Inlägg från: charmmiss |Visa alla inlägg
  • charmmiss

Traderatråden nr 16

Lalalong skrev 2010-09-23 10:43:55 följande:
    Kul! Det har jag märkt när jag står på loppis också. Dom som säljer leksaker går hem med storkovan!!
    Nästan så det känns trist att det inte är läge att sälja våra ännu
    själv säljer jag av sakerna när de tröttnat på dem. har litet rum till dem så det får knappt plats.
    idag fyndade jag en brio spis på öppna förskolan för 25kr, samt kastruller, plastmat och pippi servis för 50 kr.
    köpte även en fisher price sagobok med rim för 20kr.

men bästa fyndet var på blocket förra veckan.
    köpte brio tågbana med massor av delar i en stor kartong, samt flexitrax bana oxå massor av delar, en stor loop racerbana samt bords biljardbord och trä labyrinth samt en stor plast borg.
    allt detta för 200kr på blocket. det kallar jag ett kap!
  • charmmiss

förresten ingen som har tips på vad man kan lägga för spis luckan på brion, då det saknas, brukar väl vara plexi glas har jag för mig. Ingen som har tips på något annat.

• charmmiss

vet att det gått snack om det ett flertal ggr, men var kan man köpa billigast mailingbags, brukar köpa  200st i två olika storlekar på magasinglag, men det måste väl finnas billigare

• charmmiss
    charmmiss skrev 2010-09-23 22:30:22 följande:
    tack för tipset, men de var dyrare än magasinglag

fick bli en beställning där trots allt, magasinglags hemsida hade virus.
  • charmmiss
    7småtroll skrev 2010-09-23 23:04:01 följande:
    emmis75 på tradera säljer också mailingbags. Jag köper både av henne samt den du nu köpte av. Jag vill minnas att emmis är lite billigare än MKylli.
    ok, tack ska kolla det, har tagit förskottsbetalning och inte betalat ännu.
  • charmmiss
    Smultronhjärta skrev 2010-09-24 19:06:56 följande:
    Jap- jag har fått två brev skickade till mig med trisslott i samt en förfrågan om att sända in personbevis eftersom det saknas personbevis på kontots användare. Jag har varit medlem sen 2004..
    De kanske har ditt personnr redan?
    vad konstigt, jag har varit medlem sedan 2003 och har inte fått någon sådan förfrågan.
  • charmmiss
    Tonarslisa skrev 2010-09-26 17:36:47 följande:

Har aldrig handlat på blocket.
    Undrar vad brukar man svara på ett mejl/SMS där säljaren skriver att varan är såld? Tungan ute

man svarar inte
  • charmmiss
    Yosa skrev 2010-09-26 19:27:10 följande:
    men jag antar att den va köpt förra året...minst

Jag har inget kvitto. Hur hade ni gjort då?
    du har ju tre års reklamationsrätt. Vid reklamation kan de inte kräva kvitto.
    men då får du förmodligen det lägsta priset de blev sålda för, dvs har de haft de på rea så får du rea priset.
  • charmmiss
    Yosa skrev 2010-09-26 19:34:09 följande:
    Hur menar du då? Att jag inte bara får en ny jacka utan får köpa en till lägsta pris?

tack snälla för att ni hjälper mig.

Vad säger jag när jag kommer in på Lindex då?
    jag vet inte om du får en ny jacka, men om du vill ha pengarna tillbaka får du lägsta priset som den såldes för. Du får förmodligen lägga pengar emellan om du vill ha en ny jacka.
Svar på tråden Traderatråden nr 16