Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

Ok- nu har jag senaste halvtimmen strukit nära femtio tröjor i storlek 86/92...Även jag inser att jag inte kommer att orka köra singelauktioner på dessa
    Hur många tröjor bör man ha i samma auktion tycker ni?
    Det är meandi,pop och blandat danskt...

♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Krabbolina skrev 2010-08-08 14:20:55 följande:
    4-5 tröjor tycker jag är lagom, men jag är i övrigt ganska skeptisk till "paket". För det känns som om det finns de som tar med 1-2 fina tröjor sen är resten skit.
    Jojo men det som jag klassar som skit säljer jag på loppis eller skänker till second hand.
    Jag får väl kanske ställa mig och fota allihop var för sig ändå och lägga de som har någon diskret fläck tillsammans.
    Har även en herrans massa velourbyxor som jag kommer att lägga som paket-orkar inte köra singel på de iaf
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Krabbolina skrev 2010-08-08 14:27:45 följande:
    Men det vet ju inte jag som köpare att du gör!

Ååååh velourbyxor!

Hojta till när du har lagt ut saker
    Nej det är ju så sant...

Jag hojtar såklart...ska bara ta mig igenom alla grejer som ska fotas! När jag är klar så kan jag sälja grejer till jul tror jag
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    maugu skrev 2010-08-08 14:32:26 följande:
    86-92 tröjor är intressant och byxor i 86 oxå-har dig på säljlistan..Jag har bara köpt klädpaket en gång-3 nya bodies för 100:-..köper helst en och en..
    Åhhh suck! Jag är ju också en av dessa som annars säger till folk att i n t e göra paket så jag får väl stå mitt kast nu då och lyda mina egna råd
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    TvåTrollsMamma skrev 2010-08-09 09:19:01 följande:
    Hur skickar ni vinteroveraller? Vad packar ni dem i?
    Än handlar jag bara på t, men skulle behöva sälja av en hel del så tänkte ge mig in i träsket.
    Jag skickar likadant som Mamma till Simon dock inte med Schenker då jag numera efter alltför mycket strul undviker allt som har med Schenker att göra...Säger hon som ofrivilligt väntar hem nya vagnen med just SchenkerTyst
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    x karin76 skrev 2010-08-09 15:02:29 följande:
    Vad är det som strulat?
    Jag har haft flera paket som nästan har kommit bort..dvs missats scanningar här och där, ett som verkade ha hittats av en slump. En Pappelina som jag skickade i början av sommaren kom bort,inte ens en ursäkt fick jag även om jag en månad senare blev ersatt av Schenker(slutbudet på T+frakt)
    Paket som har skickats till mig har jag fått hämta på fel ställen m.m.
    Jag är som sagt orolig för min P&T som är på väg hem från England-i mitt fall med rätta
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Mawe123 skrev 2010-08-09 15:14:42 följande:
    Helt Ot men jag har kollat lite på en PT explorer, som single vagn.. har du erfarenhet av hur din son rymms i PT:n tror de är ganska lika stora våra söner, om jag inte blandar ihop..

Letar en lite större vagn och läste att den hade drygt 60cm högt ryggstöd..

Pramworld säger sig inte få skicka till mig, att de inte får skicka från england internationellt, men har hittat ett annat företag i england som skickar och en i usa som också skickar.. men jag vet inte om han är för stor för en sån vagn.. grubbel grubbel..
    Jag har funderingar på Explorern jag också- jag är P&Tfrälst så den lär nog få flytta hit... P&T som singelvagn funkar lätt upp till 5 årsåldern

Jag har också mailat med Pramworld och fick samma svar som du..
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    x karin76 skrev 2010-08-09 15:09:24 följande:
    Men kommer det från England får du väl åtminstone utkörning på det...? Så har det varit då jag beställt från utlandet, både med DHL och USPS, osv...

Låter inte alls kul med sånt strul, har som tur är aldrig råkat ut för något och använder dem flitigt då jag har större saker att skicka. DHL funkar tyvärr inte alls för mig.
    Jo jag hoppas det, alla andra vagnar som jag har köpt har jag fått hem med UPS men denna ska tydligen komma med Schenker...Så jag blir smått nervös när jag ser en tydlig och noggrann scanning via flera transportföretag ändå till Danmark för att därefter vara blankt*hatar Schenker*Kräks
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Mawe123 skrev 2010-08-09 15:30:30 följande:
    Men hur blir det med benen, blir de mycket böjda -om du förstår hur jag menar.. med fötterna på fotstödet alltså? Är sitsen mkt hög? Många frågor, men Buggan ska flytta och min gamla sulky har varken liggläge eller suflett så jag måste nog ha en vagn till tror jag.
    Max är 95cm lång och han hade gott om plats i Sporten,både i benlängd och i ryggen..Designen på Explorern liknar mer Sport/Dash än Viben så jag tror absolut att det kommer bli bra!
    Nu är jag för tillfället vagnlös så jag kan inte prova(fick en knäpp och sålde alla vagnar på en helg)Så jag hoppas att SS(skitschenker) gör sitt jobb nu
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
Svar på tråden Traderatråden nr 16