• ominte

Traderatråden nr 16

Viktorsmamma skrev 2010-03-27 09:38:30 följande:
    hörrni ni som kan de lite bättre än mig förhoppningsvis!funderade på om jag ska skicka babybjörnen med schenker för att köparen får större säkerhet då, då det är så pass mycket pengar det handlar om.Vad kan man skicka i? hittar ingen kartong här hemma som den går ner i =/ ge mig tips på nån låda man kanske har hemma som den går ner i!
    Skokartong? Annars kanske man kan rulla den i en plastpåse? Eller måste det vara kartong?
  • ominte

Usch mina går också dåligt Inte uselt men sämre än vanligt. Jag har nog aldrig haft så dåligt som nu tror jag. Men jag inte avslut förrän imorron kväll så det kanske dyker upp några fler bud under morgondagen..

Jag tycker också att det går dåligt överlag på tradden Iofs bra om man vill fynda, har gjort några riktiga fynd senaste dagarna..Men trist att det ska drabba så många som säljer.
    Vet inte  varför det går så dåligt, om flera blivit skrämda av de höga avgifterna och lagt ner traderandet?

• ominte

Gud vad arg jag är Och ledsen! Loggade in idag på tradden och har fått ett negativt omdöme för första gången

Kravet från säljaren var att få betalt inom 3 dagar och jag betalade inom 3 (på den tredje dagen för att vara exakt) och så får man neg!!!??
    Åhh är aååå arg att jag redan gav henne positivt för jag skulle vilja hämnas.
    GRRRRRRRRRRRR
    Hur får man henne att ta tillbaka det

• ominte
    AnnelieTyresö skrev 2010-03-28 20:07:32 följande:
    Ja det beror ju på vad som står i annonsen, många skriver att pengarna ska sitta på kontot inom 3 dgr tex.
    Vi har nordea båda två.
    Auktionen slutade på tisdan och redan dagen efter på kvällen fick jag ett surt mail att jag inte hade betalat ! Jag hade ingen möjlighet och eftersom hon begärde betalt inom 3 dagar så förutsatte jag att betalning kunde ske på fredan eftersom vi har samma bank och hon skulle se pengarna direkt!
  • ominte
    h80 skrev 2010-03-28 20:09:16 följande:
    vad dåligt av säljaren. Hon fick ju sina pengar eller hur?
    ja precis så himla trist. har aldrig hittills haftt problem med varken köpare eller säljare i större omfattningar men det här tog priset verkligen..
  • ominte
    stockrosen skrev 2010-03-28 20:13:31 följande:
    Verkligen urdåligt!!!!!!!!!!!Fy sjutton vad arg jag hade varit. Ojuste att sätta negativt för det så snabbt.Det har hänt ett flertal ggr att mina köpare vart lite sena. Det kan ju vara vad som helst, sjuka barn, egna sjukdomar, stress....ja herregud, man är ju inte mer än mänsklig. Aldrig att jag vart arg för det utan påmint snällt och sen har jag fått pengarna. Kan inte förstå sånt tänkt som din säljare har. . Maila och fråga. Be att få förklaring till varför hon är så hård.
    ska göra det nu men tror inte jag får nåt intressant tillbaka, säkert bara nåt surt at jag skulle btalat omgående.
  • ominte

Ganska bra avslut, jag är nöjd och 1500 spänn rikare

men jag är lite besviken på min nya bugaboo skötväska som kostar 1100 ny. den gick för 620

• ominte
    Jessika82 skrev 2010-03-28 22:48:26 följande:
    Jag skickar helst inte med posten... har inga bra erfarnenheter... men små grejor skickar jag med posten
    Schenker är bra men vi har inte så många ombud här så det är mer praktiskt att skicka med posten eftersom vi har ett postombud på vägen till jobbet
Svar på tråden Traderatråden nr 16