  - för ett par veckor sedan lade jag ut ett par Levi´s och fick inte ett enda bud. Nu lade jag ut exakt samma annons igen och fick flera bud, jeansen gick till sist upp från 29 kr utrop till 128 kr. Och jag som tänkt lämna till insamling och bara testade en gång till för att jag jag fick gratisauktioner

• TheStar

Stod i tidningen i morse att en butik här i Uppsala blivit rånad på barnkläder för ca 200 000. De säljer mycket Villervalla men även andra "specialmärken". Kanske kan vara läge att hålla utkik framöver så att man inte budar hur som helst hos någon som har väldigt många nya VV-auktioner ute t.ex. ... särskilt om personen bor i Uppsalatrakten...

• TheStar

En trist sak med omdömen är när man får ett mail från säljaren där denne uppmanar att man ska lämna omdöme - och så får man inget omdöme tillbaka själv... Känns lite extra dåligt då, liksom. Uppenbarligen vet personen att omdömessystemet finns men orkar liksom inte lämna själv eller?

• TheStar
    Xgirl83 skrev 2010-10-30 20:11:51 följande:
    Haha, ja det är ju bara så dåligt! Kanske han/hon visserligen säljer mycket och sedan lämnar en hel bunt omdömen i taget då och då, men annars är det riktigt dåligt. Har aldrig hänt mig dock.
    Ja, har iofs "bara" gått ett par veckor, så man får väl hoppas att det är en "klumpare"...
  • TheStar

Hur är det med Schenker - står det under Spåra paket om paketet hämtats ut? Så som jag ser nu så står bara att e-postavi skickats ut den 29/10. Känns ju som om personen borde hunnit hämta ut då, liksom. Bör man maila och kolla om det kommit fram eller ska man vänta och låta personen höra av sig? Jag har ju liksom fått betalt och så, så egentligen är det ju avslutat för min del. Fast ett omdöme är ju trevligt att få förstås...

• TheStar
    annat82 skrev 2010-11-06 21:12:05 följande:
    Om paketet är uthämtat så ska det stå det på Schenkers spåra-sida. Man har ju 2 veckor på sig att hämta ut, men jag är ju så nyfiken så hämtar nästan alltid samma dag det kommer Inte alla som gör det dock
    Vårt Schenkerombud stänger 18 och man kan hämta tidigast 17 så det brukar kunna bli tajt ibland
    Tack för svar! Ja, jag misstänkte att det skulle stå något, eftersom stegen innan är rätt detaljerade.

Kom på en till fråga: Jag gillar att buda på saker i närheten, gärna sådana på promenadavstånd eller dit jag ändå har ärenden med bilen. Men att buda blint på saker från någon som kan bo var som helst i en stor stad är ju samma som att man kan få räkna med att betala frakt ändå... Förut har man kunnat klicka på ortsnamnet för en säljare (där det t.ex. bara står Ort: "Uppsala" under bilden) och kunnat zooma in och se vilken stadsdel personen bor i. Men de senaste dagarna har jag bara kommit till en Sverigekarta när jag gjort så - och den informationen är ju inte så vidare hjälpsam. Andra som upplevt samma sak eller är det bara min dator som strular (har testat olika webbläsare)?
  • TheStar
    Tonarslisa skrev 2010-11-07 14:02:33 följande:
    En Sverigekarta du inte kan zooma in? När jag klickar på stad/ort/kommun då kan jag iaf zooma in. Inget är exakt hursomhelst.
    Nja, zooma in kan jag visserligen, men eftersom det alltid zoomar in mitt i Sverige då så säger det inte så mycket... Tidigare hamnade man på en redan inzoomad bit av kartan och kunde zooma vidare direkt till det postnummerområde (i alla fall lite mer exakt än bara stad) som säljaren finns i. Får väl hoppas att det återkommer, annars får jag väl kontakta Tradera...
  • TheStar

Nu mailade jag supporten eftersom min faktura fortfarande står som obetald trots att mitt bankutdrag säger att T hade pengarna den 28/10... Liiite segt. Undrar om det varit så här tidigare också men att man ser det tydligare nu när det lyser rött emot en på Mitt Tradera? Har liksom inte gått in och kollat om fakturan stått som betald tidigare månader utan bara betalat och trott att det räckte med det Antagligen är de bara sena med registreringen denna gång men man vill ju inte riskera att bli tillfälligt avstängd pga det... Suck.

• TheStar
    jessican skrev 2010-11-07 23:34:06 följande:
    Ni som säljer mycket på tradera kanske vet? För ett tag sedan så var det en kampanj där man fick sälja 3 annonser utan kostnad vilket jag gjorde. Dessa kostnader står dock med på mina avgifter. Jag har mailat Tradera om detta med inte fått svar från dem. HUr lång tid brukar det ta att få svar? Brukar avgifterna stå med för att tas bort innan faktureringen så att säga? Hoppas ni förstår vad jag menar....
    Ja, de  står med fram till faktureringen.
  • TheStar
    Tonarslisa skrev 2010-11-08 13:49:22 följande:
    Jag med! Men så har jag haft det tidigare också (tom sökning). det återkommer nog
    Blir att vänta och se då... och kanske klaga lite om det dröjer...
  • TheStar
    Tonarslisa skrev 2010-11-08 13:22:40 följande:
    Det här mejlet fick man ett tag sedan från T:
    Hej,

På grund av ett tekniskt fel hos oss har vissa avgifter kopplade till ditt deltagande i Traderas säljkampanj den 18-19 september inte tagits bort från din senaste faktura.

Vi beklagar det inträffade och arbetar för närvarvande att ta bort dessa avgifter. Dock kan det dröja till måndag (18 oktober) innan avgifterna helt försvunnit från fakturan.

Så om du misstänker att din faktura innehåller fel ber vi dig avvakta med att betala den under helgen, och i stället kontrollera fakturan i början av nästa vecka. Ser fakturan fortfarande märklig ut då ber vi dig att kontakta vår support för assistans.

Vänlig hälsningar,
    Vi på Tradera
    Ja, det måste ha haft något med det att göra inser jag nu, för jag fick svar från Tradera och mycket riktigt har de registerat min betalning - men jag hade inte betalt in hela beloppet! För mig var det så att jag först fick en faktura på 33 kr, med en felaktigt debiterad osåltavgift. Jag såg mailet de skickade ut och gick in (har för mig att det var på söndagen) och då hade fakturan ändrats till 30 kr. Bra, tänkte jag och betalade. Men det verkar som om den fakturan fortfarande måste ha varit felaktig, för den faktura som nu ligger inne är på 61 kr... alltså skulle jag ha väntat ytterligare dagar med att betala.. men det kunde man ju inte veta när den redan hade ändrats en gång... Nåja, nu vet jag ju varför det lyst rött mot mig i Mitt Tradera i alla fall Och nästa månad tänker jag banne mig trippelkolla och inte lägga in betalningen förrän dagen innan...
  • TheStar
    Tonarslisa skrev 2010-11-08 14:09:55 följande:
    Har du mejlat T angående detta? Du har tur som inte stängts av
    Ja, men tur att jag inte väntade längre med att maila - jag blev mer och mer irriterad och tänk om man hade stängts av för en sån sak, huga...
  • TheStar
    Viktorsmamma skrev 2010-11-15 12:43:06 följande:
    sent ute med att göra paketkalender till sonen så lämnar avtryck i flera trådar för snabbast svar

Små mässing/metall/svarta eller vita ringar 1-2cm i diameter inte större.

nån som vet butik eller webshop som säljer sådanna? gärna till hyffsat pris då jag ska ha 24st till hemmagjorda paketkalendern till sonen.

Om du inte redan fått svar:

http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet?QRY=m%C3%A4ssingsringar&p=IXS750&m=1

kanske är ett alternativ?
  • TheStar
    paramore skrev 2010-11-18 16:20:55 följande:
    Vad är det med folk som gett positivt omdöme innan jag ens postat deras vara? Tror dom lägger omdömet när dom har betalat :)

2 st bara idag har gjort så, men jag klagar inte :)
    Synd bara att du inte vet vad de satt på staplarna - tänk om de satt lågt på leveranstid, då är det ju dumt om du skyndar dig att posta
  • TheStar
    Sophie81 skrev 2011-01-28 14:38:02 följande:
    Har en DVD som jag ev tänkte sälja på T. Hur packar ni dem? Bara i en mailingbag eller har ni bubbelplast runt? Blir det inte skrymmande då? Tänkte att det ev räckte med en mailingbag eftersom själva fodralet skyddar. men jag vill ju inte att fodralet skall gå sönder heller innan köparen fått den... Är det ngn som sålt dvd och har tips?
    Har skickat flera gånger i liten plastpåse innerst samt tjockt omslagspapper och det har gått bra.
  • TheStar
    Jessika82 skrev 2011-03-28 07:22:22 följande:
    Tror ni att man får något för gravidkläder?

Jag har sålt alla mina gravidkläder och fick allt sålt utom ett par sprillans leggings (utrop 9, konstigt...). Fick någon/några tior för linnen/toppar, men det som gick bäst var byxor, framför allt jeans.

Svar på tråden Traderatråden nr 16