• ominte

Traderatråden nr 16

Alltså jag måste ha råkat ut för sveriges korkade traderasäljare som gav mig ett negativt igår med motiveringen att jag tog LÅÅNG tid på mig att betala.

Idag mailade jag henne och frågade varför jag fått negativt när jag faktiskt hade betalat in pengarna inom 3 dagar efter avslut, såsom hon skrev i vinstmailet. Så får jag ett skitsurtl svar att auktionen slutade den 26/2 och att hon inte fick betalt förrän den 12/3.
    Hon har misstagit mig för någon annan för auktionen slutade den 9/3 och inget annat. Så jag mailar tillbaka att hon måste tagit fel på person men jag har inte fått nåt svar.

GAAAH!

• ominte
    charmmiss skrev 2010-03-29 22:16:45 följande:
    vad har ni för ytterkläder på era barn när det är 5+ grader ute, blött och slaskigt.Min treåring har sin reima overall men idag när jag hämtade henne från dagis så var den helt lerig och grusig, känns som att den slits för mycket i gruset, vill ju att lilla tjejen ska kunna ha den sen.Har köpt hello kitty regnkläder men byxorna är ofodrade, fast jackan har avtagbar fleece, kan man ha det setet och kanske fleece byxor under?eller vad har ni på era barn nu?Lillan har ju sin pop overall men hon sitter ju bara i vagn när de går ut på dagis.blev lite OT
    Vi började med skalbyxor och skaljacka från didriksson idag då hon var heeelt genomsvettig stackarn när vi kom hem från dagis igår och hon hade på sig vintrovreall + ziptröja.

Så idag åkte vårkläderna på
  • ominte
    x karin76 skrev 2010-03-30 07:58:42 följande:
    Det kommer ju iaf att slå tillbaka på henne själv.. Om hon ger neg till alla som råkar missa hennes 3 dagar (att bet ska vara inne då), så får hon ju miljoner neg tillbaka och sen får hon inte sina varor sålda....
    Ja, men uppenbarligen har hon tagit fel på person eftersom hon verkar tro att jag missade betalningen med typ 3 veckor!!

Och hon har inte svarat ännu fast jag mailade henne igår med länk till auktionen
    Så jäkla sur att jag lämnade positivt omdöme på henne och står nu här med hennes korkade omdöme som lyser rött
  • ominte

Ser att tradera gjort om sidan, alla köp-nu-annonser ligger nederst på sidan bland annat...
    Varför kan dom inte förvarna om sånt så kan de stänga ner sajten medan de gör uppdateringar/uppgraderingar så slipper folk bli lidande. Så trött på tradera, ggrr

• ominte
    stockrosen skrev 2010-03-30 21:16:31 följande:
    Fast det värsta är att jag är så sugen på denna....www.tradera.com/Jacka-fran-Name-it-strl-74-au...
    Jättefin ju!

Jag är också less på tradera just nu. Förutom att auktionerna går dåligt får man med idioter att göra.
    Här får ni ett pucko att spärra som sätter negativt på felaktiga grunder och sen vägrar erkänna sitt uppenbara misstag UGGG

http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=2012906
  • ominte
    Hannah74 skrev 2010-03-30 21:27:52 följande:
    Hur lång tid tog det då?
    Vilket?

jag betalade henne inom 3 dagar efter avslut, dvs den 12/3. När jag mailade och ifrågasatte, svarade hon att jag inte hade betalat på 3 veckor!? Hon måste ha förväxlat mig med någon annan köpare, vilket jag nu också är nästan säker på för det är en till som köpt jeans av henne men med avslut den 25/2. Så hon måste ha förväxlat oss. VAFAN ska jag behöva sota för hennes fel?!!
  • ominte

Jag kan iofs hålla med om att man inte kan förvänta sig något om det inte framgår beskrivning av objektet. Jag förväntar mig aldrig något om jag budar hem en billig grej där skicket inte framgår utan det tar jag alltid som en chansning!

• ominte
    Hannah74 skrev 2010-03-30 21:44:01 följande:
    Ja, det var det jag undrade eftersom hon skrev att betalningen tog så lång tid! Fy vad surt!Men hon kan ju ta bort det om hon vill. Så red ut det så snabbt som möjligt (hon måste ju fatta att det är hon som rört ihop det) så slipper du det!
    Jag har mailat henne två gånger nu utan att få svar så hon verkar inte särskilt angelägen om att reda ut det.. Dessutom är hon relativt ny på tradera. Ännu ett bevis för att man inte ska handla av nya
  • ominte

Ahh äntligen har säljaren from hell tagit sitt förnuft till fånga och ska ta bort det felaktiga negativa omdömet hon gav mig. Men hon har algt över allt på mig , att jag ska kontakta tradera för att de ska ta bort det. Det kan väl inte jag göra?
    Måste hon maila dem eller hur funkar det?

Dessutom, vilket as, hon har inte ens bett om ursäkt eller erkänt sitt misstag!!?

• ominte

Är det mololurv i 80 du är ute efter smultron?

Har funderat länge på att lägga ut dotterns turkosa men vågar inte riktigt :- Går de bra?

Svar på tråden Traderatråden nr 16