Mamma till Simon skrev 2010-11-17 10:41:03 följande:
Fick mail från en köpare som var missnöjd. Hon köpte en ny nova star mössa av mej.
så här lyder mail kontakten, har jag gjort rätt eller fel?
Hej,
Fick mössan idag och jag måste säga att jag är riktigt besviken. Den ska vara strl 48/50 och denna låg under barnkläder. Mössan är ju så stor att en vuxen kan ha den. Jättetråkigt, min dotter kunde inte ha den.
Mvh Xxxxx
Hej!
Trist att du är besviken, men nova star är ju barnkläder och jag skrev ju att det var stl.L
Mitt barn på 6 år har ett huvudmått på 54 och jag tycker då att han är ett barn iaf.
Men jag är inte omöjlig och kan ta tillbaka den om du vill men då får du stå för returfrakten.
Bara skicka den till mej på den här adressen:
xxxxxxxxxxxx xx
xxx xx xxxxxxxxxxx
och maila mej ditt konto nummer så sätter jag tillbaka vinstsumman på ditt konto när jag mottagit mössan.
Är det ok?
Mvh Eva
Hej igen,
Enligt din beskrivning så skriver du endast strl L och enligt Nova Stars storlek så är det 48/50 och det har en ca 2-3 åringar. Då antar jag att min treåring kan ha denna mössa då det är 48/50. Du skriver inget om att den är stor i storleken. Tycker det är väldigt dåligt att jag ska betala porto själv.
Mvh Xxxxx
Hej igen!
Nu har ju jag lagt mössan under barnkläder-mössor inte under en viss storlekskategori.
Vi har inte ens provat mössan så har därför ingen uppfattning om att den skulle vara stor eller liten och gick därför
bara på märkningen. Därför anser inte jag att jag har gjort fel och du får själv bestämma hur du vill göra för det är detta
jag erbjuder.
Ett tips kan ju vara att du lägger ut den på Tradera själv.
Mvh Eva
Meh! Vilken idiot!
Vad sur jag hade blivit om jag hade fått något sådant mail av en köpare.
Iofs har jag skrivit i mitt PM att "jag har inga återköp om du inte nöjd med varan" så jag hade hänvisat till det.
Hur tänker man om man kräver att folk ska skriva ut exakt hur stor/liten den är? Jag brukar försöka undvika att skriva sånt just för att folk inte ska komma och säga "du skrev att den var liten i storlek men den var enorm".