Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

trolltriss skrev 2010-08-10 20:07:14 följande:
    ren och skär fattig dom,,, NEJ RÅ___-------- så här är det, mina ungar är ena riktiga fläckfisar,,, ( de två minsta alltså ) DESSUTOM super allergiska ( kan bara tvätta i såpa  tål inte mer ) och det slutar ju med att allt blir fläckigt och tråkigt. KOMMER inte HELT sluta med MOLO... men av de 20 % MOLO plagg som de har i sina garderober, blir det endast kanske 5 % kvar,,,de kommer inte gå med MOLO eller KATVIG eller SMÅFOLK etc,,, till dagis t ex.... det blir endast skolgrabben som får gå i märkes´kläder.

TROLIGTVIS blir Trolla lika nöjd i en fläckig Bamse som en fläckig airbrush,,,,, he he he

DOCK kommer jag hålla mej till ytterkläderna. Älskar dem! Lurvarna har jag redan sålt av till grannen,.,.,..

I allt vemod varde ljus
    Klart att man måste ha iaf liiite Molosar i garderoben
    trolltriss skrev 2010-08-10 20:13:31 följande:
    Har du inte kvar den röda sporten? var det inte du som hade en sådan???
    Nope- den fick flytta! Störde mig alltmer på vissa detaljer såsom att fotplattan var helt i tyg,bromsen hård,sisten hård m.m..Sen börjar iofs min lilla vägra att sitta därbak men efter många provkörningar av andra vagnar insåg jag ändå att jag vill ha en P&T som singelvagn så då fick det bli en Dash.
    Har precis provrullat den till macken för pumpning av däcken och den gillasTungan ute
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Mamma till Simon skrev 2010-08-16 15:59:47 följande:
    rätt storlek men "fel" färg Flört
    Vilken färg säker duDrömmer
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Mamma till Simon skrev 2010-08-16 16:06:03 följande:
    haha vet inte egentligen men är inte så förtjust i den rosaröda, hade gärna velat ha en lila med gröna kantband men nu köpte jag den lila som kom nu så då känns det nog lite trist med 2 lila tror jagObestämd
    Ha ha- jag var ju tvungen att fråga Har nya turkos/cerise och lila/röd i den storleken som ska ut...
    Men jag håller med dig..lila/grön är superfin,den hade vi i våras och har jacka+lurvbyxor nu till hösten
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Aprikos skrev 2010-08-18 17:59:56 följande:
    Schenker suger!! vann en molo-overall för ett tag sedan, säljaren skickade med schenker. Fick ett mail där det stod att säljaren bokat frakt och sedan lämnat in det...och sen inget mer! Det är typ 11 dagar sedan nu. Säljaren har ju gjort sitt, men dom där jävla schenker... Jag ringde idag och oops, det paketet var visst borta, dom kanske kunde leta lite, men det kan jag nog räkna med att det är borta. Hon skulle ringa imorgon. Irriterad nu, jag vill ju ha min fina overall! 499 kr, använd bara några gånger. Jag var snabb på köp-nu knappen, och den säljaren visste nog inte riktigt vad dom går för, dom går ju superhögt på T nu.
    Vad tråkigt!

Jag säger det igen- S K I T Schenker- det är inte första och garanterat inte sista gången det händerSkrikandes
    Det du får göra nu är att göra en anmälan och sen snällt vänta 30 dagar på att få pengarna tillbaka.

Jag har knappt fått en ursäkt de gånger det har strulat för mig, jag anser att de har satt sin minst kompetenta personal där de borde ha sin bästa- reklamation är superviktigt att sköta snyggt!
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Enensammamma skrev 2010-08-18 20:02:19 följande:

1,5-2 cm större på vinterskor

Vart tog auktionerna vägen med alla molo rainbow overaller? En tjej hade massor ute. Måste väl varit fuffens?

Japp- hon erkände till och med fuffens när någon i dansktråden mailade och frågade
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Lilla Ego 07 skrev 2010-08-25 11:08:10 följande:
    Hej.

Är arg så att jag kokar just nu!

Har fått ett negativt bara så där! Och det finns inte nån anledning till det, jag har gjort min bit.

Har inte fått betalt, och då inte skickat såklart, men hon påstår att jag inte hör av mig via mejl, fast jag har svarat på hennes mejl där.

Ush!!
    Då hade jag ringt köparen för att ordna affären och se till att det negativa tas bort
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Lilla Ego 07 skrev 2010-08-25 11:51:42 följande:
    Har mejlat nu och hon sa att det visst blev ett misstag. Hon lovade att ta bort det så jag hoppas hon vet hur hon gör och klarar av det.

Ser ju inte bra ut att ha ett sånt nu liksom.

By the way, jag sålde en av mina mössor igår för 125kr på T :)
    Gött!

Jag surar för att jag missade hela augusti eftersom vi först skulle åka på semester då..sen blev det att vi ska åka i september istället men det i sig gör att jag inte kan lägga ut nu heller..Suck! Får väl hoppas att någon stackare har glömt köpa lurvar,regnoveraller etc även i mitten av september Blir en lååång 14 dagars med sisådär 50 auktioner utan köp-nu!
    Positivt är att jag har snart 5 laddade prolists att kasta ut när jag kommer hem
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    emme 86 skrev 2010-08-25 13:03:54 följande:
    Hej alla traderaanvändare...
    Kanske någon kan hjälpa mig?
    Det är så att jag budade hem en vit t-tröja från PO.p och den fick jag i brevlådan idag men jag är inte nöjd.
    Det stog inget i beskrivningen om att ena sömmen uppe vid axeln är sönder, att alla sömmar mer eller mindre än röd-dassiga av färgning och att det är röd-dassigt på bröstet. Vad gör jag?
    Ska jag skriva till personen o klaga?
    Kan jag be om en del pengar tillbaka eller hur gör man?
    Stod det inget om detta i beskrivningen så är det återköp som gäller anser jag dvs du ska få skicka tillbaka den och säljaren står alla dina utlägg porto+bud+returporto
    Alternativt så kan du få göra en retur där du står för portot eller så kan säljaren kompensera dig.
    Skicka ett trevligt men bestämt mail,gärna med bilder på defekterna och tala om att detta är du inte nöjd. Lämna bollen till säljaren om vad h*n tycker ska göras
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Aprikos skrev 2010-08-25 15:37:15 följande:
    Kolla här! www.tradera.com/Villervalla-stjarntroja-strl-...

Helt galet, den villervallatröjan är uppe på 170 kr! Vem betalar 170 för en begagnad tröja när en helt ny, precis likadan kostar 90 kr på rean nu och 178 annars? PLus frakt för den på tradera är det ju verkligen helt knäppt...
    Det kanske är någon som luras av att säljaren har satt dit lappen(eller snott någons bild).Tråkigt isf...
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    maximum skrev 2010-08-25 17:30:46 följande:
    Jag har fått overallen. Fick den när sonen fötts men då hade jag ju redan köpt en innan.
    Vet inte var den är köpt men jag tror det är ullared. För dom brukar ha den formen på sina reflexer.
    ..det är Gekås-syns på prislappen
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
Svar på tråden Traderatråden nr 16