Inlägg från: TheStar |Visa alla inlägg
  • TheStar

Traderatråden nr 16

Skickade felmeddelande till supporten i alla fall. Inte för att jag tror att de kommer hinna/kunna fixa nåt men då får de i alla fall ett skriftligt klagomål liksom. Suck. Jag som egentligen inte hade tid att lägga upp men ändå tagit mig tid att fota etc. Och så hann jag bara få ut tre ynka auktioner - och inte de med högst utrop heller såklart... Nu blir det väl till att lägga upp dem ändå en annan dag, med taskiga utrop i stället. Suck (igen).

• TheStar

Hm, jag som surat över att kanske inte hinna lägga upp under kampanjtiden, och sen blev det så att jag ändå nästan bara lade ut 9-kronorsutrop Orkade inte gå igenom de större sakerna, kom på att det nog blir Blocket ändå... Men lite DVD-filmer och annat fick jag ut om någon är sugen (länk i pres).

• TheStar

Finsmamma >> Låter helt klart som om köparen bara försöker förhala betalningen, och på ett mycket fult och okänsligt sätt. Har varit med om en köpare där det skulle kosta pengar för henne att sätta in pengar på hennes eget konto, kanske är det så för denna också men att hon inte vill medge det. Men i stället så skickade min köpare betalningen i ett vanligt brev - var ingen jättehög summa. Så det går ju att betala om man bara vill, liksom...
    Har även varit (är just nu till och med) på andra sidan, som köpare, och velat buda på flera auktioner med olika utgångsdatum. Men då mailade jag och frågade om samfrakt innan jag budade, eftersom det var ca 2 veckor mellan alla auktioner. Fick mycket trevligt bemötande om att säljaren självklart samfraktade och jag behövde inte heller betala allt eftersom, vilket jag erbjudit mig. Skulle tro att många säljare gärna går med på sådana upplägg, eftersom samfrakt ju gör att köparen kan lägga högre bud och vem vill inte det? Men synnerligen förmätet att förutsätta något sådant för vem vet om säljaren har bråttom att få in pengar fast man inte gärna vill erkänna det eller vill få bort varorna som står i vägen eller tycker det blir krångligt att hålla reda på vad som betalats/skickats och inte (om man har någa auktioner) eller...eller... Fast nu är ju jag en perfekt köpare så kanske inte alla resonerar som mig

• TheStar

Har nu för första gången fått påminna en köpare om betalning. Auktionen gick ut förra söndagen, och jag påminde nu i måndags. Fortfarande ingen reaktion. Men jag avvaktar lite till - lurar på om inte personen kanske har åkt på semester. Fick nämligen positivt omdöme (!) redan dagen efter avslutad auktion... känns som någon som snabbt går igenom sina auktioner inför en resa eller så. "Problemet" för mig nu är att jag själv åker bort en vecka och det känns ju fånigt att skicka en till påminnelse så kort efter den första. Men kanske får göra det ändå, om inte så bara för att meddela att jag själv åker bort om personen hör av sig och inte får svar (jag kommer nog inte kolla mail så ofta...).

• TheStar

Hmm... det där med att ändra - har för mig att jag läst någonstans (här?) att det inte alltid går att byta huvudbild på en upplagd auktion? Stämmer det? Är lite sugen på att göra det för jag kom på i efterhand att jag kanske skulle haft en bild med "dregellapp" som huvudbild på denna auktion:
    http://www.tradera.com/Barsele-Babybjorn-Original-Classic-inkl-2-dregellappar--auktion_302593_116852626
    Som det är nu kanske den druknkar bland alla andra och så kom jag på att alla kanske inte vet att det finns sådana där frottélappar till bärselarna så då kanske rubriken låter som att jag är VÄLDIGT generös och skickar med två IKEA-tvättlappar på köpet Om man nu inte går in och kollar på mina extrabilder, liksom... Så: kan man byta plats på bilderna och räknas det i så fall som att man lägger upp en ny auktion - det här var ju en "yra-auktion" liksom och då vill man ju inte behöva betala tillval sen... Eller förstår folk ändå vad som menas med dregellappar??

• TheStar

Så typiskt - jag har en auktion där jag satte utrop 199 och köp-nu 449. Idag fick jag utgångsbud och sen skrev personen (0 omdömen...) och frågade typ "var det 450 du skulle ha för den - om jag köper den nu?". Hade ju suttit fint om man fått ett köp-nu då istället... Personen verkar trevlig så jag skulle gärna sälja till henne, men man är ju samtidigt lite sugen på kosing själv Får väl hoppas att den kommer upp i ungefär samma men att det är hon som vinner...

• TheStar
    Gummsan82 skrev 2010-08-19 14:22:54 följande:
    Den är långärmad.

Hur går somriga mammakläder, vänta med det också?
    Jag har lagt ut "alla" mina mammakläder i en klump för att de mest låg och tog plats, tänkte inte så mycket på säsong. De går rätt knackigt överlag, men t.ex. linnena får ännu färre besök än andra plagg. Så det kan nog vara för somrigt kanske (även om jag själv hade linnen även andra årstider när jag var gravid). Har dock inte avslut förrän på tisdag så det kan ju utvecklas. Du kan ju kolla in hur det går för mina och se om det verkar vara någon idé för dig... 
  • TheStar

Till dig som frågade om "lägga ut mammakläder eller inte" (orkar inte läsa tillbaka i tråden för att citera) - och övriga som kanske sitter på gamla gravidkälder också förstås: Hade avslut igår och det mesta gick rätt billigt, ca 20-30 kr. Fick dock sålt allt utom ett par sprillans nya leggings - konstigt att ingen ville ge ens 9 kr för dem, men de var inte hellånga så det var väl därför. Däremot gick topparna rätt OK, vissa upp till 60-70 kr vilket jag tycker är bra för HM och Lindex  (hade köp-nu 49...). Och ett par jeans fick jag över 100 för, också "vanligt" märke (även där köp-nu 49... ).  

• TheStar

Wow! Lämnade just omdöme på en köpare och döm om min förvåning när jag plötsligt fick lämna bedömning på köparen! Alltså ange på en stapel 1-5 hur snabbt personen betalat. Finfin funktion!

• TheStar
    Tettan skrev 2010-08-26 13:30:25 följande:
    Superbra!! Måste ha kommit under dagen?? Jag lämnade i morse, och då fanns ingen stapel...

Fanns det fler staplar??
    Nix, bara en. Och jag vet inte hur de tänker redovisa resultatet. Men det kommer väl!
Svar på tråden Traderatråden nr 16