Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

SAJ skrev 2010-07-05 20:03:41 följande:
    Jo, det får jag göra. Tänkte mest slippa allt jobb samt 3 kr i avgift/auktion om det  inte skulle bli sålt.
    inte värt att chansa på 1kr auktioner som det är på T just nu
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Hemlighet skrev 2010-07-06 20:54:32 följande:
    Någon som har lust att hjälpa mig lite??
    Vill lägga ett negativtomdöme på en säljare som ej svarar på mail efter att jag fått varan som var skitig fläckig och fel stl.
    Auktionen slutade 7 jun 18:09 när kan jag senast lägga omdömet?
    Har räknat lite och får det till fredagen den 13:e augusti, kan det stämma?

jag får det till 6 augusti

Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Viktorsmamma skrev 2010-07-07 08:47:14 följande:
    börjar bli super irriterad nu...

hade avslut förra onsdagen, och har 3dagar tills bet. ska va inne. enligt mig ska då pengarna senast vara inne helst på dag tre (lördag) men då de var helg så väntade jag till måndag.

skickade då ¨påminnelse till de 4 som fortf. inte betalat in. 1 hare svarat och bett om ursäkt och betalat.

de 3 andra har inte inte hört ifrån nu 2 dar efter mail påminnelsen jag skickade, så skickade nu en sista påminnselse via SMS.

hur länge ska man vänta egentligen då man har skickat ut: Trad. automatiska, påminnelse mail, påminnelse SMS.

skrev i smset SENAST fredag ska pengarna synas om jag inte hört om förfrågning om annat från köparen.

Hatar att behöva jaga för att få betalt.... de är ju dessutom inte nå störrwe summor (tot. 100kr + frakt) men ändå!!
    Jag brukar också skicka 2 påminnelser men sedan anser jag att affären är avblåst.
    Men i mina senaste vinnarmail har jag skrivit att inga påminnelser kommer skickas ut för att jag ska på semester...så får vi se hur det går...de flesta har betalat, men de har tills på  fredag på sig.
    Så himla tröttsamt att jaga köparna Rynkar på näsan
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    StaffenAssar skrev 2010-07-07 13:53:10 följande:
    Jag tycker blocket går bra! Jag la ut annons i måndags och fick vagnen och en varukorg sålda till olika köpare igår och har två köpare som kommer ikväll för att köpa lite tillbehör   Så det enda jag helt säkert har kvar att sälja i annonsen är en sittdelsbas och bagclips, 2 saker av totalt 8! Så här snabbt brukar det aldrig gå på blocket... Fast det hänger ju förstås på att de som kommer idag vill köpa sakerna också, men annars har jag mail från andra som var intresserade. Mycket roligare än seg-tradera! Så jag tar nog traderapaus till augusti...
    Hmm Obestämd jag tycker inte det är nån fart på blocket la ut en  leandervagga och bumbo men inte ett samtal eller mail Rynkar på näsan
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    BetongMorsa skrev 2010-07-08 12:59:59 följande:
    En fråga bara, om man lägger sitt maxbud på något som aldrig e budat på, går budningsbetjänten in då o bara lägger utropspris eller syns maxbudet direkt?
    tänkte lägga sista minuten men ifall nån annan sitter samtidigt o budar tänte jag, vill inte förlora på mållinjen ;)
    maxbudet syns inte direkt utan det sköter budningsbetjänten
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Scruffy skrev 2010-07-08 21:04:22 följande:
    Törs man ringa till ett hemnummer 21.05 en vardagkväll?
    jag hade inte gjort det
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Pearl22 skrev 2010-07-20 19:39:54 följande:
    Förstår inte de som lägger ut sitt kontonr i objektbeskrivningen, man är väl ändå "skyldig" att skicka vinnarmail inte sant? Om man inte använder det automatiska förstås.... Denna säljare verkar i och för sig ny så då är det väl inte så lätt... Lägg märke till den sista meningen i objektbeskrivningen www.tradera.com/Lundemyr-napphallare-gulllung...
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    HullaDk skrev 2010-07-21 09:27:30 följande:
    Nogn som har erfarenhet av vad man gör nän man blir blåst på Tradera?
    Lurat på 2600,- Polisanmälan gav inget, dom sa att det var en civil sak..typ.
    Och eftersom sälgeren är privat, då kan jag inte ta det til konsumentnämnet.
    Tradera själv gör inget, annat än dom har stängt hennes ena konto (hon har ett annat och det är oppet fortfarande)
    Jag har inget tlf nummer på sälger och inte hennes riktiga namn heller tror jag.
    Nogn tips?
    kan du inte länka till auktionen så vi kan se om det är nån vi känner igen?
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Rokka Jill skrev 2010-07-23 18:09:36 följande:

jag är otålig, jag vet.. Men la ut min systemkamera (canon eos 400d) en gammal goding..

Anonnsen gick över förväntan!! över 2000:- la de som sista bud.

Bara någon minut innan annonsen gick ut.
    Vinnarmailet skickade jag tiominuter senare.. Nu har det nästan gått en hel dag utan mail eller så.

En dag är inte mycket, det är det inte.. Men jag tycker att annonsen gick "förbra"..
    Är rädd de ångrar sig..
    Är det någon mer som blir "orolig" när de ser att budaren lägger sista  minuten-bud och sen tar lite tid på sig?

kanske bara väntar in löning innan de betalar
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Aprikos skrev 2010-07-23 19:22:42 följande:
    Jag hade ett KÖPNU-köp för fyra dagar sedan. Jag hade skrivit att jag ville ha betalt inom 3 bankdagar, och det har det gått nu, utan vare sig betalning eller mail. Jag har aldrig varit med om att nån inte betalar/hör av sig, vad gör man nu, liksom? Jag skickade ett trevligt påminnelsemail, men sen då? Känns ju surt attt betala traderas avgift för inget, hon köpte ändå för 600, så lite blir det ju. Nästa steg är väl kanske att ringa henne, men det känns lite dumt. Brukar ni ringa dom som inte betalar?
    du har inget mobilnummer för då kan du ju alltid sms:a.
    Jag brukar skicka 2 påminnelsemail sedan är det bra...ibland har jag även sänt ett sms om det är en köpare med bara bra omdömen för då kan det ju ha hänt något.
    Simon-Ludvig-Molly
Svar på tråden Traderatråden nr 16