Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon
    Finsmamma skrev 2010-07-24 11:53:21 följande:
    jag funderar på att lägga ut denna vecka faktiskt.. kul o se om man får ngt för vinterklder nu. jag vet tex att jag sjävl börjat kolla.....
    jag la ut lite vintekläder igår...men med högt utrop...har iaf fått bud på en overall:) Annars får jag slänga ut dem igen till nästa barnbidrag/lön
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Viktorsmamma skrev 2010-07-24 13:10:29 följande:
    Är det redan dax att lägga ut vinterkläder?

har hur mycket tjocktröjor som helst, POP, Nova star, hemstickat bla. tror ni de går bra nu?

har dessutom 2 overaller, 1 POP 07modell tror ja de va  i strl 74;a och 1 On the Peak, använd 2-3 ggr strl. 80
    vet inte om det är dax redan men man kan ju alltid prova Glad själv har jag iaf redan börjat fundera på vad mina barn ska ha
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    ominte skrev 2010-07-24 15:40:29 följande:
    Köpte den gröna hm-jackan du hade ute Vilken tuff! Kommer passa super på min tjej!
    ok...vinnarmail är nu skickat!
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    ominte skrev 2010-07-24 18:44:23 följande:
    På tal om vinteroveraller. Vi har haft lindex, pop och name it. Polarns tyckte jag var ok men den var inte så vattentät (iofs köpt på tradera). Lindex tyckte jag var så stel och hård.
    I år skulle jag vilja ha en lila overall till sockan och funderar på didrikssons, någon som har efarenhet? I år är hon 3,5 när det är vinter så då lär hon leka och krypa mycket mer på marken så det ska vara en overall som är slitstark. Annars kanske en reima?
    har haft didriksons och exit och de var bra men förra året provade vi helly hansens och den var verkligen super. Jättetålig och sonen blev inte blöt en enda gång Glad
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    ominte skrev 2010-07-24 18:55:32 följande:
    Ja helly hansen är ju kända för att vara bra vinterkläder! Var köper man helly hansen-overall? Har nog aldrig sett dem. Vad kostade den ny?

Och sen SKOR! F**N vad less jag blev förra året på att försöka hitta vinterskor som dottern inte frös ihjäl i. Ecco och ett par viking goretex fick hon men var ändå iskall
    jag köpte min på pippilotta men de finns väl inte längre. Sportaffärer borde väl ha. Kostade 995kr har en på T nu så du kan kolla hur modellen ser ut. Vet att "huset smått och gott" brukar ha också vet inte om de ev. kan tänka sig att skicka
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    ominte skrev 2010-07-24 18:55:32 följande:
    Ja helly hansen är ju kända för att vara bra vinterkläder! Var köper man helly hansen-overall? Har nog aldrig sett dem. Vad kostade den ny?

Och sen SKOR! F**N vad less jag blev förra året på att försöka hitta vinterskor som dottern inte frös ihjäl i. Ecco och ett par viking goretex fick hon men var ändå iskall
    vi har kört på viking de senaste året och jag har tyckt de varit super...inga kalla fötter här inte
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon

Nu har jag beställt vävda namnband och taggit inför sonens skolstart...perfekt att märka med dem så blir det lättare att sälja vidare sedan när kläderna inte är namnade...funkar väl iofs att sy men det är inte min största hobby så det här kommer nog bli toppen tror jag iaf

Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    StaffenAssar skrev 2010-07-24 20:25:36 följande:
    Jag gjorde det förra året, men det var rätt mycket jobb med taggit också tyvärr. Fast inte som att sy förstås... Men det där att de inte skaver och så får man ta med en nypa salt, för det gör de visst ibland så man måste vara noga med var man sätter dem. Plus att det blir rätt stora hål också, så man måste sätta dem i lappen. Jag blev faktiskt lite besviken. Fast jag vet väl inte vad jag hade väntat mig egentligen, magi?  
    Men jag tänkte sätta dom runt upphängningshällan och bara använda dem till ytterkläder
    Simon-Ludvig-Molly
Svar på tråden Traderatråden nr 16