Finsmamma >> Låter helt klart som om köparen bara försöker förhala betalningen, och på ett mycket fult och okänsligt sätt. Har varit med om en köpare där det skulle kosta pengar för henne att sätta in pengar på hennes eget konto, kanske är det så för denna också men att hon inte vill medge det. Men i stället så skickade min köpare betalningen i ett vanligt brev - var ingen jättehög summa. Så det går ju att betala om man bara vill, liksom...
Har även varit (är just nu till och med) på andra sidan, som köpare, och velat buda på flera auktioner med olika utgångsdatum. Men då mailade jag och frågade om samfrakt innan jag budade, eftersom det var ca 2 veckor mellan alla auktioner. Fick mycket trevligt bemötande om att säljaren självklart samfraktade och jag behövde inte heller betala allt eftersom, vilket jag erbjudit mig. Skulle tro att många säljare gärna går med på sådana upplägg, eftersom samfrakt ju gör att köparen kan lägga högre bud och vem vill inte det? Men synnerligen förmätet att förutsätta något sådant för vem vet om säljaren har bråttom att få in pengar fast man inte gärna vill erkänna det eller vill få bort varorna som står i vägen eller tycker det blir krångligt att hålla reda på vad som betalats/skickats och inte (om man har någa auktioner) eller...eller... Fast nu är ju jag en perfekt köpare så kanske inte alla resonerar som mig