Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

börjar bli super irriterad nu...

hade avslut förra onsdagen, och har 3dagar tills bet. ska va inne. enligt mig ska då pengarna senast vara inne helst på dag tre (lördag) men då de var helg så väntade jag till måndag.

skickade då ¨påminnelse till de 4 som fortf. inte betalat in. 1 hare svarat och bett om ursäkt och betalat.

de 3 andra har inte inte hört ifrån nu 2 dar efter mail påminnelsen jag skickade, så skickade nu en sista påminnselse via SMS.

hur länge ska man vänta egentligen då man har skickat ut: Trad. automatiska, påminnelse mail, påminnelse SMS.

skrev i smset SENAST fredag ska pengarna synas om jag inte hört om förfrågning om annat från köparen.

Hatar att behöva jaga för att få betalt.... de är ju dessutom inte nå störrwe summor (tot. 100kr + frakt) men ändå!!

• Viktorsmamma
    Mamma till Simon skrev 2010-07-07 08:50:44 följande:
    Jag brukar också skicka 2 påminnelser men sedan anser jag att affären är avblåst.
    Men i mina senaste vinnarmail har jag skrivit att inga påminnelser kommer skickas ut för att jag ska på semester...så får vi se hur det går...de flesta har betalat, men de har tills på  fredag på sig.
    Så himla tröttsamt att jaga köparna Rynkar på näsan
       nu har jag iaf fått 2 svbar på sms, så 2 st har helt enkelt missat att de vann? hur gör man det? jag kollar själv mailen ex. antal gånger varje dag speiellt om jag vet att jag budat/vunnit på tradera eller säljer själv.
    x karin76 skrev 2010-07-07 08:56:24 följande:
    Om du har 3 dagar så är det ju tors, fre, mån som kan komma ifråga för att göra betalningen. En del köpare tänker kanske att de kan "registrera" betalningen inom någon av dessa dagar, de kanske inte tänker på att du vill ha dem inne på kontot under just denna tid. Så om någon betalat på måndagen ser du kanske inte det förrän tisdag vid lunchtid, så jag skulle nog väntat åtminstone till tisdagen innan jag skickat en påminnelse..

Ja får du ingen betalning tills på fredag som du skrev om så är det väl bara att lägga ut varan igen, då har du ju väntat så länge som du utgett dig för att göra i påminnelsen.

Visst är det trist när någon segar sig med betalning, tycker jag med när jag har saker ute.. man vill ju bli av med prylarna så man kan börja på "nästa omgång", inte behöver köpa hem fler frimärken, osv. Tycker oftast att av 20 auktioner så betalar 7-8 omgående, 10 inom utsatt tid (har 5 vardagar), och de sista 2-3 kommer in någon dag för sent. Intalar mig och är förberedd på att det alltid är så, så jag orkar inte hetsa upp mig över det eller irritera mig på det speciellt mycket. Annars skulle jag behöva bli småsur vid varenda auktionsavslut, och det orkar jag inte...
    jo jag skickade sent på måndagen då vi skulle iväg tisdag morgon och vara borta hela dan, annars skulle jag ha väntat till tisdag förmiddag. somsagt nu är det bara 1 jag inte fått svar ifrån eller fått betalt ifrån och hennes mobilnr letade jag reda på, på hitta.se då hon hade hemnr utlagt på T bara.

hoppas nu dessa betalningar rullar in imorgon som sagt i SMS då vi hade olika banker. vill ju bli av med paketen som ligger i hallen och väntar.
  • Viktorsmamma
    aLttjolajban skrev 2010-07-07 22:19:08 följande:
    det som retar mig är alla köpare som inte lämnar omdömme1
    imorrn ska jag maila och påminna rnt 30 st som inte har lämnat omdömme
    brukar baa påminna köpare om omdömmet vid dyrare köp, 300>

annars blir man självklart lite småsur att man inte får alla omdömmen....

påtal om omdömmen!

ska lämna omdömme på säljaren som sålde de SUPER tvättblekta Nova Star jeansen som det stod i objektbesk. "Fint skick" jag skulle själv skrivit  " synligt tvättblekta och lite noppiga muddar"

vad ska man skriva som bästa text och vad tycker ni man ska lägga staplarna på?

hon tog dessutom ut extremfrakt, som skulle gått på 24kr enligt vikten men tog 40kr
  • Viktorsmamma
    7småtroll skrev 2010-07-07 23:56:46 följande:
    Sämre skick än beskrivet, dyr frakt.

Var ngt bra som t ex snabb leverans så hade jag börjat med det; Snabb leverans men sämre skick ...osv

Sedan lägger du såklart lägre omdöme på stapeln. Är jag missnöjd såsom du beskriver hade jag gett en tvåa på objektsbeskr och likaså på frakten men kanske högre på de andra staplarna.
    fick ju dessutom vänta 10 vardagar på att varan kom....

jo, dessutom frågade jag henne ett par dar inna avslutad auktion om de gick att vänta med bet. tills den 20.e men hon skulle promt ha in pengarna direkt (inom 2 dygn) så förde över 10min efter avslutad auktion och vi hade samma banker, då trodde man ju att ju att hon skulle skickat de mån/tisdag så jag hade de ons/torsdag....

får vänta ett tag är inte helt 100% på vad jag ska skriva än....
  • Viktorsmamma

Hur fan ska jag göra?

sålde en tröja för YNKA 9kr + 12frakt

köparen har EJ betalat, fått 2 påminnelser men har bara gått 9dar sen hon vann den men har BARA 3 dar som betalning ska ske på.

hon har ej svarat på mail el. sms eller betalat...

hur länge ska man vänta innan man sätter ev. negativt?

• Viktorsmamma
    Finsmamma skrev 2010-07-10 13:38:55 följande:
    SMS????? tänkte om personen har mobilnr? de är säkerligen på semester eller liknande
    jo jag skickade en påminnelse först på mailen som stod i traderas mail.

sedan även en påminnelse till ett mobilnummer som stod i hennes namn.

¨så hon har fått först: Traderas mail, min mailpåminnelse och smspåminnelse.

Men varför budar man och åker sen iväg utan att maila och säga de att man vill vänta med betalning tex?
  • Viktorsmamma

nu till denna jäkla köpare igen!

2 veckor sedan ´hon vann auktionen. Hon har fått traderas automatiska, 1 mail påminnelse och 1 sms påminnelse....

ingen respons alls:...... ska man skicka en sista påminnelse eller lämna negativt?

första gången en köpare inte betalar för sig eller hör av sig till mig!

Svar på tråden Traderatråden nr 16