• ominte

Traderatråden nr 16

kram059593 skrev 2010-11-21 16:37:33 följande:
    Måste bara gnälla lite, blir gaaaaaalen på tradera ibland!!

En tjej mailar mig och vill att hennes bud ska tas bort för hon har inte råd att betala om hon vinner. Mailar tradera direkt och eftersom det var en auktion jag skulle få sälja gratis så vill jag ju att det ska gå snabbt.
    Detta var den 17/11, budaren mailar också tradera. NU fick jag svar från dem:

Vi får titta på lite olika lösningar sen på hur vi ska göra med avgifterna på auktionen om du skulle behöva starta om den pga j_luttu ..men den är ju inte slut ännu. Nog kommer vi kunna ordna något i alla fall ;)

Hoppas att det blir någon som vill ha objektet som vinner istället. Det blir ju lite lättare då..

Vi på Tradera önskar dig allt det bästa sålänge!

De tar alltså inte bort budet och om 2 timmar är auktionen slut!! Idioter!!!
    Vilka muppar, varför kan de inte ta bort ett bud för!? Om både köpare och säljare är överens?

Kan du inte skriva att det inte handlar om pengarna som det kostar för auktionen utan att du vill få saken såld så fort som möjligt och inte vill lägga ut det igen?
  • ominte
    snappi81 skrev 2010-11-25 19:13:07 följande:

Gahh.. Har varken orkat sälja eller köpa på T den senaste tiden men så hittade jag en VIllervalla mössa som min son så gärna vill ha. Vann budgivningen men tyvärr så verkar inte mössan behaga dyka upp... Säljaren skickade den i måndags så den lär jag väl få se mig i stjärnorna efter. Den minsta har fått sin men den storas är borta, vilket han är jätteledsen över.. Så min fråga till er är om nån har en Villervalla stjärnmössa liggandes i strl 4-6år? Eller om ni ser nån så kan ni väl hojta till! Ska va den med vitbotten och olikfärgade stjärnor på. (Inte den med cirkel och stjärna) Hoppas nån fattar vad jag menar...

Vet inte riktigt hur den kan tänkas se ut, är det en äldre modell? eller är det en vintermössa (fleece?). Om du vill kan jag kolla i en butik jag bor vägg i vägg med om de har. Inboxa iså fall för jag hänger inte alltid med i tråden
  • ominte
    Tettan skrev 2010-11-25 19:27:19 följande:

Alttjolajban:

Denna är köpt på KappAhl för ca 4 årsedan... Vad tror du, kan man kalla den Vintage inspirerad? Jag vill ju inte lura någon köpare...

Äh, jag brukar skriva shabby när jag själv tycker att det är shabby-stil på plagget men jag vet inte om det finns några mått på vad shabby egentligen är.
    Tycker absolut att din blus kan gå under shabby
  • ominte
    piiiinkcat skrev 2010-12-03 15:00:01 följande:
    Jo, men i julklapp... nää jag avskyr när jag får begagnade saker i julklapp. Min pappa brukar köpa massa barnleksaker på loppis till mina barn.. och det ogillas verkligen... okej om de är i bra skick då, men när det är gamla barbiedockor och sådan.. nä.. fy
    Jag tycker det är SUPER med begagnade leksaker! Varför slänga när man kan återanvända? Min dotter får jämt begagnade nallar eller pussel när vi går på loppos!
    Nä, dåligt med sån attityd tycker jag, har flera i min omgivning som förväntar sig det allra senaste och dyraste i julklapp till sina barn och DET är girigt och tråkigt.
  • ominte

jag tycker också att det går bra, men jag har nog säkra kort ute Damkläder går alltid bra tycker jag.

• ominte
    charmmiss skrev 2010-12-08 09:17:26 följande:
    och jag tycker damkläder går kasst, skänker alltid bort dem till second hand.
    antingen måste det vara märkesläder eller så ska det vara större storlekar, st 34/36 går absolut inte o sälja på tradera.
    Nej små storlekar funkar inte, det håller jag med om. Däremot tycker jag att annat går bra om det är lite speciellt

Ang mailingbags:
    jag tycker magasinglag tar lång tid på sig att leverera, nsätan en vecka efter betalning - det tycker jag är lång tid när hon skriver att hon skickar senast dagen efter betalning :-/
  • ominte

Sålde en bondelidklänning för ett tag sen och nu har köparen lagt ut den igen. Fine men, hon har använt mina bilder i sin annons Överreagerar jag?

• ominte
    Stormis skrev 2010-12-08 21:15:12 följande:
    Min upplevelse är dock att T sällan gör nåt åt det. Jag anmälde en annons samma dag som den kom ut, låg i 7 dagar och hann avslutas. Trots 3 anmälningar med länkar etc till mina annonser och "bevis" .
    GRRR!!!
    Nu såg jag också att hon har använt samma rubrik och annonstext som på min annons.
    Då anmäler jag direkt!!
  • ominte
    piiiinkcat skrev 2010-12-09 22:16:17 följande:
    Något jag inte förstår.. alltid när jag säljer saker på T så  blir de osålda eller så går de för småsummor... men däremot när jag jag kollar på alla andra som säljer samma sak så får de jättehöga slutsummor...  Vad gör jag för fel??
    Bilderna tycker jag är jätteviktiga! Inga skrynkliga plagg eller gryniga bilder.
    Ljusa klara bilder och helst ett par tre foton på varje "sak" ur olika vinklar, fram och baksida och kanske ett foto på märket (om det är något).
    Rubriken, viktigt att få med så många sökord som möjligt, storlek, färg, beskrivning (tex shabby, retro osv)
    Beskrivningen, kortfattad men innehållandes allt man behöver veta om plagget.
Svar på tråden Traderatråden nr 16