Inlägg från: charmmiss |Visa alla inlägg
  • charmmiss

Traderatråden nr 16

Tonarslisa skrev 2010-10-20 22:34:40 följande:

charmmiss: Nu har hon kommenterat ditt omdöme!
    Få se hur hon svarar på ditt mejl. Är tonen detsamma så vägrar hon nog att ta bort omdömet.

fick detta svar, en riktig B****
    till er som inte har spärrat henne, spärra illa kvickt säger jag bara.

och vad menar hon med livgummiband???vet inte ens vad det är, de är ju köpta i syaffären.

Hennes fina mail

Hej igen & tack för ditt fina omdöme! :) love ya!

Givetvis har det inte med str du råkat skriva fel att göra..... Att jag lämnade dåligt omdöme.

Att fothällorna var utbytta(mot egengjorda med livgummiband, suck!) var ju konstigt att det inte var beskrivet bättre då den var i sånt kanonskick, att du “missat” 40000 noppror vid halsen då det var kanonskick är ju också BRA MÄRKLIGT! Att du har 4.8 i snitt, grattis, jag lämnade inget neg där så dont you worry, du kan sova gott nu när du lämnat dåligt tillbaka, jag har i vart fall aldrig haft dåligt omdöme förut.

Jag föredrar kvalité, kanske därför jag gjort aningen färre köp/försäljningen än dig=kvantitet!

• charmmiss
    Tonarslisa skrev 2010-10-20 22:51:28 följande:
    charmmiss: Får mig att undra, hur gammal är hon?  Låter som min granne (när hon skriver på sin blogg ). Samma attityd (skrifligt) där också.
    Har du kvitto på hällorna?
    Känner att hon är bestämd. Så ni kanske ska strunta i det här och gå vidare? Hm...
    jag tänker iaf inte ta bort mitt omdöme, lär inte svara på hennes mail heller. Jag kommer lätt att få 100% positiva omdömen snart, då jag kör på kvantitet enligt henne. Men hon har ju bara 95% positiva nu.med takten hon köper o säljer lär det ta tid innan omdömet går upp

kvitto på hällorna varför skulle jag ha det,?? köper alltid mina gummiband i den butiken,  det är likadana som pops extra band som medföljer vid köp av overall. det är sådana med massa knapphål i som går lätt att sätta på, finns det någon annan modell?

• charmmiss
    Mandarin skrev 2010-10-21 06:26:40 följande:
    Molos fotband är av gummi iallafall  årets, hon kanske trodde att de var utbytta till nya molo fotband. Fast för mig skulle det inte spela någon roll.
    dessa var i svart resår och jag bytte ut dem till likadana, de var inte i gummi som reimas.

inboxar alias till er som frågat.
  • charmmiss
    StaffenAssar skrev 2010-10-23 22:27:04 följande:
    Hur tolkar ni det när det står i en auktion 'vi har hund'? Jag skriver så i mina auktioner och menar då så att allergiker vet och att det i värsta fall kan slinka med ett hundhår även om jag såklart kollar. Fick dock mail idag ang en av mina auktioner som börjar 'hej! Det står att du har hund, betyder det att det är hål i kläderna eller är det för allergiker?'. Det stod annat också, så det var inte endast detta som var frågan, men jag blev helt paff? Varför skulle det vara HÅL på kläderna för att vi har hund? Är det någon annan som får den associationen? För då måste jag ju förtydliga i auktionerna...
    jag tänker oxå på hår och inget annat. men försöker undvika de kläderna, speciellt om det handlar om ytterkläder och skor.
  • charmmiss
    StaffenAssar skrev 2010-10-24 06:16:56 följande:
    Hm, ja, hade inte tänkt på att det skulle kunna vara hår som köparen menar. Fast där känner jag väl också lite att om de menar ett hårstrå så kan jag ju inte garantera, men kläderna är ju tvättade och det är ju inte hunden som haft dem på sig. Kommer inte ihåg vem som skrev nu, men varför skulle det vara värre att köpa ytterkläder och skor från någon med hund? Blir faktiskt lite förvånad av att det upplevs så negativt. Är det lika negativt med katt? Ska man behöva förtydliga att det enda hunden har med barnens kläder att göra är när de sitter bredvid varandra i soffan? Känns ju lite löjligt...
    det var jag som skrev angående ytterkläder, just pga jag handlade ecco skor en gång och det var massor av hundhår på dem, fick inte ens bort allt. Likaså en åkpåse, tror jag tvättade den 3 ggr men hårstråna var som fastklistrade i fleecen.
    Sen är det alltid massor av hår i tvättmaskinen/torktumlaren efter att hundägare har haft dem. sist fick jag tvätta om alla kläder då kläderna var fulla av hår. Då undrar man ju hur mycket hår inte ägarna har på sina kläder. 
    Nu säger jag inte att alla hundägare är så, men de få ggr jag handlat av hundägare har jag blivit så besviken så jag har tyvärr slutat handla av dem.
Svar på tråden Traderatråden nr 16