Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

star67 skrev 2010-06-22 21:26:25 följande:
    då tjäner jag ingenting varför inte med schker det är spårad paket bra för vi både och ingen av oss betalar extra.
    fråga kan du ju alltid, men det tar ju längre tid med schenker
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    x karin76 skrev 2010-06-24 09:58:04 följande:
    Orka ta sig till Gekås bara.. NOT.
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
    Instämmer Gekås är ju superkul!
    Ska ju dit i eftermiddag och stannar tills på lördag
    Smultron du har inga roliga tips på vad jag ska fynda? Glad
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    MariaJuj skrev 2010-06-24 10:38:22 följande:
    Har aldrig varit på Gekås...Drömmer Kanske man ska bege sig nån dag...
    Det tycker jag absolut!
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Smultronhjärta skrev 2010-06-24 10:38:58 följande:
    Det fanns många fina stretchiga leggings för 29,95 när vi var där i tisdags, sen köpte jag caprileggings i bra "molofärger" i stl 92 för 34,95- de funkar finfint som långa leggings på min Lova
    Dessutom fanns det många roliga sällskapsspel för mindre barn, fler barnböcker än tidigare och klassiker såsom alla halvanböckerna,alfons m.m
    ★(¯`°•.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.•°¯)★
    Tack för tipsen, leggings ska jag kolla efter då iaf Glad
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Olivers Mamma skrev 2010-06-27 11:25:07 följande:

Om ni erbjuder payson som betalningsalternativ, tycker ni att ni själva ska stå för den kostnaden eller ska köparen göra det?

För mig är det en självklarhet att det är köparen då det är de som väljer det betalningsalternativet men jag har fått en köpare som är skitsur för det nu.

Vad kostar det att använda det alternativet?
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Olivers Mamma skrev 2010-06-27 11:40:26 följande:
    Det är procentuellt sett, men bara denna kostade typ 14kr.

Mariajuj, jag har  skrivit att jag vill ha betalt till mitt konto men har ändå med alternativet för t.ex. utlandsköpare. Har dock tagit bort det i de flesta auktionerna för att slippa kostnader, bara denna veckan är det närmare 60kr jag fått stå för och det är lite trist.

Det är ju ett alternativ som är lite bökigare för säljare iom att man måste hålla på och föra över pengar till sitt konto själv sen och så.
    jag har betalat via payson några gånger men då har säljaren aldrig skrivit att jag ska betala något extra, hade ingen aning om att det kostade så som sagt kanske det är bra att göra ett tillägg om det i auktionsbeskrivningen.
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Olivers Mamma skrev 2010-06-27 11:56:47 följande:
    Men när man för över pengar (såg att jag skrivit fel, paypal är det jag använder)  så står det klart och tydligt, tycker jag iaf, att det tillkomme ren kostnad och man måste aktivt välja om man själv eller eller mottagaren ska stå för den kostnaden.
    Jag avskyr milslånga objektsbeskrivningar men det kanske man får börja ha för att undvika missförstånd. Iofs kommer jag o ta bort det alternativet nu då det bara ger mig huvudvärk
    ok paypal kan jag inget om
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    ominte skrev 2010-06-28 21:40:51 följande:
    Tycker faktiskt också att deet går riktigt bra och jag har inte avslut förrän på söndag

Är bara så ¤%&/() förbannad på nordea idag som legat nere hela förbaskade dagen så jag inte kan betala ett köp OCH köpa nya mailingbags

Nån mer som har nordea? Tycker de strular väldigt ofta på sistonne. Tröttsamt mitt i räkningsbetalningstider. Är glad att jag betalade mina räkningar innan midsommar annars hade jag gått i taket idag..
    instämmer...är så jävla trött på att nordea-sidan alltid strular
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon

mina avslut har gått/går också över förväntan ikväll...är riktigt nöjd faktiskt
    Har redan firat med att beställa lite molo på nätet

Simon-Ludvig-Molly
Svar på tråden Traderatråden nr 16