Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

HonSomVet skrev 2010-08-19 09:04:59 följande:
    Dyr frakt? De där kläderna kostar egentligen 60 kr att skicka på posten. I alla fall fleecedressen som hon har där. Den väger över 500 gram + att den är skrymmande. Samma sak lär gälla för overallerna.
    jaja men en overall i mindre storlek går allt att tejpa platt så att den går i de lite större brevlådorna Flört på det viset slipper man skrymmande men om posten inte är ett alternativ så är ju iaf schenker billigare.
    Jag bara svarade på varför hon inte får några bud... folk vill ha billiga overaller och tyvär helst gratis frakt också Glad 
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Elina73 skrev 2010-08-19 09:14:19 följande:
    Gratis är gott...Men jag hoppas jag får något för overallerna. Har haft många besökare på auktionerna så buden kanske kommer snart. Låter nog frakten ligga kvar. Har själv fått lösa ut paket som varit underfrankerade, inte kul! Vill inte slänga dem i UFF containern precis. Fast det går ju till behövande....Men jag behöver pengarna.
    jag skriver alltid avsändare på mina paket så ingen köpare ska drabbas av att jag underfrankerat...har bara fått räkning från posten 1 gång och jag har skickat mycket. Du har ju inte avslut än så jag tror nog att du kommer få lite bud innan dess
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    HonSomVet skrev 2010-08-19 09:18:47 följande:
    Haha, jaså det har jag inte tänkt på... Det är alltså därför många säljare inte skriver avsändare. ;)
    precis
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    StaffenAssar skrev 2010-08-19 11:10:27 följande:
    Aha, då förstår jag
    Men då brukar jag lägga dem så att de har avslut en helg iaf, alltså om jag skulle lägga ut nu idag så skulle jag välja 10 dagar så att jag hade avslut på söndag ist  
    jag har lite avslut idag på dagen men jag tycker det går ganska okej men då lägger jag ju högre utrop så jag iaf får det jag minst vill ha
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    h80 skrev 2010-08-19 11:53:45 följande:
    har ju glömt att tacka för overallen, sååååå fin. Tror dock att den blir för liten för min lilla Rynkar på näsan
    vad trist, men den blir nog lätt att sälja...tror du inte?
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Gummsan82 skrev 2010-08-19 13:58:57 följande:
    Kom på nu att jag har lite kanske för årstiden väl somriga kläder i listan som jag ska lägga upp i kväll.
    Ska jag lägga ut dem nu eller vänta till i april nån gång?
    jag hade väntat
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Elina73 skrev 2010-08-19 14:16:30 följande:
    Är det någon som vet om man kan ändra avslutstid på auktioner som inte fått bud. Hur gör man i så fall?
    Det kan du inte men du kan ju alltid avsluta dem och lägga ut dem igen den tiden på kvällen du vill ha men
    då får du ju betala osåltavgift (3kr) per auktion
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Gummsan82 skrev 2010-08-19 14:16:02 följande:
    Ja, linnen med jordgubbar, skira sommarklänningar och linne byxor kanske inte säljer så bra nu.

Hur är det med en vit lantlig tunika då, ska jag vänta med den med?
    är det kort ärm hade jag väntat annars går det nog
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Gummsan82 skrev 2010-08-19 14:22:54 följande:
    Den är långärmad.

Hur går somriga mammakläder, vänta med det också?
    jag hade väntat med det
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Gummsan82 skrev 2010-08-19 14:26:46 följande:
    Ok, då får jag göra en sommar låda och ställa undan.

Men polotröja och vindregnjackor borde väl gå bra nu?
    ja det tror jag nog
    Simon-Ludvig-Molly
Svar på tråden Traderatråden nr 16