Inlägg från: TheStar |Visa alla inlägg
  • TheStar

Traderatråden nr 16

Får ingen riktig rätsida på mina avgifter. Visst var det så förra helgen att det var en annons gratis i en kampanj och sen ingen osåltavgift i en kampanj? Jag gjorde så att jag anmälde mig till kampanj 1, la upp en annons, anmälde mig till kampanj 2 och la upp typ 20 annonser på lördagen och därefter en till annons på söndagen. Jag fick sålt ungefär hälften. Nu ser jag i avgifterna att första annonsen (kampanj 1) fått osåltavgift (men det är nog OK, brukar väl tas bort när fakturan skapas). Det som är konstigt är att jag sedan fått osåltavgift på ytterligare två annonser - den första "osålt-gratis"-annonsen samt den sista - men inte på någon annan osåld annons, de har redan tagits bort. Mysko??!! Hur ser det ut för er?

• TheStar
    Mamma till Simon skrev 2010-09-30 15:32:21 följande:
    hon kanske menar att hon kan lägga ut fler fast med köpnu
    Kanske det - fast det låter inte så bra
  • TheStar
    Tonarslisa skrev 2010-10-01 16:23:30 följande:
    Hahaha
    Den här köparen är bara för rolig. Gav negativt för hon trodde att det var ett halsband. Men det står klart och tydligt att det är en berlock. Rätt kategori dessutom.
    Smått chockad över att säljaren inte gav ett negativt tillbaka. Hade nog jag gjort.

www.tradera.com/-Thomas-sabo-berlock-svart-Converse-auktion_240403 _118369000
    Rätt negativ köpare över huvud taget om man ser till alla omdömen hon lämnat... Kommentaren "jättefult" känns ju skum - ser man inte det redan på bilden i auktionen i så fall? Och det mest positiva omdömet är "den var OK"
  • TheStar
    versan skrev 2010-10-04 16:01:38 följande:
    Kan bero på att det är en Blu-Ray film.
    Dom brukar gå dyrare.
    Jamen, det är det ju! jag tyckte jag läste (kollade efter just detta) och såg inget om det, men nu när du sa det så kollade jag igen (för om du sett det så måste det ju stå...). Såg inte kategorin först. Konstigt att inte nämna det i rubrik eller text dock! Men tack för att du redde ut mitt bryderi Blu-ray kostade 249 så då fattar jag lite mer, haha.
  • TheStar
    jagvetintevadjagheter skrev 2010-10-06 22:31:49 följande:
    Skulle va kul att ropa in likadana/matchande kläder till mina småkillar, den ena har strl 98 o den andra har strl 80/86 ...
    men hur ska jag söka? Nån som har tips? Eller ni kanske vet om nån säljare som brukar ha likadana kläder i olika storlekar ute i olika annonser...?

Hoppas ni förstår vad jag menar, är så trött att jag har svårt att formulera mig bra ;)
    Ja - kanske fler som skriver ut att det finns matchande, som LitenBlomma nämnde. Jag testade att söka på "syskonmatcha" i både rubrik och text och fick tre träffar (bl.a.  en med hamnmotiv som någon nämnde ). Kanske är värt att testa sådan sökning lite då och då?

By the way så har jag också två killar med exakt samma storlekar, får väl hoppas att vi inte slåss om sakerna... Fast jag har bara köpt matchande på T en gång - då snubblade jag över finskjortor/slipspaket i exakt de storlekar kottarna hade då och kunde inte låta bli...
  • TheStar

Men vad "typiskt" med gratishelg just nu när jag redan fått ett erbjudande om halv provision och ingen osåltavgift på 100 auktioner fram till och med söndag (erbjudande man fick när man fått röd stjärna, vilket tydligen var helt fantastiskt enligt deras mail ). Nu kommer det väl krylla av saker ute. Nåja, får väl inte vara självisk utan hoppas det blir fler tillfällen bara...

Nån som fått sånt här rödstjärna-erbjudande förresten och som vet om det gäller även omstartade annonser?

• TheStar
    x karin76 skrev 2010-10-16 21:42:09 följande:
    men vad är det här ryktet om att en del får rabatt på en massa auktioner..? Varför får bara vissa det och inte andra? Ämnet kanske redan har diskuterats här i tråden nyligen.. ber om ursäkt om jag upprepar den igen då.
    Verkar som om de kör en drive där alla som fått 10 omdömen "nyligen" får sälja 10 auktioner med halv provision, har man fått en 100-omdömesstjärna nyss får man sälja 100 st o.s.v.  Gäller auktioner som läggs upp till och med i morgon. Inget man anmäler sig till utan man fick ett "personligt" mail med mycket högtravande stil:

"Att få 100 positiva omdömen på Tradera är en fantastisk prestation. Bara de bästa och mest engagerade medlemmarna når den milstolpen.

Tack för att du är med och gör Tradera till vad det är!

Skriv ut ditt bifogade diplom och visa stolt upp det.

För att visa hur stolta vi på Tradera är att få ha dig som medlem och fira din nya stjärna så har du chansen att lägga upp 100 objekt till specialpris."

Haha! Har inte skrivit ut mitt diplom än
  • TheStar
    charmmiss skrev 2010-10-16 22:12:57 följande:
    vad trist. sånt mail har inte jag fått
    Man ska nog ha fått en ny stjärntyp rätt nyligen och jag gissar att du passerat en sådan gräns för rätt länge sen eftersom du har så många omdömen. Skulle tro att detta är en engångsgrej - bara ännu ett i raden av erbjudanden som de klurat ut att de kan kalla för att fira en ny stjärna - och om man får en ny stjärna nästa vecka är det nog inte säkert att man får samma erbjudande.

Om det är diplomet du är ute efter kan du säkert maila Tradera och be om ett
Svar på tråden Traderatråden nr 16